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BGG랭킹
BGG전체 : 19918
WARGAMES : 3692
5.9Red Sun/Red Star: The Nomonhan Campaign, 1939 (1993) -
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
360-360 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.64 / 5
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디자이너
John Desch, Keith Schlesinger, Mark Stille
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아티스트
Joy Cohn, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
빨간색 태양/빨간색 별: 1939년 노몬한 전역은 1939년 5월부터 8월까지 몽골과 만주 국경의 불모지에서 소련과 일본 사이에 벌어진 전투를 모의한 것이다.
규칙은 제2차 세계 대전 당시 대포와 공중 임무의 표준 운용 체계이다. 이동 중 유닛이 오버런을 할 수 있지만, 이동 전 전투입니다. 전투는 화력 총계와 대열 이동을 이용한 방어 사격이다. 손실은 단계이지만 미래의 대체를 위해 과도한 전투력을 웅덩이에 보관한다. 초보자 및 솔리테어 규칙이 포함되어 있습니다.
3가지 시나리오: 일본의 초기 드라이브, 소련의 역습(일본의 자유 설정 변형) 및 캠페인 게임.
게임 규모:
전환: 1~ 수일(시나리오에 따라 다름)
16진수: 1.2km/.75마일
부대: 소대 대 연대
게임 인벤토리:
22" X 34" 지도 시트 하나
카운터시트 1개(240 1/2&인용)
20페이지 규칙 책자 1권
전략 및 전술 #162 및 #165의 교체 카운터
전략 및 전술의 에라타 #161, #162, #163 및 #166
전략 및 전술 분야 Q&A #168
규칙은 제2차 세계 대전 당시 대포와 공중 임무의 표준 운용 체계이다. 이동 중 유닛이 오버런을 할 수 있지만, 이동 전 전투입니다. 전투는 화력 총계와 대열 이동을 이용한 방어 사격이다. 손실은 단계이지만 미래의 대체를 위해 과도한 전투력을 웅덩이에 보관한다. 초보자 및 솔리테어 규칙이 포함되어 있습니다.
3가지 시나리오: 일본의 초기 드라이브, 소련의 역습(일본의 자유 설정 변형) 및 캠페인 게임.
게임 규모:
전환: 1~ 수일(시나리오에 따라 다름)
16진수: 1.2km/.75마일
부대: 소대 대 연대
게임 인벤토리:
22" X 34" 지도 시트 하나
카운터시트 1개(240 1/2&인용)
20페이지 규칙 책자 1권
전략 및 전술 #162 및 #165의 교체 카운터
전략 및 전술의 에라타 #161, #162, #163 및 #166
전략 및 전술 분야 Q&A #168
Red Sun / Red Star: The Nomonhan Campaign, 1939, is a simulation of the battles fought between the Soviets and Japanese in the barren wastes along the ill-defined borders between Mongolia and Manchuria in May-August 1939.
Rules are pretty much standard operational WWII system fare with artillery and air missions. Combat is before movement, although units may make overruns during movement. Combat is defensive fire-offensive fire routine using firepower totals and column shifts. Losses are steps but with excess combat strength kept in a pool for future replacement. Beginners & Solitaire rules are included.
3 scenarios: Japanese initial drive, Soviet counter-attack (with a Japanese free setup variant) and Campaign Game.
Game Scale:
Turn: 1 to several days (depending on scenario)
Hex: .75 mile / 1.2 km
Unit: Platoon to Regiment
Game Inventory:
One 22" X 34" mapsheet
One countersheet (240 1/2" counters)
One 20 page rules booklet
Replacement Counters in Strategy & Tactics #162 and #165
Errata in Strategy & Tactics #161, #162, #163 and #166
Q&A in Strategy & Tactics #168
Rules are pretty much standard operational WWII system fare with artillery and air missions. Combat is before movement, although units may make overruns during movement. Combat is defensive fire-offensive fire routine using firepower totals and column shifts. Losses are steps but with excess combat strength kept in a pool for future replacement. Beginners & Solitaire rules are included.
3 scenarios: Japanese initial drive, Soviet counter-attack (with a Japanese free setup variant) and Campaign Game.
Game Scale:
Turn: 1 to several days (depending on scenario)
Hex: .75 mile / 1.2 km
Unit: Platoon to Regiment
Game Inventory:
One 22" X 34" mapsheet
One countersheet (240 1/2" counters)
One 20 page rules booklet
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