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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
14+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Perry Moore
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1920년 10월 14일, 백군의 마지막 대규모 공세가 벌어졌다. 쿠르스크 전투의 전초전인 브란젤스 쿠르스크가 되었지만 드네프르 강변에 있는 작은 마을 카호브카에서 일어났다.
RCW에서 대규모 전차가 공격한 것은 1919년 여름 이후 두 번째였다. 제1차 세계 대전은 발효 중이다. 브랑겔 장군은 영국군으로부터 공급받은 전차를 맹목적으로 믿었고, 그의 유조선은 잘 훈련되었다. 그는 심지어 연합 무기 접근법도 개발했다. 그의 군대는 비록 2대 1 이상의 수적 열세였지만, 좋은 전투를 계속했고, 6월에 크림 반도를 탈출하여 적군을 수백 마일에 걸쳐 대규모 전차 공격과 이상적인 평지로 후퇴시켰다. 그러나 브랑겔은 카홉카 마을을 지킬 수 없었다. 이 마을은 적군이 보유하고 있다는 사실 외에는 실질적인 전술적 가치가 거의 없었다. 9월에는 백군이 격퇴될 때마다 몇 차례의 전투가 벌어졌다. 10월 14일이 마지막이 될 것 같습니다.
적군은 MkV와 FT-17 전차와 미국의 유일한 37mm AA 포로 구성된 대전차 대형을 만들었다. 사실, 그들은 그들 중 몇 명만 가지고 있었지만, 매우 먼 거리에서 갑옷을 관통할 수 있는 무기 능력은 마개였다. AT 모드의 포병 부대도 창설되었다. 적군은 접근하면서 전차에서 도망치지 않으면 압도적인 병력이 있었다.
RCW로 표현하면 대규모 전차 공격과 백군과 적군의 마지막 쇼다운을 위한 무대가 마련되었다.
게임 스케일은 1시간, 800 야드, 회사급, 개별 MkV, 휘펫, Ft-17 전차, 오스틴 아머 카, DH9A 항공기이다. 얼마나 많은 유닛을 활성화할 수 있는지 알 수 없기 때문에 시스템은 결코 이전과 같지 않습니다.
RCW에서 대규모 전차가 공격한 것은 1919년 여름 이후 두 번째였다. 제1차 세계 대전은 발효 중이다. 브랑겔 장군은 영국군으로부터 공급받은 전차를 맹목적으로 믿었고, 그의 유조선은 잘 훈련되었다. 그는 심지어 연합 무기 접근법도 개발했다. 그의 군대는 비록 2대 1 이상의 수적 열세였지만, 좋은 전투를 계속했고, 6월에 크림 반도를 탈출하여 적군을 수백 마일에 걸쳐 대규모 전차 공격과 이상적인 평지로 후퇴시켰다. 그러나 브랑겔은 카홉카 마을을 지킬 수 없었다. 이 마을은 적군이 보유하고 있다는 사실 외에는 실질적인 전술적 가치가 거의 없었다. 9월에는 백군이 격퇴될 때마다 몇 차례의 전투가 벌어졌다. 10월 14일이 마지막이 될 것 같습니다.
적군은 MkV와 FT-17 전차와 미국의 유일한 37mm AA 포로 구성된 대전차 대형을 만들었다. 사실, 그들은 그들 중 몇 명만 가지고 있었지만, 매우 먼 거리에서 갑옷을 관통할 수 있는 무기 능력은 마개였다. AT 모드의 포병 부대도 창설되었다. 적군은 접근하면서 전차에서 도망치지 않으면 압도적인 병력이 있었다.
RCW로 표현하면 대규모 전차 공격과 백군과 적군의 마지막 쇼다운을 위한 무대가 마련되었다.
게임 스케일은 1시간, 800 야드, 회사급, 개별 MkV, 휘펫, Ft-17 전차, 오스틴 아머 카, DH9A 항공기이다. 얼마나 많은 유닛을 활성화할 수 있는지 알 수 없기 때문에 시스템은 결코 이전과 같지 않습니다.
On October 14, 1920, the last major White offensive took place. It would become Wrangel's Kursk, a precursor to that more famous WW2 battle at Kursk but this happened at Kakhovka, a small town astride the Dnepr River.
Unique for it was only the second time in the RCW that a mass tank attack would occur (the first was in the Summer of 1919), fully supported by DH9A bombers and infantry against a very well prepared Red defense consisting of three consecutive trench lines, mines and barb wire. WW1 was in effect "revisited". General Wrangel placed his blind faith in the tanks he had procured from the British, His tankers were well trained. He had even developed a combined arms approach. His forces, though outnumbered by 2 to 1 or more, continued to fight the "good fight" and had busted out of the Crimea in June, sent the Reds fleeing backwards for hundreds of miles with mass tank attacks and the ideal flat land. However, Wrangel was unable to secure the town of Kakhovka. The town had little real tactical value except for the fact the Reds held it. In September, several battles had been fought for it, each time the Whites were repulsed. Oct. 14th would be the last one.
The Reds had created antitank formation consisting of MkV and FT-17 tanks and a unique American weapon, the Maklen 37mm AA gun. True, they only had a few of them , but the weapons ability to penetrate armor at very long distances was a stopper. Artillery units in AT mode also had been created. In manpower, the Reds had overwhelming strength if they did not flee from the tanks as they approached.
The stage was set for the massive tank assault (in RCW terms) and for the final show-down between White and Red.
Game scale is 1 hr turns, 800 yd a hex, company level, individual MkV, Whippet, Ft-17 tanks, Austin Armor Cars, DH9A Aircraft. The system never plays the same as once never knows how many units they can activate.
Unique for it was only the second time in the RCW that a mass tank attack would occur (the first was in the Summer of 1919), fully supported by DH9A bombers and infantry against a very well prepared Red defense consisting of three consecutive trench lines, mines and barb wire. WW1 was in effect "revisited". General Wrangel placed his blind faith in the tanks he had procured from the British, His tankers were well trained. He had even developed a combined arms approach. His forces, though outnumbered by 2 to 1 or more, continued to fight the "good fight" and had busted out of the Crimea in June, sent the Reds fleeing backwards for hundreds of miles with mass tank attacks and the ideal flat land. However, Wrangel was unable to secure the town of Kakhovka. The town had little real tactical value except for the fact the Reds held it. In September, several battles had been fought for it, each time the Whites were repulsed. Oct. 14th would be the last one.
The Reds had created antitank formation consisting of MkV and FT-17 tanks and a unique American weapon, the Maklen 37mm AA gun. True, they only had a few of them , but the weapons ability to penetrate armor at very long distances was a stopper. Artillery units in AT mode also had been created. In manpower, the Reds had overwhelming strength if they did not flee from the tanks as they approached.
The stage was set for the massive tank assault (in RCW terms) and for the final show-down between White and Red.
Game scale is 1 hr turns, 800 yd a hex, company level, individual MkV, Whippet, Ft-17 tanks, Austin Armor Cars, DH9A Aircraft. The system never plays the same as once never knows how many units they can activate.
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