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BGG랭킹
BGG전체 : 3234
THEMATIC : 688
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.80 / 5
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디자이너
Roger Burten, Alan Coleman, Vincent A. A. J. Erato
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아티스트
Bob Pepper
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인원
게임 소개
다크 타워에 있는 폭군 왕으로부터 고대 마법의 향수를 되찾기 위한 서사시 판타지 탐험이 전자 형태로 생명을 불어넣었습니다.
돌격대를 격퇴하기 위해 플레이어는 타워의 게이트를 열기 위해 원형 게임 보드의 네 개의 영역을 세 개의 키로 검색합니다. 이 여정에서는 도적떼, 용떼, 전염병, 배고픔과 싸워야 한다. 탐구를 위한 물품 구매와 보조를 위해 방문할 수 있는 바자회가 있습니다. 길을 잃어야 할 미지의 영역과 약탈해야 할 무덤과 폐허들이 있다. 그리고 플레이어가 탑을 포위하고 영광스러운 승리와 대패에 맞서 싸우기 전에 강력한 군대를 양성해야 합니다
Dark Tower는 1981년에 출시되었을 때 기술적으로 인상적이었다. 게임플레이는 타워 자체의 검은색 플라스틱 쉘 안에 있는 작은 컴퓨터에 의해 가능해졌다. 플레이어들은 각각의 턴마다 작은 멤브레인 키패드에 그들의 동작을 입력하고, 전투의 진행에서부터 플레이어들에게 먹일 음식이 얼마나 남았는지 추적하는 것까지 모든 것을 하면서 컴퓨터가 그 움직임을 대신한다. 컴퓨터는 게임의 중요한 지점에서 짧은 음악 세레나데를 재생한다.
돌격대를 격퇴하기 위해 플레이어는 타워의 게이트를 열기 위해 원형 게임 보드의 네 개의 영역을 세 개의 키로 검색합니다. 이 여정에서는 도적떼, 용떼, 전염병, 배고픔과 싸워야 한다. 탐구를 위한 물품 구매와 보조를 위해 방문할 수 있는 바자회가 있습니다. 길을 잃어야 할 미지의 영역과 약탈해야 할 무덤과 폐허들이 있다. 그리고 플레이어가 탑을 포위하고 영광스러운 승리와 대패에 맞서 싸우기 전에 강력한 군대를 양성해야 합니다
Dark Tower는 1981년에 출시되었을 때 기술적으로 인상적이었다. 게임플레이는 타워 자체의 검은색 플라스틱 쉘 안에 있는 작은 컴퓨터에 의해 가능해졌다. 플레이어들은 각각의 턴마다 작은 멤브레인 키패드에 그들의 동작을 입력하고, 전투의 진행에서부터 플레이어들에게 먹일 음식이 얼마나 남았는지 추적하는 것까지 모든 것을 하면서 컴퓨터가 그 움직임을 대신한다. 컴퓨터는 게임의 중요한 지점에서 짧은 음악 세레나데를 재생한다.
An epic fantasy quest to recover an ancient magic scepter from a tyrant king in his Dark Tower, brought to life in electronic form.
To vanquish the usurper, players search the four realms of the circular game board for three keys to unlock the tower's gate. On this journey, there are battles to be fought against roving bands of brigands, dragons, plague and hunger. There are bazaars to visit to purchase supplies and assistants for the quest. There are uncharted territories to get lost in and tombs and ruins to plunder. And there is a mighty army to be raised before the player can lay siege to the tower and fight either to glorious victory or crushing defeat.
Dark Tower was technologically impressive when it was released in 1981. Gameplay was facilitated by a small computer inside the black plastic shell of the tower itself. Players input their moves on a small membrane keypad each turn and the computer took over from there, doing everything from conducting the progress of battles to keeping track of how much (or little) food was left to feed the players' always hungry warriors. The computer would play brief musical serenades at significant points of the game.
To vanquish the usurper, players search the four realms of the circular game board for three keys to unlock the tower's gate. On this journey, there are battles to be fought against roving bands of brigands, dragons, plague and hunger. There are bazaars to visit to purchase supplies and assistants for the quest. There are uncharted territories to get lost in and tombs and ruins to plunder. And there is a mighty army to be raised before the player can lay siege to the tower and fight either to glorious victory or crushing defeat.
Dark Tower was technologically impressive when it was released in 1981. Gameplay was facilitated by a small computer inside the black plastic shell of the tower itself. Players input their moves on a small membrane keypad each turn and the computer took over from there, doing everything from conducting the progress of battles to keeping track of how much (or little) food was left to feed the players' always hungry warriors. The computer would play brief musical serenades at significant points of the game.
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