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아크라이트: 카드 게임
Arkwright: The Card Game (2021)
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  • 인원

    1-4 명

    BGG추천: 1-4 명
  • 게임시간

    60-100 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    3.94 / 5

게임 소개

18세기 후반에 산업혁명이 시작된다. 최초의 공장은 리처드 아크라이트 같은 사업가에 의해 설립됐으며 그는 " 같은 기계로 양털을 돌리는 첫 번째 공장을 운영했다.스피닝 제니, 물 틀기.

인 "아크라이트: 카드 게임"은 사업을 운영하고 있으며, 상품을 생산하고 판매하기 위해 다른 공장의 근로자들을 고용할 것입니다. 노동자가 많을수록, 더 많은 상품을 팔 수 있지만, 위기와 약간의 치열한 경쟁에 대비할 수 있다.

이 게임은 30년(1770/1780/1790) 동안 진행되며, 10년에 4번 라운드로 나뉜다. 차례가 되면 새로운 카드를 손에서 꺼내서 공장을 열고 기존 공장을 업그레이드하고, 개선점을 선택하고, 공장의 질을 높이고, 기계를 만들고, 새로운 노동자를 고용합니다. 주식 보유력 개선을 위해 돈을 낼 수도 있고, 제작비로 더 많은 돈이 필요할 경우 대출을 받을 수도 있다. 액션 단계가 끝나면 플레이어 보드에서 개발 마커를 진행하거나 사용 가능한 개발 카드 중 하나를 선택하여 능력을 향상시킬 수 있습니다.

그리고 나서, 생산 단계가 시작되고, 현재 상품의 공장을 소유한 모든 플레이어들이 그 상품들을 생산한다. 시장은 일반 수요에 따라 변동하기 때문에 수요가 현재 당신의 상품 가치보다 낮아져 당신의 이익을 낮출 수 있습니다. 노동자들은 임금을 받아야 하고, 기계들은 정기적인 정비가 필요하기 때문에 이익을 내는 대신 손해를 볼 수도 있습니다. 하나의 상품을 충분히 팔면 당신의 주식 가치가 향상되고, 가장 높은 매력을 가진 것에 대한 보너스가 있습니다. 마지막으로, 만약 당신이 당신의 상품을 국내 시장에 판매할 수 없다면 해외로 배송하거나 향후 라운드를 위해 보관할 수 있습니다.

지난 10년의 마지막 라운드가 끝나면 게임은 끝난다. 그런 다음 플레이어는 창고에 남아 있는 모든 상품을 팔고, 대출받은 수만큼 보유 주식 수를 줄이며, 개인 배송 경로를 기준으로 주식 가치를 낮춘다. 각 플레이어는 자신의 주식 수에 주식 가치를 곱하여 최종 점수를 결정한다. 엔드 점수가 가장 높은 플레이어가 게임에서 승리합니다.

—출판사의 설명
In the late 18th century, the Industrial Revolution starts. The first factories were founded by businessmen like Richard Arkwright, who ran the first factory for spinning wool with machines like the "Spinning Jenny" and the water frame.

In "Arkwright: The Card Game", you run a business and will employ workers in your different factories to produce and sell goods. The more workers, the more goods that can be sold — but be prepared for crises and some stiff competition.

The game is played over three decades (1770/1780/1790), split up into four rounds per decade. On your turn, you play new cards from your hand to open factories and upgrade existing ones, select improvements, improve factory quality, build machines, and employ new workers. You can also pay money to improve your shareholdings, and take out loans if you require more money for production costs. After the actions phase, you can improve your abilities by advancing your development markers on your player board, or take one of the available development cards.

Then, the production phase starts, where every player who owns a factory of the current good produces those goods. The market fluctuates with the general demand, so the demand may be lower than the value of your current good, lowering your profit. Workers must be paid, and machines need regular maintenance, so you can possibly lose money instead of turning a profit. Selling enough of one good improves your share value, and there are bonuses for having the highest appeal. Lastly, if you can’t sell your goods to the home market, you can ship them overseas or store them for future rounds.

After the final round of the last decade, the game ends. Players then sell all goods left in their storehouses, reduce the number of shares they hold by the number of loans they took, and reduce their share value based on their personal shipping track. Each player then multiplies the number of their shares by their share value to determine their end score. The player with the highest end score wins the game.

—description from the publisher

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