-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Eric Louchard
-
아티스트
Víctor Pérez Corbella, Eric Louchard, James Olley, Marcelo A. Orso Blanco
-
인원
게임 소개
블러드 리프는 얼어붙은 남부 대륙 아래 잃어버린 지하 대양의 파도 아래에서 힘들이 싸우는 테이블 상판 워게임인 딥워스의 보충물이다. 플레이어는 보물을 찾고 가라앉은 유적을 탐사하며 고대 유물을 되찾기 위해 다양한 부대와 특수 성격의 전투부대를 지휘한다. 블러드 리프는 이 전투에 새로운 세력인 블러드 리프의 네레이드, 바다의 모든 생물들과 친밀한 고대 머포크, 그리고 그들의 기만적인 바다 고블린 동맹군을 소개한다. 4개의 주요 세력들은 또한 암초의 보물을 찾는 것을 돕기 위해 그들의 등록부에 새로운 모델을 추가했다.
이 책은 블러드 리프가 위치한 그림자해 지역을 자세히 설명하면서 그곳에서 발견할 수 있는 새로운 환경과 야생 바다 생물, 풍경을 묘사하고 있다. 암초 자체가 지하세계로 통하는 관문인 시발바(Xibalba)라는 가라앉은 도시를 둘러싸고 있다. 산호가 뒤덮인 이 도시는 수세기 전 대지진 이후 바다로 유실되었다. 현재 많은 건물들이 물에 잠겼지만, 높은 피라미드, 탑, 조각상들은 여전히 얕은 물에서 돌출되어 있으며, 수륙양용 전투 부대를 초대하여 그것들을 탐험하고 무너진 폐허 안에 숨겨진 반짝이는 유물들을 통제한다.
이 암초는 모래 해저 수로로 갈라진 들쭉날쭉한 산호 돌기를 사이에 두고 성장해 작은 선박과 잠수정이 가라앉은 도시를 탐험할 수 있는 깊은 물의 자연 통로를 만들었다. 이 책에는 항해, 전개, 해상 및 수중 전투 및 승선 작전을 포함한 이러한 소형 선박과 잠수함에 대한 새로운 규칙이 있습니다. 그러나 블러드 리프는 탐험하기에 위험한 장소이고, 그들을 뒤틀린 잔해로 찢을 수 있는 이 어떤 우주선보다 훨씬 큰 야생 바다 생물들이 있다.
DeepWars는 블러드 리프를 사용해야 하며, 핵심 규칙은 Ganesha Games의 SobH(Song of Blade and Heroes) 게임 엔진을 기반으로 하며 많은 영웅적 액션, 불가사의한 마술, 첨단 기술로 빠르고 격렬한 플레이를 위해 설계되었으며, 모두 6면 주사위 몇 롤로 처리됩니다.
규칙은 28 mm “heroic ” 스케일 미니어처를 사용하여 전투를 위해 고안되었다. 미니어처는 규칙에서 “models”라고 불리는데, 어떤 더 큰 생물은 크기가 아주 작지 않을 수 있기 때문이다. 일반적인 라운드 베이스 사이즈는 남자 사이즈 이하 모델의 경우 30mm, 대형 잠수복과 같은 대형 모델의 경우 40mm, 대형 모델의 경우 50mm이다. 해저 차량이나 기계 계약과 같은 일부 예외적으로 큰 모델은 더 큰 타원형 베이스에 장착될 수 있다. 공칭 접지 눈금은 약 15mm = 1m이므로 대부분의 남자 크기 모델은 높이가 약 30mm입니다.
블러드 리프 게임 시나리오는 일반적으로 딥워스 게임보다 더 많은 공간을 필요로 하는데, 60cm x 90cm (24 x 36인치)는 암초와 가라앉은 시발바의 한 부분이 펼쳐질 수 있도록 교전에 적합한 크기이다. 더 큰 전투와 캠페인은 90cm x 120cm (36 x 48인치)의 지도에서 진행되어야 한다. 플레이어들은 그들이 원한다면 작은 지도를 사용할 수 있지만, 만약 그들이 암초의 특정 지역에서 교전을 하고 싶다면 말이다.
블러드 리프에서의 전투는 파도 밑, 수면 위, 수면 위에서 가능한 많은 환경에서 일어납니다. 거대한 선사시대 파충류 생물이 파도 위로 폐허를 배회하고 있어 착륙대는 조심해야 한다. 하늘도 바다 표면으로 오는 해양 모델에게는 위험한데, 이는 날아다니는 용이 물에서 먹이를 낚아채기 위해 급강하할 수 있기 때문이다. 육지와 바다 전투를 할 수 있는 기회는 우리의 육지에 기반을 둔 게임 ShadowSea - 지하 세계의 정복의 모델과 규칙을 블러드 리프 시나리오로 통합하는 것을 가능하게 한다. 시발바는 또한 스티기안 왕국들의 깊은 동굴로 가는 관문으로 소문이 나 있어서 플레이어들은 괴물같은 스티기안 생물들을 그들의 모험에 포함시킬 수도 있다. 그러나 당신이 이 규칙집을 사용하기로 선택했지만, AntiMatter Games는 우리가 그것을 만드는 것을 즐긴 만큼 당신이 Blood Reef를 즐기기를 진심으로 희망한다.
—출판사의 설명
이 책은 블러드 리프가 위치한 그림자해 지역을 자세히 설명하면서 그곳에서 발견할 수 있는 새로운 환경과 야생 바다 생물, 풍경을 묘사하고 있다. 암초 자체가 지하세계로 통하는 관문인 시발바(Xibalba)라는 가라앉은 도시를 둘러싸고 있다. 산호가 뒤덮인 이 도시는 수세기 전 대지진 이후 바다로 유실되었다. 현재 많은 건물들이 물에 잠겼지만, 높은 피라미드, 탑, 조각상들은 여전히 얕은 물에서 돌출되어 있으며, 수륙양용 전투 부대를 초대하여 그것들을 탐험하고 무너진 폐허 안에 숨겨진 반짝이는 유물들을 통제한다.
이 암초는 모래 해저 수로로 갈라진 들쭉날쭉한 산호 돌기를 사이에 두고 성장해 작은 선박과 잠수정이 가라앉은 도시를 탐험할 수 있는 깊은 물의 자연 통로를 만들었다. 이 책에는 항해, 전개, 해상 및 수중 전투 및 승선 작전을 포함한 이러한 소형 선박과 잠수함에 대한 새로운 규칙이 있습니다. 그러나 블러드 리프는 탐험하기에 위험한 장소이고, 그들을 뒤틀린 잔해로 찢을 수 있는 이 어떤 우주선보다 훨씬 큰 야생 바다 생물들이 있다.
DeepWars는 블러드 리프를 사용해야 하며, 핵심 규칙은 Ganesha Games의 SobH(Song of Blade and Heroes) 게임 엔진을 기반으로 하며 많은 영웅적 액션, 불가사의한 마술, 첨단 기술로 빠르고 격렬한 플레이를 위해 설계되었으며, 모두 6면 주사위 몇 롤로 처리됩니다.
규칙은 28 mm “heroic ” 스케일 미니어처를 사용하여 전투를 위해 고안되었다. 미니어처는 규칙에서 “models”라고 불리는데, 어떤 더 큰 생물은 크기가 아주 작지 않을 수 있기 때문이다. 일반적인 라운드 베이스 사이즈는 남자 사이즈 이하 모델의 경우 30mm, 대형 잠수복과 같은 대형 모델의 경우 40mm, 대형 모델의 경우 50mm이다. 해저 차량이나 기계 계약과 같은 일부 예외적으로 큰 모델은 더 큰 타원형 베이스에 장착될 수 있다. 공칭 접지 눈금은 약 15mm = 1m이므로 대부분의 남자 크기 모델은 높이가 약 30mm입니다.
블러드 리프 게임 시나리오는 일반적으로 딥워스 게임보다 더 많은 공간을 필요로 하는데, 60cm x 90cm (24 x 36인치)는 암초와 가라앉은 시발바의 한 부분이 펼쳐질 수 있도록 교전에 적합한 크기이다. 더 큰 전투와 캠페인은 90cm x 120cm (36 x 48인치)의 지도에서 진행되어야 한다. 플레이어들은 그들이 원한다면 작은 지도를 사용할 수 있지만, 만약 그들이 암초의 특정 지역에서 교전을 하고 싶다면 말이다.
블러드 리프에서의 전투는 파도 밑, 수면 위, 수면 위에서 가능한 많은 환경에서 일어납니다. 거대한 선사시대 파충류 생물이 파도 위로 폐허를 배회하고 있어 착륙대는 조심해야 한다. 하늘도 바다 표면으로 오는 해양 모델에게는 위험한데, 이는 날아다니는 용이 물에서 먹이를 낚아채기 위해 급강하할 수 있기 때문이다. 육지와 바다 전투를 할 수 있는 기회는 우리의 육지에 기반을 둔 게임 ShadowSea - 지하 세계의 정복의 모델과 규칙을 블러드 리프 시나리오로 통합하는 것을 가능하게 한다. 시발바는 또한 스티기안 왕국들의 깊은 동굴로 가는 관문으로 소문이 나 있어서 플레이어들은 괴물같은 스티기안 생물들을 그들의 모험에 포함시킬 수도 있다. 그러나 당신이 이 규칙집을 사용하기로 선택했지만, AntiMatter Games는 우리가 그것을 만드는 것을 즐긴 만큼 당신이 Blood Reef를 즐기기를 진심으로 희망한다.
—출판사의 설명
Blood Reef is a supplement for DeepWars, a tabletop wargame where forces battle below the waves of a lost underground ocean beneath a frozen southern continent. Players command warbands of different troops and special personality characters to search for treasure, explore sunken ruins and recover ancient artifacts. Blood Reef introduces a new force to the battle, the Nereids of Blood Reef, ancient merfolk with an affinity for all creatures of the sea, and their devious Sea Goblin allies. Each of the main four forces also has new models added to their rosters to help recovers the treasures of the reef.
This book details the region of the Shadow Sea where Blood Reef is located, describing the new environments, wild sea creatures and scenery that can be found there. The reef itself surrounds the sunken city of Xibalba, Gateway to the Underworld. This coral-encrusted city was lost to the sea centuries ago after a massive earthquake. Many of the buildings are now submerged, but tall pyramids, towers and statues still jut from the shallow waters, inviting amphibious warbands to explore them and take control of the glittering artifacts hidden within the crumbling ruins.
The reef has grown with jagged spurs of coral separated by channels of sandy seafloor between them, creating natural corridors of deeper water that allow small craft and submersibles to explore the sunken city. This book has new rules for these small craft and submersibles, including rules for navigation, deployment, surface and underwater combat and boarding operations. Blood Reef is a dangerous place to explore however, and there are wild sea creatures much larger than any of these craft that can tear them into twisted wreckage.
DeepWars is required to use Blood Reef, The core rules are based upon the Song of Blades and Heroes (SOBH) game engine by Ganesha Games and are designed for fast and furious play with plenty of heroic action, arcane magic and advanced technology, all handled with a few rolls of 6-sided dice.
The rules have been designed for battle using 28 mm “heroic” scale miniatures, with one figure representing one character or creature. Miniatures are referred to as “models” in the rules, as some larger creatures may not quite be miniature in size. Typical round bases sizes are 30 mm for man-sized or smaller models, 40 mm for bigger models, such as large dive suits, and 50 mm for huge models. Some exceptionally large models, such as undersea vehicles and mechanical contracts, may be mounted on larger oval bases. The nominal ground scale is roughly 15 mm = 1 meter, so most man-sized models are approximately 30 mm tall.
Blood Reef game scenarios typically require more space than DeepWars games, with 60 cm by 90 cm (24 by 36 inches) a good size for skirmishes so that the reef and a section of sunken Xibalba can be laid out. Larger battles and campaigns should be played on maps of 90 cm by 120 cm (36 by 48 inches). Players can use smaller maps if they want, however, if they just want to skirmish on a particular part of the reef.
Battles in Blood Reef take place in many possible environments, under the waves, at the surface and above the water. Gigantic prehistoric reptiles creature prowl the ruins above the waves, so landing parties should be cautious. Even the skies are dangerous for marine models coming to the sea surface, as flying dragons may swoop down to pluck prey from the water. The opportunity to have land and sea battle makes it possible to incorporate models and rules from our land-based game ShadowSea - Conquest of the Underground World into Blood Reef scenarios. The city of Xibalba is also rumored to be a gateway to deep caverns of the stygian realms as well, so players can even choose to incorporate monstrous stygian creatures into their adventures. However you choose to use this rulebook, AntiMatter Games sincerely hopes you enjoy Blood Reef as much as we have enjoyed making it.
—description from the publisher
This book details the region of the Shadow Sea where Blood Reef is located, describing the new environments, wild sea creatures and scenery that can be found there. The reef itself surrounds the sunken city of Xibalba, Gateway to the Underworld. This coral-encrusted city was lost to the sea centuries ago after a massive earthquake. Many of the buildings are now submerged, but tall pyramids, towers and statues still jut from the shallow waters, inviting amphibious warbands to explore them and take control of the glittering artifacts hidden within the crumbling ruins.
The reef has grown with jagged spurs of coral separated by channels of sandy seafloor between them, creating natural corridors of deeper water that allow small craft and submersibles to explore the sunken city. This book has new rules for these small craft and submersibles, including rules for navigation, deployment, surface and underwater combat and boarding operations. Blood Reef is a dangerous place to explore however, and there are wild sea creatures much larger than any of these craft that can tear them into twisted wreckage.
DeepWars is required to use Blood Reef, The core rules are based upon the Song of Blades and Heroes (SOBH) game engine by Ganesha Games and are designed for fast and furious play with plenty of heroic action, arcane magic and advanced technology, all handled with a few rolls of 6-sided dice.
The rules have been designed for battle using 28 mm “heroic” scale miniatures, with one figure representing one character or creature. Miniatures are referred to as “models” in the rules, as some larger creatures may not quite be miniature in size. Typical round bases sizes are 30 mm for man-sized or smaller models, 40 mm for bigger models, such as large dive suits, and 50 mm for huge models. Some exceptionally large models, such as undersea vehicles and mechanical contracts, may be mounted on larger oval bases. The nominal ground scale is roughly 15 mm = 1 meter, so most man-sized models are approximately 30 mm tall.
Blood Reef game scenarios typically require more space than DeepWars games, with 60 cm by 90 cm (24 by 36 inches) a good size for skirmishes so that the reef and a section of sunken Xibalba can be laid out. Larger battles and campaigns should be played on maps of 90 cm by 120 cm (36 by 48 inches). Players can use smaller maps if they want, however, if they just want to skirmish on a particular part of the reef.
Battles in Blood Reef take place in many possible environments, under the waves, at the surface and above the water. Gigantic prehistoric reptiles creature prowl the ruins above the waves, so landing parties should be cautious. Even the skies are dangerous for marine models coming to the sea surface, as flying dragons may swoop down to pluck prey from the water. The opportunity to have land and sea battle makes it possible to incorporate models and rules from our land-based game ShadowSea - Conquest of the Underground World into Blood Reef scenarios. The city of Xibalba is also rumored to be a gateway to deep caverns of the stygian realms as well, so players can even choose to incorporate monstrous stygian creatures into their adventures. However you choose to use this rulebook, AntiMatter Games sincerely hopes you enjoy Blood Reef as much as we have enjoyed making it.
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18