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BGG전체 : 0
7Tannenberg, 15 July 1410: Downfall of the Teutonic Order (2007) -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Glyn R. Sparkes
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임은 호크마이스터 울리히 폰 융깅겐이 이끄는 서유럽 전역의 튜턴 기사단과 폴란드 왕국 및 리투아니아 대공국의 연합군인 블라디슬라프 2세 야기에요와 비타우타우타우토트 사이의 전투를 묘사한다.1410년 프로이센 루비엔 호수 서쪽의 타넨베르크와 루드비히스도르프 마을 사이에 있었다. 이 게임 시스템은 "에 사용된 것을 단순화한 버전이다.한바알: 트레비아에서의 매복, 2007년 봄호 배틀마켓. 이 게임은 전투가 일어난 그대로 재생될 수 있을 뿐만 아니라 "what-if"를 탐색하도록 설계되었습니다." 질문(" 참조)시나리오&인용문, 이하)은 다음과 같다.
폴란드군과 리투아니아군이 다른 방향(오른쪽 폴레스와 왼쪽 폴레스와 리투아니아군)으로 진군했다면 전투에 큰 영향을 미쳤을까?
양군에 의한 완전히 다른 배치가 전투 결과에 근본적인 차이를 만들 수 있을까?
튜턴족 보병의 지능적인 사용이 전투 결과에 변화를 줄 수 있었을까?
이 게임에는 역사 기사, 규칙, A4 크기의 지도, A4 크기의 표, 71개의 게임 카운터, 71개의 힘 카운터, 그리고 게임 턴 카운터가 포함됩니다.
각 경기 순번은 20분을 나타낸다. 각각의 육각형은 250x250 미터를 나타냅니다. 각 카운터는 기병 1000명, 보병 2000명 또는 240명의 기병을 보유한 리더를 나타냅니다.
폴란드군과 리투아니아군이 다른 방향(오른쪽 폴레스와 왼쪽 폴레스와 리투아니아군)으로 진군했다면 전투에 큰 영향을 미쳤을까?
양군에 의한 완전히 다른 배치가 전투 결과에 근본적인 차이를 만들 수 있을까?
튜턴족 보병의 지능적인 사용이 전투 결과에 변화를 줄 수 있었을까?
이 게임에는 역사 기사, 규칙, A4 크기의 지도, A4 크기의 표, 71개의 게임 카운터, 71개의 힘 카운터, 그리고 게임 턴 카운터가 포함됩니다.
각 경기 순번은 20분을 나타낸다. 각각의 육각형은 250x250 미터를 나타냅니다. 각 카운터는 기병 1000명, 보병 2000명 또는 240명의 기병을 보유한 리더를 나타냅니다.
"This game simulates the battle between the army of the Teutonic Order and the Crusader knights from all over Western Europe who joined them, under Hockmeister Ulrich von Jungingen, and the combined armies of the Kingdom of Poland and the Grand Duchy of Lithuania, under Wladislaw II Jagiello and Vytautas "the Great", fought on 15 July 1410 between the villages of Tannenberg and Ludwigsdorf, west of Lake Lubien in Prussia (modern-day north-east Poland). The game system is a simplified version of that used in "Hanba'al: Ambush at the Trebbia", from the spring 2007 issue of battle-market. As well as enabling the battle to be replayed as it happened, the game is designed to explore "what-if?" questions (see "Scenarios", below), such as:
If the Poles and Lithuanians had deployed the other way round (Poles on the right and Lithuanians on the left) might it have significantly affected the battle?
Can a completely different deployment by both armies make a radical difference to the outcome of the battle?
Could a more intelligent use of the Teutonic infantry have made a difference to the outcome of the battle?
The game includes an historical article, rules, A4-sized map, A4-sized page of tables, 71 game counters, 71 strength counters and a game turn counter.
Each game turn represents 20 minutes. Each hexagon represents about 250x250 meters. Each counter represents 1000 cavalry, 2000 infantry or a leader with their personal "banner" of 240 cavalry.
If the Poles and Lithuanians had deployed the other way round (Poles on the right and Lithuanians on the left) might it have significantly affected the battle?
Can a completely different deployment by both armies make a radical difference to the outcome of the battle?
Could a more intelligent use of the Teutonic infantry have made a difference to the outcome of the battle?
The game includes an historical article, rules, A4-sized map, A4-sized page of tables, 71 game counters, 71 strength counters and a game turn counter.
Each game turn represents 20 minutes. Each hexagon represents about 250x250 meters. Each counter represents 1000 cavalry, 2000 infantry or a leader with their personal "banner" of 240 cavalry.
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