-
BGG랭킹
BGG전체 : 8475
-
-
인원
3-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.50 / 5
-
디자이너
Thomas Dupont
-
아티스트
Alexandre Bonvalot
-
인원
게임 소개
이 어두운 지하감옥에 들어가는 건 너무 쉬웠어요 너무 쉬웠어요하지만 당신은 결국 마지막 단계에 이르렀을 때 마법사 — 큰 보스 — 그리고 이제 당신이 살아남을 수 있는 유일한 방법은 출구를 뛰쳐나가는 것이다.
Rush Out!은 3-5명의 선수들을 위한 비대칭적이고 정신없는 게임으로, 마법사가 그들에게 주문을 거는 동안 2-4명의 영웅들이 탈출을 시도한다. 모든 사람이 동시에 카드를 완성하기 위해 각 "team"과 주사위를 굴리고 다시 굴리며 게임을 한다. 각 플레이어는 한 번에 하나의 카드에만 주사위를 둘 수 있으며, 영웅 측의 각 시련 카드는 최대 2명이 완료할 수 있다. 카드의 모든 기호가 가려지는 즉시(주술사의 경우) 카드 효과를 수행한 다음 새 카드를 뽑습니다. 데크의 마지막 카드를 뽑은 첫 번째 "팀"
게임은 먼저 훈련과 시나리오로 나뉜다. 규칙을 진행할 때마다 계속 진행하기 전에 게임을 시작하도록 초대되므로 다음 규칙을 단계별로 학습할 수 있습니다(종종 새 카드를 덱에 추가).
마법사가 특정 카드를 완성하면, 그들은 그들이 완성하려는 카드에서 영웅들의 주사위 중 하나 또는 모두를 제거할 수 있다.
마법사는 드라콜로지 주문을 완료함으로써 드래곤 폰을 영웅들의 보드 쪽 카드로 옮길 수 있습니다. 영웅들은 게임에서 이 카드를 제거할 수 없지만, 다른 카드들을 가지고 플레이하거나 제거할 수 있다. 용이 영웅들의 갑판 위로 쭉 움직이면, 마법사가 게임을 이깁니다.
특정 주문 카드를 작성함으로써 마법사는 영웅이 특정 기호를 사용하는 것을 금지할 수 있다.
카드를 완성함으로써 영웅들은 경험을 할 수 있고, 이 경험을 통해 그들의 야생 상징을 더 효과적으로 만들 수 있다.
마법사는 영웅들에게 피해를 입힐 수 있으며, 그들이 시련 카드를 완성하기 전에 친구 & mdash의 도움을 받아 스스로를 치유해야 한다.
Rush Out!에는 훈련 게임을 넘어 6개의 시나리오가 포함되어 있으며, 각 시나리오는 3전 3선승제로 진행된다.
—출판사의 설명
Rush Out!은 3-5명의 선수들을 위한 비대칭적이고 정신없는 게임으로, 마법사가 그들에게 주문을 거는 동안 2-4명의 영웅들이 탈출을 시도한다. 모든 사람이 동시에 카드를 완성하기 위해 각 "team"과 주사위를 굴리고 다시 굴리며 게임을 한다. 각 플레이어는 한 번에 하나의 카드에만 주사위를 둘 수 있으며, 영웅 측의 각 시련 카드는 최대 2명이 완료할 수 있다. 카드의 모든 기호가 가려지는 즉시(주술사의 경우) 카드 효과를 수행한 다음 새 카드를 뽑습니다. 데크의 마지막 카드를 뽑은 첫 번째 "팀"
게임은 먼저 훈련과 시나리오로 나뉜다. 규칙을 진행할 때마다 계속 진행하기 전에 게임을 시작하도록 초대되므로 다음 규칙을 단계별로 학습할 수 있습니다(종종 새 카드를 덱에 추가).
마법사가 특정 카드를 완성하면, 그들은 그들이 완성하려는 카드에서 영웅들의 주사위 중 하나 또는 모두를 제거할 수 있다.
마법사는 드라콜로지 주문을 완료함으로써 드래곤 폰을 영웅들의 보드 쪽 카드로 옮길 수 있습니다. 영웅들은 게임에서 이 카드를 제거할 수 없지만, 다른 카드들을 가지고 플레이하거나 제거할 수 있다. 용이 영웅들의 갑판 위로 쭉 움직이면, 마법사가 게임을 이깁니다.
특정 주문 카드를 작성함으로써 마법사는 영웅이 특정 기호를 사용하는 것을 금지할 수 있다.
카드를 완성함으로써 영웅들은 경험을 할 수 있고, 이 경험을 통해 그들의 야생 상징을 더 효과적으로 만들 수 있다.
마법사는 영웅들에게 피해를 입힐 수 있으며, 그들이 시련 카드를 완성하기 전에 친구 & mdash의 도움을 받아 스스로를 치유해야 한다.
Rush Out!에는 훈련 게임을 넘어 6개의 시나리오가 포함되어 있으며, 각 시나리오는 3전 3선승제로 진행된다.
—출판사의 설명
It was far too easy to progress into this dark dungeon, far too easy...but you progressed anyway, and when you reached its very last level, you had the bad idea to wake up the sorcerer — the big boss — and now the only way you can survive is to rush out the exit.
Rush Out! is an asymmetric and hectic game for 3-5 players, with 2-4 heroes trying to escape while the sorcerer casts spells against them. Everybody plays simultaneously, with each "team" rolling and re-rolling dice (three per hero, and five for the sorcerer) in order to complete cards. Each player can place dice on only one card at a time, and each ordeal card on the heroes' side can be completed by at most two people. As soon as a card has all of its symbols covered, you carry out its effect (in the case of the sorcerer), then draw a new card. The first "team" to draw the final card of their deck wins.
The game is divided into trainings first, followed by scenarios. Each time you progress in the rules, you are invited to play game before going further, so step by step, you learn the following rules (which often add new cards to decks):
When the sorcerer completes specific cards, they can remove one or all of the heroes' dice from a card they are trying to complete.
By completing dracology spells, the sorcerer can move a dragon pawn onto a card on the heroes' side of the board. Heroes cannot remove this card from play, but can play on and remove other cards; by using wilds on their dice, the heroes can push the dragon back. If the dragon moves all the way onto the heroes' deck, the sorcerer wins the game.
By completing specific spell cards, the sorcerer can forbid a hero from using a specific symbol, although this restriction can be cancelled by the hero under certain circumstances.
By completing cards, heroes can experience, and they can use this experience to make their wild symbols more effective. (For each hero, normally a rolled joker on a die is equal to a specific symbol, but this experience gives you options).
The sorcerer can damage heroes, requiring them to heal themselves — possibly with the help of their friends — before they can attempt to complete ordeal cards.
Rush Out! includes a half-dozen scenarios beyond the training games, and each scenario is played as a best-of-three series of games.
—description from the publisher
Rush Out! is an asymmetric and hectic game for 3-5 players, with 2-4 heroes trying to escape while the sorcerer casts spells against them. Everybody plays simultaneously, with each "team" rolling and re-rolling dice (three per hero, and five for the sorcerer) in order to complete cards. Each player can place dice on only one card at a time, and each ordeal card on the heroes' side can be completed by at most two people. As soon as a card has all of its symbols covered, you carry out its effect (in the case of the sorcerer), then draw a new card. The first "team" to draw the final card of their deck wins.
The game is divided into trainings first, followed by scenarios. Each time you progress in the rules, you are invited to play game before going further, so step by step, you learn the following rules (which often add new cards to decks):
When the sorcerer completes specific cards, they can remove one or all of the heroes' dice from a card they are trying to complete.
By completing dracology spells, the sorcerer can move a dragon pawn onto a card on the heroes' side of the board. Heroes cannot remove this card from play, but can play on and remove other cards; by using wilds on their dice, the heroes can push the dragon back. If the dragon moves all the way onto the heroes' deck, the sorcerer wins the game.
By completing specific spell cards, the sorcerer can forbid a hero from using a specific symbol, although this restriction can be cancelled by the hero under certain circumstances.
By completing cards, heroes can experience, and they can use this experience to make their wild symbols more effective. (For each hero, normally a rolled joker on a die is equal to a specific symbol, but this experience gives you options).
The sorcerer can damage heroes, requiring them to heal themselves — possibly with the help of their friends — before they can attempt to complete ordeal cards.
Rush Out! includes a half-dozen scenarios beyond the training games, and each scenario is played as a best-of-three series of games.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
454
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
429
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
367
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
329
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18