-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
0Taiping Era: Tabletop Wargame Rules for Land Conflict in 19th Century China (2020) -
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
120-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Graham D. Evans
-
아티스트
Graham D. Evans
-
인원
게임 소개
태평천국시대는 19세기 중엽 중국의 분쟁을 덮기 위한 일련의 규칙이다. 따라서 그들은 태평천국의 난과 아편전쟁을 망라하기 위한 것이다. 태평천국 초기처럼 중국 본토군과 만주군 사이의 전투뿐만 아니라 유럽 전체 병력과도 싸울 수 있어야 한다.언제나 승리하는 아미”
이러한 목적을 고려할 때 규칙들은 규모와 무장이 다른 군대를 허용해야 한다. 중국군은 잘 조직되었지만 17세기 만주 청나라가 중국에 세운 이후 장비와 훈련은 크게 변하지 않았다.
—사용자 요약
이러한 목적을 고려할 때 규칙들은 규모와 무장이 다른 군대를 허용해야 한다. 중국군은 잘 조직되었지만 17세기 만주 청나라가 중국에 세운 이후 장비와 훈련은 크게 변하지 않았다.
—사용자 요약
Taiping Era is a set of rules to cover conflict in China in the middle of the 19th Century. As such they are intended to cover both the Taiping Rebellion and the Opium Wars. It should be possible to fight both actions between native Chinese/Manchu forces such as in the early days of the Taiping Rebellion as well as actions involving full European forces and also the “Ever Victorious Army”.
Given this aim the rules must allow for armies of dissimilar size and armament. Chinese armies were well organised but had equipment and training substantially unchanged since the 17th Century when the Manchu Qing dynasty established itself in China.
—user summary
Given this aim the rules must allow for armies of dissimilar size and armament. Chinese armies were well organised but had equipment and training substantially unchanged since the 17th Century when the Manchu Qing dynasty established itself in China.
—user summary
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
468
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18