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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-6 명
BGG추천: 6-6 명 -
게임시간
70-130 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Patanga Cordeiro da Silva
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아티스트
-
인원
게임 소개
독자 분이 더 이상 반응을 기대하지 않는 지점에 이르렀을 때, 마침내 상대방이 받을 수 있는 방식으로 양보하고 감사할 수 있게 될 것입니다. 사랑이 성숙해져서 자아가 빛으로 분해될 때 광채가 될 때, 연인은 연인에 대한 의존에서 해방될 것이고, 연인도 연인에게서 해방됨으로써 완벽해질 것입니다." - Dag Hammarskjöld (제2차 유엔 사무총장, 1953-1961), 마크
유엔: 세계일체 가족(World-One-family)은 사랑과 봉사에 관한 협동 게임으로, 투표, 직원 배치, 위기 관리 등을 통해 플레이어들이 세계 평화와 화합을 추구하기 위해 유엔 고위 관리 및 유엔 산하 기관의 역할을 맡게 된다. 이 게임의 목표는 역사적 사건을 제시하는 동시에 플레이어들에게 위기를 피하고 평화를 증진하는 데 적극적인 역할을 하는 것이다.
매 순간 이 게임의 네 가지 천성, 즉 군사, 경제, 사회, 외교가 증가하고 있다. 모든 유엔 사무총장의 임무에는 냉전, 수에즈 운하, 에볼라 발생, 독재와 같은 도전이 산재해 있다. 그러나 고르바초프와 베를린 장벽의 붕괴, 천연두가 근절되고 UN이 감독하는 선거가 국민에 의해 선출된 대통령을 선출한다.
모든 위임통치국들은 총회와 안보리에서 투표를 하고 결의안을 채택하도록 고무할 것이다. 각 결의안은 유엔 요원들과 지방 정부들이 당시 더 큰 우려에 대한 긴장을 해소할 수 있는 권한을 부여할 것이다. (투표에서 시간, 인력, 자원 또는 긍정적인 의도의 부족에 의해) 해결되지 않은 긴장 상태는 지역 긴장 데크의 흐름과 함께 위기로 폭발할 수 있다. 위기는 발생 지역뿐만 아니라 주변 지역에도 영향을 미칠 것이다.
8개의 UNSG 의무사항별로 한 라운드가 계속된다. 10번의 위기가 닥치면 지지만, 인생의 목표처럼 위기를 피하는 것이 아니라 발전을 위해 함께 노력함으로써 가능한 한 가장 높은 점수를 얻는 것이 게임의 진정한 목표다. 유엔은 세계인들의 높은 이상과 희망을 상징하기 때문에, 참가자들은 단일 가족으로서 세계의 지속적인 발전을 위해 유엔의 의제에 도달하기 위해 노력해야 한다. 선수들이 10번의 위기를 겪고도 지지 않는다면, 8개의 UN 지역 사무소 중 최소 7개를 설립해야 한다. 그런 다음 채택된 각 결의안마다, 유엔 지역 사무소를 설립할 수 있는 점수를 매기고, 위기가 발생할 때마다 점수를 감점한다. 다음 경기에서, 더 나은 서브를 하고 더 높은 점수를 얻도록 노력하세요!
가까운 미래에 전 세계가 평화로 넘쳐나고, 이 세계가 하나의 세계-가족의 집이 될 때가 올 것이라고 생각합니다." -스리 친모이, 온전한 마음으로 세상을 들어올리다, 아그니 프레스, 1988
—디자이너의 설명
유엔: 세계일체 가족(World-One-family)은 사랑과 봉사에 관한 협동 게임으로, 투표, 직원 배치, 위기 관리 등을 통해 플레이어들이 세계 평화와 화합을 추구하기 위해 유엔 고위 관리 및 유엔 산하 기관의 역할을 맡게 된다. 이 게임의 목표는 역사적 사건을 제시하는 동시에 플레이어들에게 위기를 피하고 평화를 증진하는 데 적극적인 역할을 하는 것이다.
매 순간 이 게임의 네 가지 천성, 즉 군사, 경제, 사회, 외교가 증가하고 있다. 모든 유엔 사무총장의 임무에는 냉전, 수에즈 운하, 에볼라 발생, 독재와 같은 도전이 산재해 있다. 그러나 고르바초프와 베를린 장벽의 붕괴, 천연두가 근절되고 UN이 감독하는 선거가 국민에 의해 선출된 대통령을 선출한다.
모든 위임통치국들은 총회와 안보리에서 투표를 하고 결의안을 채택하도록 고무할 것이다. 각 결의안은 유엔 요원들과 지방 정부들이 당시 더 큰 우려에 대한 긴장을 해소할 수 있는 권한을 부여할 것이다. (투표에서 시간, 인력, 자원 또는 긍정적인 의도의 부족에 의해) 해결되지 않은 긴장 상태는 지역 긴장 데크의 흐름과 함께 위기로 폭발할 수 있다. 위기는 발생 지역뿐만 아니라 주변 지역에도 영향을 미칠 것이다.
8개의 UNSG 의무사항별로 한 라운드가 계속된다. 10번의 위기가 닥치면 지지만, 인생의 목표처럼 위기를 피하는 것이 아니라 발전을 위해 함께 노력함으로써 가능한 한 가장 높은 점수를 얻는 것이 게임의 진정한 목표다. 유엔은 세계인들의 높은 이상과 희망을 상징하기 때문에, 참가자들은 단일 가족으로서 세계의 지속적인 발전을 위해 유엔의 의제에 도달하기 위해 노력해야 한다. 선수들이 10번의 위기를 겪고도 지지 않는다면, 8개의 UN 지역 사무소 중 최소 7개를 설립해야 한다. 그런 다음 채택된 각 결의안마다, 유엔 지역 사무소를 설립할 수 있는 점수를 매기고, 위기가 발생할 때마다 점수를 감점한다. 다음 경기에서, 더 나은 서브를 하고 더 높은 점수를 얻도록 노력하세요!
가까운 미래에 전 세계가 평화로 넘쳐나고, 이 세계가 하나의 세계-가족의 집이 될 때가 올 것이라고 생각합니다." -스리 친모이, 온전한 마음으로 세상을 들어올리다, 아그니 프레스, 1988
—디자이너의 설명
"When you have reached the point where you no longer expect a response, you will at last be able to give in such a way that the other is able to receive, and be grateful. When Love has matured and, through a dissolution of the self into light, become a radiance, then shall the Lover be liberated from dependence upon the Beloved, and the Beloved also be made perfect by being liberated from the Lover." ― Dag Hammarskjöld (second UN Secretary-General, 1953-1961), Markings
United Nations: a world-oneness-family is cooperative game about love and service, a game with a voting, worker placement and crisis management, where players will take on the role of high UN officials and UN affiliated agencies in a quest for world peace and harmony. The goal of the game is to present historical events while at the same time giving the players an active role in avoiding crisis and promoting peace in all its manifestations.
At every moment the game's four natures of world tension, military, economic, social and diplomatic, is increasing. Every United Nations Secretary-General's mandate is interspersed with challenges such as the Cold War, Suez Canal, Ebola outbreaks and dictatorships. But great events also lighten and brighten the welkin of the world's hopes and promises - Gorbachev and the Fall of the Berlin Wall, smallpox is eradicated, UN-supervised elections install a president elected by the people.
Every mandate (round) players will inspire nations to vote and adopt resolutions in both the General Assembly and the Security Council. Each adopted resolution, in turn, will make available powers for UN agents and local governments to address their tensions of greater concern at the time. Tensions not addressed (by lack of time, manpower, resources or positive intention in the voting sessions) might erupt into crisis with the flow of the regional tension deck. A crisis will affect not only the originating region, but its neighbours as well.
Play continues for one round for each of the eight UNSG mandates. Players lose if 10 crisis happen but, as in life, the real goal of the game is to reach the highest possible score by working together for progress, and not just to avoid crisis. The UN stands for the high ideals and hopes of the world's people, so players have to strive to reach the UN agendas for the continuous progress of the world as a oneness-family. Players win if they do not lose for having ten crisis, establish at least seven of the eight possible UN regional offices. Then they score points for each resolution adopted, for each UN regional office they can establish, and lose points for every crisis that happens. On your next game, try to serve better and get a higher score!
"I feel that there shall come a time in the near future when the entire world will be inundated with peace and this world of ours will become a oneness-world-family-home." -Sri Chinmoy, Lifting up the world with a oneness-heart, Agni Press, 1988
—description from the designer
United Nations: a world-oneness-family is cooperative game about love and service, a game with a voting, worker placement and crisis management, where players will take on the role of high UN officials and UN affiliated agencies in a quest for world peace and harmony. The goal of the game is to present historical events while at the same time giving the players an active role in avoiding crisis and promoting peace in all its manifestations.
At every moment the game's four natures of world tension, military, economic, social and diplomatic, is increasing. Every United Nations Secretary-General's mandate is interspersed with challenges such as the Cold War, Suez Canal, Ebola outbreaks and dictatorships. But great events also lighten and brighten the welkin of the world's hopes and promises - Gorbachev and the Fall of the Berlin Wall, smallpox is eradicated, UN-supervised elections install a president elected by the people.
Every mandate (round) players will inspire nations to vote and adopt resolutions in both the General Assembly and the Security Council. Each adopted resolution, in turn, will make available powers for UN agents and local governments to address their tensions of greater concern at the time. Tensions not addressed (by lack of time, manpower, resources or positive intention in the voting sessions) might erupt into crisis with the flow of the regional tension deck. A crisis will affect not only the originating region, but its neighbours as well.
Play continues for one round for each of the eight UNSG mandates. Players lose if 10 crisis happen but, as in life, the real goal of the game is to reach the highest possible score by working together for progress, and not just to avoid crisis. The UN stands for the high ideals and hopes of the world's people, so players have to strive to reach the UN agendas for the continuous progress of the world as a oneness-family. Players win if they do not lose for having ten crisis, establish at least seven of the eight possible UN regional offices. Then they score points for each resolution adopted, for each UN regional office they can establish, and lose points for every crisis that happens. On your next game, try to serve better and get a higher score!
"I feel that there shall come a time in the near future when the entire world will be inundated with peace and this world of ours will become a oneness-world-family-home." -Sri Chinmoy, Lifting up the world with a oneness-heart, Agni Press, 1988
—description from the designer
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