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BGG랭킹
BGG전체 : 4059
WARGAMES : 407
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.08 / 5
-
디자이너
Ted Raicer
-
아티스트
Rodger B. MacGowan, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
'빨갱이!'는 1918년 8월부터 1921년 초까지 극동 밖에서 일어난 붉은 통치에 대한 마지막 조직적인 반대파가 파괴될 때까지의 극적인 사건들을 다루는 2인용 전쟁 게임이다.
서쪽의 바르샤바에서 동쪽의 옴스크까지, 북쪽의 무르만스크에서 남쪽의 타슈켄트까지 뻗어 있다. 이 넓은 공간을 가로질러 플레이어들은 다양한 백인 파벌, 아나키스트, 민족주의자, 연합군, 체코 군단의 2개 사단, 그리고 폴란드 육군을 대표하는 다양한 전투 부대를 조종한다.
부대는 군대에서 여단까지 다양하다. 전투의 붉은 훈장은 레온 트로츠키가 조직한 16개의 붉은 군대들을 중심으로 만들어졌다. 또한 두 개의 강력한 적기병 사단과 라트비아 소총 사단이 있다. 전투의 백계장은 코사크 기병대에서 이슬람 빨치산, 독일 자유군단에 이르기까지 모든 것을 포함한다. 각 측면에는 해군 및 강 소함대, 공군 부대, 그리고 물론 유명한 장갑 열차 등 지원 부대도 있다. 주요 리더도 포함되어 있습니다. 프룬제, 데니킨, 브랑겔, 트로츠키와 그의 유명한 레드 트레인.
이 다방면의 전쟁의 혼돈을 모델링하기 위해, 게임 순서는 각 백파 또는 6개의 붉은 군대 전선 사령부의 활성화 순서를 결정하는 임의의 치트 당김을 기반으로 한다. 파행된 단위가 결집되고 비공급 단위가 결집되는 핵심 물류단계도 무작위로 결정된다. 이 게임은 또한 두 개의 랜덤 이벤트 테이블(각 면에 하나씩)을 포함합니다.
기병의 전진을 시작으로 주요 도시(예: 차리친(미래의 스탈린그라드 - 레드 베르됭)에 대한 힘든 경기까지, 레드!는 진정한 플레이어의 게임입니다. 그것은 또한 현대 역사에서 가장 타이타닉하고 특이한 캠페인에 대한 사실적인 묘사이다.
구성 요소:
하나의 22 x 34" 게임 맵
240개 카운터 한 장
두 명의 플레이어 지원 카드
하나의 규칙서
1회당 1-2개월의 시간 척도
MAP 축척/육각당 65마일
UNIT Scale 여단, 사단, 군단 및 육군
플레이어 수 1 또는 2명
디자이너: 테드 레이서
개발자: Andy Lewis and Volko Runke
로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 아트: 마크 시모니치
진 빌링슬리
'빨갱이!'는 1918년 8월부터 1921년 초까지 극동 밖에서 일어난 붉은 통치에 대한 마지막 조직적인 반대파가 파괴될 때까지의 극적인 사건들을 다루는 2인용 전쟁 게임이다.
서쪽의 바르샤바에서 동쪽의 옴스크까지, 북쪽의 무르만스크에서 남쪽의 타슈켄트까지 뻗어 있다. 이 넓은 공간을 가로질러 플레이어들은 다양한 백인 파벌, 아나키스트, 민족주의자, 연합군, 체코 군단의 2개 사단, 그리고 폴란드 육군을 대표하는 다양한 전투 부대를 조종한다.
부대는 군대에서 여단까지 다양하다. 전투의 붉은 훈장은 레온 트로츠키가 조직한 16개의 붉은 군대들을 중심으로 만들어졌다. 또한 두 개의 강력한 적기병 사단과 라트비아 소총 사단이 있다. 전투의 백계장은 코사크 기병대에서 이슬람 빨치산, 독일 자유군단에 이르기까지 모든 것을 포함한다. 각 측면에는 해군 및 강 소함대, 공군 부대, 그리고 물론 유명한 장갑 열차 등 지원 부대도 있다. 주요 리더도 포함되어 있습니다. 프룬제, 데니킨, 브랑겔, 트로츠키와 그의 유명한 레드 트레인.
이 다방면의 전쟁의 혼돈을 모델링하기 위해, 게임 순서는 각 백파 또는 6개의 붉은 군대 전선 사령부의 활성화 순서를 결정하는 임의의 치트 당김을 기반으로 한다. 파행된 단위가 결집되고 비공급 단위가 결집되는 핵심 물류단계도 무작위로 결정된다. 이 게임은 또한 두 개의 랜덤 이벤트 테이블(각 면에 하나씩)을 포함합니다.
기병의 전진을 시작으로 주요 도시(예: 차리친(미래의 스탈린그라드 - 레드 베르됭)에 대한 힘든 경기까지, 레드!는 진정한 플레이어의 게임입니다. 그것은 또한 현대 역사에서 가장 타이타닉하고 특이한 캠페인에 대한 사실적인 묘사이다.
구성 요소:
하나의 22 x 34" 게임 맵
240개 카운터 한 장
두 명의 플레이어 지원 카드
하나의 규칙서
1회당 1-2개월의 시간 척도
MAP 축척/육각당 65마일
UNIT Scale 여단, 사단, 군단 및 육군
플레이어 수 1 또는 2명
디자이너: 테드 레이서
개발자: Andy Lewis and Volko Runke
로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치
카운터 아트: 마크 시모니치
진 빌링슬리
(from GMT website:)
Reds! is a two-player wargame covering these dramatic events from August 1918 to the start of 1921, when the last organized opposition to Red rule outside the far east was destroyed.
The single large-hex map stretches from Warsaw in the west to Omsk in the east and from Murmansk in the north to Tashkent in the south. Across this vast expanse, players maneuver a colorful array of combat units representing various White factions, Anarchists, Nationalists, Alied Intervention Forces, the two divisions of the Czech Legion, and six Polish armies.
Units range from armies to brigades. The Red Order of Battle is built around 16 Red Armies organized by Leon Trotsky. There are also two powerful Red cavalry armies and the elite Latvian Rifle division. The White Order of Battle includes everything from Cossack cavalry corps to Muslim partisans and a German Free Corps. Each side also has support units: naval and river flotillas, air units, and, of course, the famous armored trains. Key leaders are also included: Frunze, Denikin, Wrangel, and Trotsky and his famous Red Train.
To model the chaos of this many-sided multi-front war, the sequence of play is based upon random chit pull which determines the order of activation of each White faction or six Red Army Front commands. The key Logistics phase, in which disrupted units are rallied and unsupplied units attritted, is also randomly determined. The game also includes TWO random event tables: one for each side.
From sweeping cavalry advances to slogging matches over major cities (such as Tsaritsyn - the future Stalingrad - know as the Red Verdun), Reds! is a true player's game. It is also a realistic depiction of some of the most titanic and unusual campaigns of modern history.
Components:
One 22 x 34" Game Map
One Sheet of 240 Counters
Two Player Aid Cards
One Rule Book
TIME SCALE 1-2 months per turn
MAP SCALE 65 miles per hex
UNIT SCALE Brigades, Divisions, Corps, and Armies
NUMBER OF PLAYERS One or two
DESIGNER: Ted Raicer
DEVELOPER: Andy Lewis and Volko Ruhnke
ART DIRECTOR: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Mark Simonitch
COUNTER ART: Mark Simonitch
PRODUCER: Gene Billingsley
Reds! is a two-player wargame covering these dramatic events from August 1918 to the start of 1921, when the last organized opposition to Red rule outside the far east was destroyed.
The single large-hex map stretches from Warsaw in the west to Omsk in the east and from Murmansk in the north to Tashkent in the south. Across this vast expanse, players maneuver a colorful array of combat units representing various White factions, Anarchists, Nationalists, Alied Intervention Forces, the two divisions of the Czech Legion, and six Polish armies.
Units range from armies to brigades. The Red Order of Battle is built around 16 Red Armies organized by Leon Trotsky. There are also two powerful Red cavalry armies and the elite Latvian Rifle division. The White Order of Battle includes everything from Cossack cavalry corps to Muslim partisans and a German Free Corps. Each side also has support units: naval and river flotillas, air units, and, of course, the famous armored trains. Key leaders are also included: Frunze, Denikin, Wrangel, and Trotsky and his famous Red Train.
To model the chaos of this many-sided multi-front war, the sequence of play is based upon random chit pull which determines the order of activation of each White faction or six Red Army Front commands. The key Logistics phase, in which disrupted units are rallied and unsupplied units attritted, is also randomly determined. The game also includes TWO random event tables: one for each side.
From sweeping cavalry advances to slogging matches over major cities (such as Tsaritsyn - the future Stalingrad - know as the Red Verdun), Reds! is a true player's game. It is also a realistic depiction of some of the most titanic and unusual campaigns of modern history.
Components:
One 22 x 34" Game Map
One Sheet of 240 Counters
Two Player Aid Cards
One Rule Book
TIME SCALE 1-2 months per turn
MAP SCALE 65 miles per hex
UNIT SCALE Brigades, Divisions, Corps, and Armies
NUMBER OF PLAYERS One or two
DESIGNER: Ted Raicer
DEVELOPER: Andy Lewis and Volko Ruhnke
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