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BGG랭킹
BGG전체 : 216
THEMATIC : 52
STRATEGY : 1657.7팔레오
Paleo (2020) 당신의 석기시대 부족은 식량을 얻고, 살아남고, 새로운 기술을 개발하기 위해 반드시 힘을 합쳐야 합니다. -
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인원
2-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.64 / 5
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디자이너
Peter Rustemeyer
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아티스트
Dominik Mayer, Ingram Schell, Franz-Georg Stämmele
-
인원
게임 소개
팔레오는 석기시대를 배경으로 한 협동 모험 게임으로, 미션을 완수하면서 자신이 돌보고 있는 인류를 살리기 위해 노력하는 게임입니다. 때로는 가죽도 필요하고 때로는 텐트도 필요하지만, 이것들은 여러분의 장기적인 목표에 비하면 사소한 것들입니다. 그것은 바로 수 천년 후 인류가 여러분이 한때 존재했다는 것을 알 수 있도록 벽에 털매머드를 그리는 것입니다. (사실, 당신은 그냥 매머드 그림이 멋있다고 생각해서 그리는 거 압니다. 하지만 과거에 당신이 존재했다는 기록을 보존하는 것 또한 매우 중요합니다.)
그럼 매머드를 왜 못 그리고 있을까요? 그것은 다양한 형태로 다가오는 죽음 때문입니다.
각 플레이어는 소수의 인류로 게임을 시작하는데, 이들은 각각 기술과 일정 수준의 생명력을 가지고 있습니다. 차례대로, 각 플레이어는 한 장소를 선택해서 갑니다. 다른 플레이어와 같은 유형의 장소를 고를 수는 있지만, 똑같은 장소로 갈 수는 없습니다. 그곳에서 무엇을 찾을 수 있는지에 대해 짐작은 할 수 있지만, 도착하기 전까지는 확실히 알 수 없습니다. 그리하여 음식이나 자원을 얻거나 유용한 물건을 만들기 위해 필요한 것을 찾을 수 있습니다. 다른 사람을 보조하거나 뱀에 물려 죽을 뻔한 고통을 받을 수도 있고요. 인생은 경이와 공포로 가득 차 있습니다...
하루가 끝날 때쯤, 여러분은 퀘스트를 완수할 수 있는 다양한 재료나 기술뿐만 아니라 일행 모두가 먹을 수 있는 음식이 필요합니다. 그렇게 하지 않으면 밤 게임판에 해골이 하나 더 추가됩니다. 해골을 일정 수 이상 모으면, 당신은 사는 건 바보짓이라고 판단하고, 유령을 포기하고, 미래의 인류가 누굴 우러러보든 신경쓰지 않는다고 선언해버리게 될 것입니다.
팔레오에는 기원전 10,000년의 경험을 더욱 풍성하게 해주는 사람들, 장소들, 퀘스트 등을 추가해주는 다양한 모듈이 포함되어 있습니다.
그럼 매머드를 왜 못 그리고 있을까요? 그것은 다양한 형태로 다가오는 죽음 때문입니다.
각 플레이어는 소수의 인류로 게임을 시작하는데, 이들은 각각 기술과 일정 수준의 생명력을 가지고 있습니다. 차례대로, 각 플레이어는 한 장소를 선택해서 갑니다. 다른 플레이어와 같은 유형의 장소를 고를 수는 있지만, 똑같은 장소로 갈 수는 없습니다. 그곳에서 무엇을 찾을 수 있는지에 대해 짐작은 할 수 있지만, 도착하기 전까지는 확실히 알 수 없습니다. 그리하여 음식이나 자원을 얻거나 유용한 물건을 만들기 위해 필요한 것을 찾을 수 있습니다. 다른 사람을 보조하거나 뱀에 물려 죽을 뻔한 고통을 받을 수도 있고요. 인생은 경이와 공포로 가득 차 있습니다...
하루가 끝날 때쯤, 여러분은 퀘스트를 완수할 수 있는 다양한 재료나 기술뿐만 아니라 일행 모두가 먹을 수 있는 음식이 필요합니다. 그렇게 하지 않으면 밤 게임판에 해골이 하나 더 추가됩니다. 해골을 일정 수 이상 모으면, 당신은 사는 건 바보짓이라고 판단하고, 유령을 포기하고, 미래의 인류가 누굴 우러러보든 신경쓰지 않는다고 선언해버리게 될 것입니다.
팔레오에는 기원전 10,000년의 경험을 더욱 풍성하게 해주는 사람들, 장소들, 퀘스트 등을 추가해주는 다양한 모듈이 포함되어 있습니다.
Paleo is a co-operative adventure game set in the stone age, a game in which players try to keep the human beings in their care alive while completing missions. Sometimes you need a fur, sometimes a tent, but these are all minor quests compared to your long-term goal: Painting a woolly mammoth on the wall so that humans thousands of years later will know that you once existed. (Okay, you just think the mammoth painting looks cool. Preserving a record of your past existence is gravy.)
What might keep you from painting that mammoth? Death, in all its many forms.
Each player starts the game with a couple of humans, who each have a skill and a number of life points. On a turn, each player chooses to go to one location — possibly of the same type as other players, although not the same location — and while you have some idea of what you might find there, you won't know for sure until you arrive, at which point you might acquire food or resources, or find what you need to craft a useful object, or discover that you can aide someone else in their project, or suffer a snakebite that brings you close to death. Life is full of both wonders and terrors...
At the day's end, you need food for all the people in your party as well as various crafts or skills that allow you to complete quests. Failure to do so adds another skull on the tote board, and once you collect enough of those, you decide that living is for fools and give up the ghost, declaring that future humans can just admire someone else, for all you care.
Paleo includes multiple modules that allow for a variety of people, locations, quests, and much more during your time in 10,000 BCE.
What might keep you from painting that mammoth? Death, in all its many forms.
Each player starts the game with a couple of humans, who each have a skill and a number of life points. On a turn, each player chooses to go to one location — possibly of the same type as other players, although not the same location — and while you have some idea of what you might find there, you won't know for sure until you arrive, at which point you might acquire food or resources, or find what you need to craft a useful object, or discover that you can aide someone else in their project, or suffer a snakebite that brings you close to death. Life is full of both wonders and terrors...
At the day's end, you need food for all the people in your party as well as various crafts or skills that allow you to complete quests. Failure to do so adds another skull on the tote board, and once you collect enough of those, you decide that living is for fools and give up the ghost, declaring that future humans can just admire someone else, for all you care.
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