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BGG랭킹
BGG전체 : 0
0From Shako to Coal Scuttle: Quick-play Battles from Waterloo to the Marne (2017) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ivan Sorensen
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아티스트
-
인원
게임 소개
샤코에서 콜 스커틀까지 수백 페이지의 규칙을 외우고 먼저 천 개의 숫자를 그릴 필요 없이 큰 전투의 느낌을 받을 수 있다.
나폴레옹과 워싱턴을 시작으로 1914년 구세계 로맨스가 종식될 때까지 약 100년간에 걸쳐, 군대는 8-12개의 보병 부대와 몇몇 지원 기병 부대와 전군을 대표하는 포병 부대로 구성되어 있다.
각 부대는 4개의 스탠드(영유병/포병) 또는 하나의 포좌로 구성되며, 이는 전체 군대가 일반적으로 50개 이상의 스탠드를 필요로 하지 않는다는 것을 의미한다.
당신의 군대를 지휘하는 것은 Command Dice 정비사를 통해 이루어진다:
부대원들이 자동으로 기본 동작과 전투를 수행하지만, 유닛의 질과 각 턴마다 명령 주사위 굴리기 운에 따라 제한된 수의 랠리 및 충격 동작을 할 수 있습니다.
만약 당신이 추가적인 행동을 필요로 한다면, 당신의 군 지도부는 당신에게 추가적인 행동을 주겠다고 약속할 수 있지만, 이것은 그들을 위험에 처하게 합니다. 전선에서 이끌면 보상을 받을 수 있다. 말에서 총을 맞았거나요
컴뱃은 싱글롤 메카닉을 사용한다: 주사위 풀(일반적으로 3-4)을 굴려 각각의 주사위를 검사한다.
이 한 롤을 통해 추가 롤이 필요 없이 필요한 모든 정보를 확인할 수 있습니다. 적이 혼란에 빠졌나요? 밀리는 거? 손해 보는 거야? 한 롤.
마지막으로 이 규칙은 간단한 캠페인 규칙, 창의적인 시나리오를 설정하는 데 도움이 되는 옵션 및 표준 "미팅 참여"배틀 플랜을 제공합니다.
—출판사의 설명
나폴레옹과 워싱턴을 시작으로 1914년 구세계 로맨스가 종식될 때까지 약 100년간에 걸쳐, 군대는 8-12개의 보병 부대와 몇몇 지원 기병 부대와 전군을 대표하는 포병 부대로 구성되어 있다.
각 부대는 4개의 스탠드(영유병/포병) 또는 하나의 포좌로 구성되며, 이는 전체 군대가 일반적으로 50개 이상의 스탠드를 필요로 하지 않는다는 것을 의미한다.
당신의 군대를 지휘하는 것은 Command Dice 정비사를 통해 이루어진다:
부대원들이 자동으로 기본 동작과 전투를 수행하지만, 유닛의 질과 각 턴마다 명령 주사위 굴리기 운에 따라 제한된 수의 랠리 및 충격 동작을 할 수 있습니다.
만약 당신이 추가적인 행동을 필요로 한다면, 당신의 군 지도부는 당신에게 추가적인 행동을 주겠다고 약속할 수 있지만, 이것은 그들을 위험에 처하게 합니다. 전선에서 이끌면 보상을 받을 수 있다. 말에서 총을 맞았거나요
컴뱃은 싱글롤 메카닉을 사용한다: 주사위 풀(일반적으로 3-4)을 굴려 각각의 주사위를 검사한다.
이 한 롤을 통해 추가 롤이 필요 없이 필요한 모든 정보를 확인할 수 있습니다. 적이 혼란에 빠졌나요? 밀리는 거? 손해 보는 거야? 한 롤.
마지막으로 이 규칙은 간단한 캠페인 규칙, 창의적인 시나리오를 설정하는 데 도움이 되는 옵션 및 표준 "미팅 참여"배틀 플랜을 제공합니다.
—출판사의 설명
From Shako to Coal Scuttle lets you get the feeling of a big battle, without memorizing hundreds of pages of rules and having to paint a thousand figures first.
Covering roughly a hundred years, starting with Napoleon and Washington and ending as the old world romance dies in 1914, an army consists of 8-12 infantry units with a few supporting cavalry units and artillery units representing the entire army taking the field.
Intended for 15mm figures and below, each unit consists of 4 stands (infantry/cavalry) or a single gun stand, meaning that a full army won't typically require more than 50 stands.
Commanding your army is done through the Command Dice mechanic:
Your troops will carry out basic movement and combat automatically, but you will have a limited number of rallying and shock actions each turn, based on unit quality and the luck of the Command Dice roll each turn.
If you need additional actions, your army leadership can be committed to give you additional actions, but this puts them at risk. Lead from the front and be rewarded.. or shot from your horse.
Combat uses a single-roll mechanic: Roll a pool of dice (typically 3-4) and check each die for results.
That single roll will tell you everything you need to know, without any additional rolls required: Is the enemy in Disarray? Being pushed back? Taking losses? One roll.
Finally the rules offer simple campaign rules, options to help you set up creative scenarios and a standard "meeting engagement" battle plan you can use to set up.
—description from the publisher
Covering roughly a hundred years, starting with Napoleon and Washington and ending as the old world romance dies in 1914, an army consists of 8-12 infantry units with a few supporting cavalry units and artillery units representing the entire army taking the field.
Intended for 15mm figures and below, each unit consists of 4 stands (infantry/cavalry) or a single gun stand, meaning that a full army won't typically require more than 50 stands.
Commanding your army is done through the Command Dice mechanic:
Your troops will carry out basic movement and combat automatically, but you will have a limited number of rallying and shock actions each turn, based on unit quality and the luck of the Command Dice roll each turn.
If you need additional actions, your army leadership can be committed to give you additional actions, but this puts them at risk. Lead from the front and be rewarded.. or shot from your horse.
Combat uses a single-roll mechanic: Roll a pool of dice (typically 3-4) and check each die for results.
That single roll will tell you everything you need to know, without any additional rolls required: Is the enemy in Disarray? Being pushed back? Taking losses? One roll.
Finally the rules offer simple campaign rules, options to help you set up creative scenarios and a standard "meeting engagement" battle plan you can use to set up.
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