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BGG랭킹
BGG전체 : 0
ABSTRACTS : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Marcello Bertocchi
-
아티스트
Marcello Bertocchi, Néstor Romeral Andrés
-
인원
게임 소개
영주들은 원탁의 자리를 되찾기 위해 카멜롯으로 돌아왔습니다! 《리턴 투 카멜롯》은 조지 S. 파커의 게임 '치벌리'에서 영감을 받아 만든 2인용 전략 보드 게임이다. 플레이어는 기사, 군인, 마법사로 이루어진 군대를 지휘하는 중세 영주 역할을 맡는다. 상대편의 성을 정복하거나 그들의 영주를 잡으십시오!
구성 요소들
보드(8×
흰색 판화가 있는 검은색 작품 20점: 2× lord, 2× wizard, 4× decd, 12× decd
휴대 케이스
규칙 개요(규칙집 참조)
플레이어들은 돌아가면서 동작을 수행합니다. 차례대로 다음 네 가지 작업 중 하나를 수행합니다(단, 캡처할 수 있는 피스가 있으면 캡처 작업이 우선임).
캡처(넘어넘기)
배포(이전에 캡처한 조각)
인접한 정사각형으로 이동
점프
조각 유형
병사: 이 기본 피스는 이동, 점프 및 캡처할 수 있습니다.
나이트: 당신은 “Knight's Charge”라는 액션을 수행하기 위해 그것을 공개할 수 있습니다.
Wizard: 게임당 한 번씩 이동하면 영구적으로 공개하여 다음 두 가지 마법 주문 중 하나를 걸 수 있습니다.
점
순간이동
로드: 이 피스는 이동, 점프, 캡처 및 나이트’의 돌격을 할 수 있습니다.
게임 종료
다음 중 하나라도 발생할 경우 게임에서 승리합니다.
당신은 상대의 영주를 생포하는군요.
당신은 당신의 영주님과 함께 당신의 상대편’의 성들 중 하나를 점령했습니다.
넌 적의 성을 둘 다 차지해버렸어.
—출판사의 설명
구성 요소들
보드(8×
흰색 판화가 있는 검은색 작품 20점: 2× lord, 2× wizard, 4× decd, 12× decd
휴대 케이스
규칙 개요(규칙집 참조)
플레이어들은 돌아가면서 동작을 수행합니다. 차례대로 다음 네 가지 작업 중 하나를 수행합니다(단, 캡처할 수 있는 피스가 있으면 캡처 작업이 우선임).
캡처(넘어넘기)
배포(이전에 캡처한 조각)
인접한 정사각형으로 이동
점프
조각 유형
병사: 이 기본 피스는 이동, 점프 및 캡처할 수 있습니다.
나이트: 당신은 “Knight's Charge”라는 액션을 수행하기 위해 그것을 공개할 수 있습니다.
Wizard: 게임당 한 번씩 이동하면 영구적으로 공개하여 다음 두 가지 마법 주문 중 하나를 걸 수 있습니다.
점
순간이동
로드: 이 피스는 이동, 점프, 캡처 및 나이트’의 돌격을 할 수 있습니다.
게임 종료
다음 중 하나라도 발생할 경우 게임에서 승리합니다.
당신은 상대의 영주를 생포하는군요.
당신은 당신의 영주님과 함께 당신의 상대편’의 성들 중 하나를 점령했습니다.
넌 적의 성을 둘 다 차지해버렸어.
—출판사의 설명
The Lords have returned to Camelot, to reclaim their place at the Round Table! Return to Camelot is a strategic boardgame for 2 players, inspired by the game Chivalry (1887) by George S. Parker. Players take the role of medieval lords, commanding their armies of knights, soldiers, and wizards. Try to conquer your opponent’s castles or capture their lord!
COMPONENTS
board (8×8)
20 black pieces with white engraving: 2× lord, 2× wizard, 4× knight, 12× soldier
carrying case
RULES OVERVIEW (please refer to rulebook)
Players take turns performing actions. On your turn, perform one of the following four actions with one of your pieces (however, if any of your pieces can Capture, the Capture action has priority):
Capture (by jumping over)
Deploy (a previously captured piece)
Move (to adjacent square)
Jump
TYPES OF PIECES
Soldier: This basic piece can Move, Jump, and Capture.
Knight: You can reveal it to perform an action called “Knight's Charge”.
Wizard: When it Moves, once per game, you can permanently reveal it to cast one of the following two magic spells:
Divination
Teleportation
Lord: This piece can Move, Jump, Capture, and Knight’s Charge.
END OF THE GAME
You win the game if any of the following occur:
You capture your opponent's lord.
You occupy one of your opponent’s castles with your lord.
You occupy both enemy castles with any two of your pieces.
—description from the publisher
COMPONENTS
board (8×8)
20 black pieces with white engraving: 2× lord, 2× wizard, 4× knight, 12× soldier
carrying case
RULES OVERVIEW (please refer to rulebook)
Players take turns performing actions. On your turn, perform one of the following four actions with one of your pieces (however, if any of your pieces can Capture, the Capture action has priority):
Capture (by jumping over)
Deploy (a previously captured piece)
Move (to adjacent square)
Jump
TYPES OF PIECES
Soldier: This basic piece can Move, Jump, and Capture.
Knight: You can reveal it to perform an action called “Knight's Charge”.
Wizard: When it Moves, once per game, you can permanently reveal it to cast one of the following two magic spells:
Divination
Teleportation
Lord: This piece can Move, Jump, Capture, and Knight’s Charge.
END OF THE GAME
You win the game if any of the following occur:
You capture your opponent's lord.
You occupy one of your opponent’s castles with your lord.
You occupy both enemy castles with any two of your pieces.
—description from the publisher
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