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8Close Fire & European Order: XVII – The Field of Battle - 1600-1700 (2017) -
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인원
2-9 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Simon MacDowall
-
아티스트
-
인원
게임 소개
클로즈 파이어 앤 유러피언 오더(Close Fire & European Order)는 원래 유럽에서 18세기 초에 미니어처 피겨로 전투를 재현하기 위해 고안된 워게임 규칙이다.
많은 규칙 메커니즘은 원래 Wargames Illustrated No. 1에 출판된 Andy Callan’의 American War of Independence 규칙-Loose Files 및 American Scrambled에서 개발되었다.
이 버전은 ‘pike and shot의 시대로 규칙을 되돌린 것입니다.17세기 개작의 주요 초점은 30년 전쟁과 영국 내전(1620-1660) 시기이다. 그것은 또한 1600년대 말까지 프랑스의 루이 14세의 초기 전쟁을 다룬다.
클로즈 파이어 XVII가 다룬 역사적 시기는 보병의 증가와 파이크에서 사격으로의 전환으로 특징지어지는 중세에서 근대전으로의 전환기 중 하나이다.
규칙 메커니즘의 중심에는 장애 시점(DP)의 개념이 있다. 이것들은 앤디 캘런에 의해 미국 독립 전쟁 규칙을 위해 발명되었고 다양한 사기 상태와 전투 효과를 반영하는 지속적이고 우아한 방법임이 증명되었다. 부대는 기동, 사격, 근접전, 사기 등을 위해 민주당이 투입될 것이며, 그들은 계급수정을 중단하거나 지도자의 개입을 통해 그들을 느슨하게 할 것이다. 이 시스템은 사용하기 쉽고, 서류 작업이 필요 없으며, 많은 사기 점검이 필요하다.
—규칙 소개서의 설명
많은 규칙 메커니즘은 원래 Wargames Illustrated No. 1에 출판된 Andy Callan’의 American War of Independence 규칙-Loose Files 및 American Scrambled에서 개발되었다.
이 버전은 ‘pike and shot의 시대로 규칙을 되돌린 것입니다.17세기 개작의 주요 초점은 30년 전쟁과 영국 내전(1620-1660) 시기이다. 그것은 또한 1600년대 말까지 프랑스의 루이 14세의 초기 전쟁을 다룬다.
클로즈 파이어 XVII가 다룬 역사적 시기는 보병의 증가와 파이크에서 사격으로의 전환으로 특징지어지는 중세에서 근대전으로의 전환기 중 하나이다.
규칙 메커니즘의 중심에는 장애 시점(DP)의 개념이 있다. 이것들은 앤디 캘런에 의해 미국 독립 전쟁 규칙을 위해 발명되었고 다양한 사기 상태와 전투 효과를 반영하는 지속적이고 우아한 방법임이 증명되었다. 부대는 기동, 사격, 근접전, 사기 등을 위해 민주당이 투입될 것이며, 그들은 계급수정을 중단하거나 지도자의 개입을 통해 그들을 느슨하게 할 것이다. 이 시스템은 사용하기 쉽고, 서류 작업이 필요 없으며, 많은 사기 점검이 필요하다.
—규칙 소개서의 설명
Close Fire & European Order are wargames rules originally designed to re-create battles of the early 18th C in Europe with miniature figures.
Many of the rule mechanisms have been developed from Andy Callan’s American War of Independence rules- Loose Files and American Scramble, which were originally published in Wargames Illustrated no. 1.
This version is an adaptation which takes the rules back in time to the era of ‘pike and shot.’ The main focus of the 17th Century adaptation is the time of the Thirty Years War and the English Civil Wars (1620-1660). It also covers the early wars of Louis XIV of France up to the end of the 1600s.
The historical period covered by Close Fire XVII is one of transition from medieval to early-modern warfare marked by the increasing ascendancy of infantry and the transition from pike to shot.
At the heart of the rule mechanisms is the concept of Disorder Points (DPs). These were invented by Andy Callan for his American War of Independence rules and have proven to be an enduring and elegant way of reflecting the variable state of morale and combat effectiveness. A unit will incur DPs for manoeuvre, receiving fire, close combat and morale, and they will loose them by halting to redress ranks or through the intervention of a leader. The system is easy to use, does not require any paper work and dispenses with the need for lots of morale checks.
—extracted description from the rules introduction
Many of the rule mechanisms have been developed from Andy Callan’s American War of Independence rules- Loose Files and American Scramble, which were originally published in Wargames Illustrated no. 1.
This version is an adaptation which takes the rules back in time to the era of ‘pike and shot.’ The main focus of the 17th Century adaptation is the time of the Thirty Years War and the English Civil Wars (1620-1660). It also covers the early wars of Louis XIV of France up to the end of the 1600s.
The historical period covered by Close Fire XVII is one of transition from medieval to early-modern warfare marked by the increasing ascendancy of infantry and the transition from pike to shot.
At the heart of the rule mechanisms is the concept of Disorder Points (DPs). These were invented by Andy Callan for his American War of Independence rules and have proven to be an enduring and elegant way of reflecting the variable state of morale and combat effectiveness. A unit will incur DPs for manoeuvre, receiving fire, close combat and morale, and they will loose them by halting to redress ranks or through the intervention of a leader. The system is easy to use, does not require any paper work and dispenses with the need for lots of morale checks.
—extracted description from the rules introduction
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