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9Bloody Kingdom: Wargame Rules for the Civil War in England, Ireland, Scotland & Wales (2009) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Stephen Danes
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아티스트
-
인원
게임 소개
블러디 킹덤(Bloody Kingdom)은 영국, 아일랜드, 스코틀랜드, 웨일스의 남북 전쟁을 위해 고안된 일련의 워게임 규칙이다.
블러디 킹덤은 틸리 신부와 같은 게임 메카니즘을 사용하지만 몇 가지 중요한 차이점이 있다.
플레이어는 두 개의 다른 규모의 전투를 할 수 있는데, 한 편당 수많은 연대가 있는 대규모 전투와 각 연대가 아닌 한 회사를 대표하는 소규모 전투이다.
이 규칙들의 기초는 유연하다. 플레이어는 개별적으로 25/28mm 수치를 사용하거나 하나의 베이스에 수치를 블록으로 표시할 수 있지만, 규칙은 수치를 제거해야 하므로 각 유닛은 사상자 제거를 위해 최소 몇 개의 예비 수치를 가져야 한다. 단위 히트 수치가 각각 4개의 "kills"를 겪은 후에 제거된다면, 이것은 각 발리마다 엄청난 수의 수치가 제거되지 않는다는 것을 의미한다. 그러나 부대의 10~20%의 사상자는 심각한 피해와 사기에 심각한 위험을 초래한다.
이 규칙에는 각 부대의 지도력, 경험, 훈련 수준뿐만 아니라 각 부대의 구성, 무기, 전술 등을 포함하는 상세한 군대 창설 방법이 포함되어 있다.
이 규칙에는 남북전쟁에 관련된 모든 주요 파벌에 대해 플레이어들에게 사용 준비 및 첨단의 힘을 제공하는 샘플 군대도 포함되어 있다.
틸리 신부의 규칙과 마찬가지로, "war-tokens" 또한 블러디 킹덤의 주요한 특징이며, 분말 폭발, 술 취한 장군, 턴코트, 궁정 점성가들과 같은 다양한 요소들을 게임에 추가하면서, 시대적 느낌과 재미를 더한다.
마지막으로 블러디 킹덤은 에지힐 시나리오에 상세한 군대 목록, 지도, 전투에 참여한 각 부대별 유닛 카드를 포함하고 있다.
그러니 전술, 지휘, 사기, 재미를 강조하는 게임을 좋아하고 영국 남북전쟁을 좋아한다면 블러디 킹덤이 규칙이 될 수 있습니다. 제 말은 이게 바로 여러분을 위한 규칙입니다!
—출판사의 설명
블러디 킹덤은 틸리 신부와 같은 게임 메카니즘을 사용하지만 몇 가지 중요한 차이점이 있다.
플레이어는 두 개의 다른 규모의 전투를 할 수 있는데, 한 편당 수많은 연대가 있는 대규모 전투와 각 연대가 아닌 한 회사를 대표하는 소규모 전투이다.
이 규칙들의 기초는 유연하다. 플레이어는 개별적으로 25/28mm 수치를 사용하거나 하나의 베이스에 수치를 블록으로 표시할 수 있지만, 규칙은 수치를 제거해야 하므로 각 유닛은 사상자 제거를 위해 최소 몇 개의 예비 수치를 가져야 한다. 단위 히트 수치가 각각 4개의 "kills"를 겪은 후에 제거된다면, 이것은 각 발리마다 엄청난 수의 수치가 제거되지 않는다는 것을 의미한다. 그러나 부대의 10~20%의 사상자는 심각한 피해와 사기에 심각한 위험을 초래한다.
이 규칙에는 각 부대의 지도력, 경험, 훈련 수준뿐만 아니라 각 부대의 구성, 무기, 전술 등을 포함하는 상세한 군대 창설 방법이 포함되어 있다.
이 규칙에는 남북전쟁에 관련된 모든 주요 파벌에 대해 플레이어들에게 사용 준비 및 첨단의 힘을 제공하는 샘플 군대도 포함되어 있다.
틸리 신부의 규칙과 마찬가지로, "war-tokens" 또한 블러디 킹덤의 주요한 특징이며, 분말 폭발, 술 취한 장군, 턴코트, 궁정 점성가들과 같은 다양한 요소들을 게임에 추가하면서, 시대적 느낌과 재미를 더한다.
마지막으로 블러디 킹덤은 에지힐 시나리오에 상세한 군대 목록, 지도, 전투에 참여한 각 부대별 유닛 카드를 포함하고 있다.
그러니 전술, 지휘, 사기, 재미를 강조하는 게임을 좋아하고 영국 남북전쟁을 좋아한다면 블러디 킹덤이 규칙이 될 수 있습니다. 제 말은 이게 바로 여러분을 위한 규칙입니다!
—출판사의 설명
Bloody Kingdom is a set of wargames rules designed for the Civil Wars of Britain, Ireland, Scotland and Wales.
Bloody Kingdom uses the same game mechanics as Father Tilly - although with several important differences.
Players can fight battles at two different scales, either large battles with numerous regiments per side or smaller lower scale engagements where each unit represents a company rather than a regiment.
The basing for these rules are flexible. Players can either use individually based 25/28mm figures or blocks of figures on one base, however, the rules do require the removal of figures so each unit should have at least a few spare figures for casualty removal. When units suffer hits figures are only removed after each suffers four "kills", this means that great handfuls of figures are not removed with each volley. But ten or twenty percent casualties in a unit does represent significant damage and a significant risk to morale.
The rules contain a detailed method of generating armies which includes the composition, weaponry and tactics of each unit in addition to the leadership qualities, experience and levels of training of each unit.
The rules also include several sample armies that give players "ready to use" pointed-up forces for all of the main factions involved in the Civil War.
As with the Father Tilly rules, the "war-tokens" are also a major feature of Bloody Kingdom and provide an extra layer of period feel and fun, adding such diverse elements as powder explosions, drunken generals, turncoats and court astrologers to the game.
Finally, Bloody Kingdom includes an Edgehill scenario with detailed army lists, a map and unit cards for each of the units involved in the battle.
So if you like a game that emphasises tactics, command, morale and a bit of fun and you like the English Civil War - Bloody Kingdom could be the rules for you, what am I saying - these are the rules for you!
—description from the publisher
Bloody Kingdom uses the same game mechanics as Father Tilly - although with several important differences.
Players can fight battles at two different scales, either large battles with numerous regiments per side or smaller lower scale engagements where each unit represents a company rather than a regiment.
The basing for these rules are flexible. Players can either use individually based 25/28mm figures or blocks of figures on one base, however, the rules do require the removal of figures so each unit should have at least a few spare figures for casualty removal. When units suffer hits figures are only removed after each suffers four "kills", this means that great handfuls of figures are not removed with each volley. But ten or twenty percent casualties in a unit does represent significant damage and a significant risk to morale.
The rules contain a detailed method of generating armies which includes the composition, weaponry and tactics of each unit in addition to the leadership qualities, experience and levels of training of each unit.
The rules also include several sample armies that give players "ready to use" pointed-up forces for all of the main factions involved in the Civil War.
As with the Father Tilly rules, the "war-tokens" are also a major feature of Bloody Kingdom and provide an extra layer of period feel and fun, adding such diverse elements as powder explosions, drunken generals, turncoats and court astrologers to the game.
Finally, Bloody Kingdom includes an Edgehill scenario with detailed army lists, a map and unit cards for each of the units involved in the battle.
So if you like a game that emphasises tactics, command, morale and a bit of fun and you like the English Civil War - Bloody Kingdom could be the rules for you, what am I saying - these are the rules for you!
—description from the publisher
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