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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
25-25 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Heinrich Glumpler
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아티스트
-
인원
게임 소개
심세림은 두 명의 플레이어(또는 각각 두 명의 플레이어로 구성된 두 팀)를 위해 고안된 추상 게임이다.
하인리히 글럼플러가 만든 이 게임은 7개의 필드가 있는 네모난 나무 판에서 플레이어를 나타내는 아이콘("달", "태양")으로 대체된다. 선수들은 보드 모서리에 앉아 각자의 아이콘을 보여줍니다.
경기는 라운드 방식으로 진행됩니다. 각 라운드가 시작될 때 선수들은 자신의 색깔의 스톤 1개에서 4개를 동시에 드러낸다. 드러난 돌의 개수에 따라 두 플레이어가 보드에 돌을 놓는 순서가 결정된다.
플레이어는 새로운 스톤을 현재 열에 배치해야 하기 때문에 스톤을 배치할 때 선택의 여지가 많지 않습니다. 즉, 이전 라운드에서 마지막 스톤을 배치한 열을 의미합니다. 현재 행이 완전히 채워진 후에만 활성 플레이어는 보드의 가장자리에 스톤을 배치하여 새 행을 선택할 수 있습니다.
보드의 패턴에 따라 경기 종료 시 각 선수가 얻는 포인트 수가 결정되기 때문에 스톤이 놓이는 순서를 예측하는 것이 훨씬 중요하다.
이 게임의 특별한 맛은 스톤이 놓인 줄에 대해 45도 각도로 진행되는 보드의 수직과 수평 선에서 점수가 발생한다는 사실에서 비롯된다.
플레이어들은 각각의 마법 지팡이마다 점수를 얻는데, 이것은 정확히 세 개의 돌을 일렬로 나란히 놓고 서로 인접해 있다는 것을 의미한다. 까다로운 부분은, 한 선수가 3개 이상의 스톤을 가진 너무 긴 마법 지팡이에 대해 점수를 잃게 된다는 것이다.
하인리히 글럼플러가 만든 이 게임은 7개의 필드가 있는 네모난 나무 판에서 플레이어를 나타내는 아이콘("달", "태양")으로 대체된다. 선수들은 보드 모서리에 앉아 각자의 아이콘을 보여줍니다.
경기는 라운드 방식으로 진행됩니다. 각 라운드가 시작될 때 선수들은 자신의 색깔의 스톤 1개에서 4개를 동시에 드러낸다. 드러난 돌의 개수에 따라 두 플레이어가 보드에 돌을 놓는 순서가 결정된다.
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보드의 패턴에 따라 경기 종료 시 각 선수가 얻는 포인트 수가 결정되기 때문에 스톤이 놓이는 순서를 예측하는 것이 훨씬 중요하다.
이 게임의 특별한 맛은 스톤이 놓인 줄에 대해 45도 각도로 진행되는 보드의 수직과 수평 선에서 점수가 발생한다는 사실에서 비롯된다.
플레이어들은 각각의 마법 지팡이마다 점수를 얻는데, 이것은 정확히 세 개의 돌을 일렬로 나란히 놓고 서로 인접해 있다는 것을 의미한다. 까다로운 부분은, 한 선수가 3개 이상의 스톤을 가진 너무 긴 마법 지팡이에 대해 점수를 잃게 된다는 것이다.
Sim Serim is an abstract game designed for two players (or two teams consisting of two players each).
This game by Heinrich Glumpler is played on a square wooden board with 7×7 fields where the fields in two corners are replaced by icons representing the players ("moon" and "sun"). The players sit at the corner of the board showing their respective icon.
The game is played in rounds. At the start of each round players reveal 1 to 4 stones of their color simultaneously. The number of revealed stones decides the order in which both players place their stones on the board.
The player do not have a lot of choice when placing their stones since new stones must be placed in the current row - meaning: the row where the last stone was placed in the previous round. Only after the current row is filled completely the active player may select a new row by placing a stone at the edge of the board.
It is much more important to foresee the order in which stones are placed since the resulting patterns on the board will decide the number of points each player gets at the end of the game.
The special flavour of the game results from the fact, that the scoring takes place in the vertical and horizontal lines of the board - running in a 45 degree angle to the rows where the stones were placed.
Players earn points for each magic wand, meaning each combination of exactly three stones lying in line and adjacent to each other. The tricky part is, that a player will lose points for any magic wand that is too long - having more than three stones.
This game by Heinrich Glumpler is played on a square wooden board with 7×7 fields where the fields in two corners are replaced by icons representing the players ("moon" and "sun"). The players sit at the corner of the board showing their respective icon.
The game is played in rounds. At the start of each round players reveal 1 to 4 stones of their color simultaneously. The number of revealed stones decides the order in which both players place their stones on the board.
The player do not have a lot of choice when placing their stones since new stones must be placed in the current row - meaning: the row where the last stone was placed in the previous round. Only after the current row is filled completely the active player may select a new row by placing a stone at the edge of the board.
It is much more important to foresee the order in which stones are placed since the resulting patterns on the board will decide the number of points each player gets at the end of the game.
The special flavour of the game results from the fact, that the scoring takes place in the vertical and horizontal lines of the board - running in a 45 degree angle to the rows where the stones were placed.
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