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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Gregg Steven Blasingame
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아티스트
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인원
게임 소개
하이큐는 스스로를 "체스와 체커스의 잃어버린 연결고리"라고 칭하고 있다. 플레이는 7x7 보드 위에 있지만, 선수들에게 다이아몬드로 보이기 위해 검은색과 흰색 정사각형이 45도 회전한다. 한 면에는 5개의 "runner"와 4개의 "guard"가 있다. 목적은 당신의 뒷줄에서 상대 뒷줄로 주자를 데려오는 것입니다. 주자들은 한 칸 앞으로 또는 양쪽으로 움직일 수 있지만, 뒤로 움직일 수는 없다. 가드는 4가지 방향 중 어느 방향으로든 방해받지 않는 공간을 이동할 수 있다. 다이아몬드 포메이션으로 인해 가드들은 항상 검은 사각형에 있고 주자들은 항상 하얀 사각형에 있습니다.
적 경비병 2명이 인접한 공간을 차지하면 주자를 포획할 수 있다. 가드의 한 동작으로 여러 주자를 잡을 수 있다. 간수들은 절대 잡히지 않을 것이다. 한 명의 주자가 적의 백라인에 도달하거나, 한 쪽의 주자가 모두 탈락하면 경기가 끝난다.
이 게임은 쉽고 빠르게 진행된다. 조각도 많지 않고, 주자들은 가드들로부터 끊임없이 위험에 처해 있습니다. 이것은 억지력 게임입니다: 자신의 공격을 설정하여 상대가 자신의 말을 빼앗지 않도록 하는 게임입니다.
옆구리가 달리기 선수들에게는 가장 안전한 장소인 것 같지만 어디든 매우 취약하다.
비 오는 날 몇 번의 빠른 시합에 안성맞춤인 "라이트" 게임입니다.
적 경비병 2명이 인접한 공간을 차지하면 주자를 포획할 수 있다. 가드의 한 동작으로 여러 주자를 잡을 수 있다. 간수들은 절대 잡히지 않을 것이다. 한 명의 주자가 적의 백라인에 도달하거나, 한 쪽의 주자가 모두 탈락하면 경기가 끝난다.
이 게임은 쉽고 빠르게 진행된다. 조각도 많지 않고, 주자들은 가드들로부터 끊임없이 위험에 처해 있습니다. 이것은 억지력 게임입니다: 자신의 공격을 설정하여 상대가 자신의 말을 빼앗지 않도록 하는 게임입니다.
옆구리가 달리기 선수들에게는 가장 안전한 장소인 것 같지만 어디든 매우 취약하다.
비 오는 날 몇 번의 빠른 시합에 안성맞춤인 "라이트" 게임입니다.
HiQue bills itself as "the missing link between Chess and Checkers". Play is on a 7x7 board, but the black and white squares are rotated 45 degrees so as to appear as diamonds to the players. There are 9 pieces per side: 5 "runners" and 4 "guards". The object is to get a runner from your back row to the opponent's back row. Runners may move one space forward or to either side, but not backwards. Guards may move any number of unobstructed spaces in any of the 4 directions. Due to the diamond formation, guards are always on black squares and runners always on white squares.
Runners may be captured if 2 enemy guards occupy adjacent spaces. Multiple runners may be captured in one move of a guard in this manner. Guards may never be captured. Play ends when one runner makes it to the enemy back line, or all of one side's runners are eliminated.
This game plays quickly and easily. There aren't a lot of pieces, and the runners are in constant jeopardy from the guards. This is a game of deterrent: making sure your opponent doesn't take your pieces by setting up attacks of your own.
The sides seem to be the safest places for runners, but they're very vulnerable anywhere.
A "lite" game that is perfect for a few quick matches on a rainy day.
Runners may be captured if 2 enemy guards occupy adjacent spaces. Multiple runners may be captured in one move of a guard in this manner. Guards may never be captured. Play ends when one runner makes it to the enemy back line, or all of one side's runners are eliminated.
This game plays quickly and easily. There aren't a lot of pieces, and the runners are in constant jeopardy from the guards. This is a game of deterrent: making sure your opponent doesn't take your pieces by setting up attacks of your own.
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