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BGG랭킹
BGG전체 : 4020
FAMILYGAMES : 1268
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-30 분
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연령
8+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.40 / 5
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디자이너
Romain Caterdjian, Anthony Perone
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아티스트
Alexandre Bonvalot
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인원
게임 소개
대륙 너머의 외딴 섬 윈드바크에서 다이빙은 선조들의 전통입니다. 하지에 지내는 통과의례 동안, 다이버들은 마을의 신성한 돌을 되찾기 위해 경쟁합니다. 장로가 절벽 꼭대기에서 그 돌을 던지면, 다이버들은 친근한 바다거북과 쥐가오리에게 도움을 받으며 바다 깊은 곳으로 내려가 그것을 찾아와야 합니다.
하지만 돌을 되찾으려면 절대로 바다에 사는 상어들을 화나게 하면 안 됩니다.
다이브는 36장의 투명 "바다 "카드가 뒤섞인 더미를 마주하고 게임을 시작하는 모든 다이버들이 동시에 플레이합니다. 여러분은 여러분만의 다이버 보드와 양쪽에 1~5번으로 번호가 매겨진 다섯 개의 공기 토큰 세트를 가지고 있습니다. 각각의 토큰의 한쪽 면에는 상어가 있습니다.
다이브는 투명 카드 더미를 통해 바다를 관찰하고 그 관찰로부터 이익을 얻어야 하는 지각력 게임입니다. 각 라운드가 시작될 때, 여러분은 얼마나 멀리 다이빙을 하고 싶은지 보기 위해 "바닷속"을 살펴봅니다. (토큰이 5개이므로) 5개의 깊이가 여러분이 갈 수 있는 최대 깊이입니다. 그런 다음 보드에 토큰을 놓습니다.
만약 상어가 특정 깊이에 있다고 생각한다면, 이 깊이에 놓을 토큰을 상어 면으로 놓습니다. 만약 여러분이 상어가 없을 때 그렇게 했거나 또는 반대로 했다면, 여러분은 이 깊이와 그보다 더 깊은 깊이의 다이빙 보드에서 모든 토큰을 제거합니다. 당신의 라운드는 끝났습니다.
특정 깊이에 바다거북이나 쥐가오리가 있다고 생각될 경우, 토큰을 이 깊이에 여러 개 쌓을 수 있는데, 그 이유는 가장 높은 합계를 두는 사람이 다이빙 보드에서 1-2칸을 추가 전진하거나 또는 다이빙 보드에서 바로 아래에 있는 플레이어 토큰까지 이동하기 때문입니다.
상어, 바다거북, 쥐가오리 깊이 평가를 마쳤는데도 보드에 공기 토큰이 있는 사람이 있으면 다음 깊이를 탐색합니다. 아무도 다음 깊이를 위한 공기 토큰을 가지고 있지 않으면, 라운드가 끝나고, 모든 사람은 성공적으로 다이빙한 레벨 수만큼 다이빙 보드에서 전진합니다. 일단 다이빙 보드에 있는 16번 공간에 도달하면 쥐가오리를 사용하여 다른 사람을 따라잡을 수 없으며, 상어/상어 없음 질문에 한 번이라도 실패하면, 몇 단계를 성공적으로 통과했든 상관없이 그 라운드에서 전혀 전진할 수 없습니다.
다이브는 마을 촌장과 경쟁하는 솔리테어 플레이 룰이 포함되어 있으며, 각자 1회 보너스를 주는 동물 동반자와 함께 경쟁 게임을 할 수도 있습니다.
하지만 돌을 되찾으려면 절대로 바다에 사는 상어들을 화나게 하면 안 됩니다.
다이브는 36장의 투명 "바다 "카드가 뒤섞인 더미를 마주하고 게임을 시작하는 모든 다이버들이 동시에 플레이합니다. 여러분은 여러분만의 다이버 보드와 양쪽에 1~5번으로 번호가 매겨진 다섯 개의 공기 토큰 세트를 가지고 있습니다. 각각의 토큰의 한쪽 면에는 상어가 있습니다.
다이브는 투명 카드 더미를 통해 바다를 관찰하고 그 관찰로부터 이익을 얻어야 하는 지각력 게임입니다. 각 라운드가 시작될 때, 여러분은 얼마나 멀리 다이빙을 하고 싶은지 보기 위해 "바닷속"을 살펴봅니다. (토큰이 5개이므로) 5개의 깊이가 여러분이 갈 수 있는 최대 깊이입니다. 그런 다음 보드에 토큰을 놓습니다.
만약 상어가 특정 깊이에 있다고 생각한다면, 이 깊이에 놓을 토큰을 상어 면으로 놓습니다. 만약 여러분이 상어가 없을 때 그렇게 했거나 또는 반대로 했다면, 여러분은 이 깊이와 그보다 더 깊은 깊이의 다이빙 보드에서 모든 토큰을 제거합니다. 당신의 라운드는 끝났습니다.
특정 깊이에 바다거북이나 쥐가오리가 있다고 생각될 경우, 토큰을 이 깊이에 여러 개 쌓을 수 있는데, 그 이유는 가장 높은 합계를 두는 사람이 다이빙 보드에서 1-2칸을 추가 전진하거나 또는 다이빙 보드에서 바로 아래에 있는 플레이어 토큰까지 이동하기 때문입니다.
상어, 바다거북, 쥐가오리 깊이 평가를 마쳤는데도 보드에 공기 토큰이 있는 사람이 있으면 다음 깊이를 탐색합니다. 아무도 다음 깊이를 위한 공기 토큰을 가지고 있지 않으면, 라운드가 끝나고, 모든 사람은 성공적으로 다이빙한 레벨 수만큼 다이빙 보드에서 전진합니다. 일단 다이빙 보드에 있는 16번 공간에 도달하면 쥐가오리를 사용하여 다른 사람을 따라잡을 수 없으며, 상어/상어 없음 질문에 한 번이라도 실패하면, 몇 단계를 성공적으로 통과했든 상관없이 그 라운드에서 전혀 전진할 수 없습니다.
다이브는 마을 촌장과 경쟁하는 솔리테어 플레이 룰이 포함되어 있으며, 각자 1회 보너스를 주는 동물 동반자와 함께 경쟁 게임을 할 수도 있습니다.
Beyond the last continent on the remote island Windbark, diving is an ancestral tradition. During a rite of passage celebrated at the summer solstice, divers compete to retrieve the sacred stone of the village. The elder throws it from the top of the cliff, and the stone leads the contenders for the title of "hero" down to the depths of the ocean, aided in their quest by friendly sea turtles and manta rays.
However, to retrieve the stone, they will need to avoid upsetting the sharks that inhabit the ocean...
Dive plays simultaneously for all player divers, who start the game facing a shuffled stack of 36 transparent "ocean" cards. You have your own diver board and a set of five air tokens that are numbered 1-5 on both sides, with a shark on one side of each token.
Dive explores the notion of perception, the ability of the divers to observe the ocean through a deck of transparent cards and to benefit from their observations. At the start of each round, you look into the "waters" before you to see how far you want to dive, with five levels being the maximum you can go (since you have five tokens). You then place the tokens on your board:
If you think a shark is at a certain level, you need any tokens on this level to be shark side up — and if you goof, calling "shark" when no shark is present or vice versa, then you remove all tokens from your diver board at this level and at deeper levels. You're done for the round.
If you think a certain level has a sea turtle or a manta ray, you might want to stack tokens on this level because whoever places the highest sum advances 1-2 spaces on the descent board (for a sea turtle) or moves onto the player token directly in below them on the descent board (for a manta ray).
If you've finished evaluating a level for sharks, sea turtles, and manta rays, and anyone still has an air token on their board, you explore the next level. Once no one has any air tokens for the next level, the round ends, and everyone advances on the descent board equal to the number of levels that they successfully dove. Once you reach space #16 on the descent board, you can't use a manta ray to catch up to anyone, and if you fail the shark/no shark question for a level, you don't advance at all during that round, regardless of how many levels you first dove through successfully.
Dive includes rules for solitaire play in which you compete against the village chief, and you can optionally play a competitive game with animal companions that give you a one-time bonus.
However, to retrieve the stone, they will need to avoid upsetting the sharks that inhabit the ocean...
Dive plays simultaneously for all player divers, who start the game facing a shuffled stack of 36 transparent "ocean" cards. You have your own diver board and a set of five air tokens that are numbered 1-5 on both sides, with a shark on one side of each token.
Dive explores the notion of perception, the ability of the divers to observe the ocean through a deck of transparent cards and to benefit from their observations. At the start of each round, you look into the "waters" before you to see how far you want to dive, with five levels being the maximum you can go (since you have five tokens). You then place the tokens on your board:
If you think a shark is at a certain level, you need any tokens on this level to be shark side up — and if you goof, calling "shark" when no shark is present or vice versa, then you remove all tokens from your diver board at this level and at deeper levels. You're done for the round.
If you think a certain level has a sea turtle or a manta ray, you might want to stack tokens on this level because whoever places the highest sum advances 1-2 spaces on the descent board (for a sea turtle) or moves onto the player token directly in below them on the descent board (for a manta ray).
If you've finished evaluating a level for sharks, sea turtles, and manta rays, and anyone still has an air token on their board, you explore the next level. Once no one has any air tokens for the next level, the round ends, and everyone advances on the descent board equal to the number of levels that they successfully dove. Once you reach space #16 on the descent board, you can't use a manta ray to catch up to anyone, and if you fail the shark/no shark question for a level, you don't advance at all during that round, regardless of how many levels you first dove through successfully.
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