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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-8 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Rod Thomson
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아티스트
-
인원
게임 소개
19세기 말 식민지 시대의 미니어처 규칙.
만연한 식민주의!는 미니어처 피겨로 실제와 허구 모두에 대한 식민지 교전을 재현하기 위해 고안되었다.
이 규칙들은 15mm 숫자를 염두에 두고 작성되었지만, 20mm와 25mm 숫자도 마찬가지로 사용된다.
이 규칙들이 적용되는 기간은 19세기 후반부터 20세기 초반까지 프랑스 전쟁과 인도 전쟁, 그리고 제1차 세계 대전의 아프리카와 중동 전역을 포함한다.
만연한 식민주의는 두 명 이상의 플레이어로 플레이할 수 있으며, 사실 훌륭한 멀티플레이어 게임을 만듭니다.
각 면은 다수의 부대로 편성돼 있으며, 명령과 명령의 계통을 유지할 수 있도록 선택적 지휘통제규칙이 제공됐다.
장교/지도자, 부사관, 예리한 사격수, 영웅적인 개인 등 개인 모델도 사용된다.
회전 중에 유닛이 이동, 사격 및/또는 적과 충돌할 수 있습니다.
모든 전투는 10면 주사위를 사용하여 해결된다.
이 무기 차트는 검은 화약 총구 장전사부터 무연 화약을 사용한 탄창에 이르기까지 모든 것을 포괄한다.
대포와 기관총에 대한 규칙도 있다.
이 책에 수록된 목록은 다음과 같다.
프렌치 인디언 전쟁
1874년 아산테 전쟁
제2차 아프가니스탄 전쟁
1879년 줄루 전쟁
1881년 제1차 보어 전쟁
수단, 1885년
의화단, 1900년
제1차 세계 대전, 1914-1918
무엇보다 규칙이 간단해 경기력이 빠르다.
만연한 식민주의를 하는 것이 당신의 게임 그룹에서 "규칙"증후군을 줄이지 못한다면, 우리는 우리의 가죽 헬멧을 먹을 것이다!
–게시자의 설명
만연한 식민주의!는 미니어처 피겨로 실제와 허구 모두에 대한 식민지 교전을 재현하기 위해 고안되었다.
이 규칙들은 15mm 숫자를 염두에 두고 작성되었지만, 20mm와 25mm 숫자도 마찬가지로 사용된다.
이 규칙들이 적용되는 기간은 19세기 후반부터 20세기 초반까지 프랑스 전쟁과 인도 전쟁, 그리고 제1차 세계 대전의 아프리카와 중동 전역을 포함한다.
만연한 식민주의는 두 명 이상의 플레이어로 플레이할 수 있으며, 사실 훌륭한 멀티플레이어 게임을 만듭니다.
각 면은 다수의 부대로 편성돼 있으며, 명령과 명령의 계통을 유지할 수 있도록 선택적 지휘통제규칙이 제공됐다.
장교/지도자, 부사관, 예리한 사격수, 영웅적인 개인 등 개인 모델도 사용된다.
회전 중에 유닛이 이동, 사격 및/또는 적과 충돌할 수 있습니다.
모든 전투는 10면 주사위를 사용하여 해결된다.
이 무기 차트는 검은 화약 총구 장전사부터 무연 화약을 사용한 탄창에 이르기까지 모든 것을 포괄한다.
대포와 기관총에 대한 규칙도 있다.
이 책에 수록된 목록은 다음과 같다.
프렌치 인디언 전쟁
1874년 아산테 전쟁
제2차 아프가니스탄 전쟁
1879년 줄루 전쟁
1881년 제1차 보어 전쟁
수단, 1885년
의화단, 1900년
제1차 세계 대전, 1914-1918
무엇보다 규칙이 간단해 경기력이 빠르다.
만연한 식민주의를 하는 것이 당신의 게임 그룹에서 "규칙"증후군을 줄이지 못한다면, 우리는 우리의 가죽 헬멧을 먹을 것이다!
–게시자의 설명
Miniatures rules for the Colonial Period (late 19th Century).
Rampant Colonialism! was designed to recreate colonial engagements both real and fictional with miniature figures.
While these rules were written with 15mm figures in mind, there are just as well used with 20mm and 25mm figures.
The period covered by these rules includes the French and Indian Wars through the late 19th Century, and even beyond into the early 20th Century for such conflicts as the Boxer Rebellion, and the African and Middle Eastern theaters of World War I.
Rampant Colonialism can be played with two or more players, and in fact makes a great multi-player game.
Each side is organized into a number of units, and optional command and control rules have been provided to maintain a chain of command for issuing and receiving orders.
Individual models are also used, and include officers/leaders, NCO's, sharp shooters and heroic individuals.
During a turn, a unit may move, fire and/or engage in melee with the enemy.
All combat is resolved with the use of a ten-sided die.
The weapon chart covers everything from black powder muzzle-loaders through magazine-fed rifles using smokeless powder.
There are also rules for cannon (both muzzle and breach loading) and machine guns.
The lists in the book include:
The French & Indian Wars
The Asante War, 1874
Second Afghan War, 1879
Zulu War, 1879
First Boer War, 1881
Sudan, 1885
Boxer Rebellion, 1900
WWI in the Middle East and Africa, 1914-1918
Best of all, the rules are simple, and they play quickly.
If playing Rampant Colonialism doesn't cut down on the "rules lawyering" syndrome in your gaming group, we'll eat our pith helmets!
–Description from publisher
Rampant Colonialism! was designed to recreate colonial engagements both real and fictional with miniature figures.
While these rules were written with 15mm figures in mind, there are just as well used with 20mm and 25mm figures.
The period covered by these rules includes the French and Indian Wars through the late 19th Century, and even beyond into the early 20th Century for such conflicts as the Boxer Rebellion, and the African and Middle Eastern theaters of World War I.
Rampant Colonialism can be played with two or more players, and in fact makes a great multi-player game.
Each side is organized into a number of units, and optional command and control rules have been provided to maintain a chain of command for issuing and receiving orders.
Individual models are also used, and include officers/leaders, NCO's, sharp shooters and heroic individuals.
During a turn, a unit may move, fire and/or engage in melee with the enemy.
All combat is resolved with the use of a ten-sided die.
The weapon chart covers everything from black powder muzzle-loaders through magazine-fed rifles using smokeless powder.
There are also rules for cannon (both muzzle and breach loading) and machine guns.
The lists in the book include:
The French & Indian Wars
The Asante War, 1874
Second Afghan War, 1879
Zulu War, 1879
First Boer War, 1881
Sudan, 1885
Boxer Rebellion, 1900
WWI in the Middle East and Africa, 1914-1918
Best of all, the rules are simple, and they play quickly.
If playing Rampant Colonialism doesn't cut down on the "rules lawyering" syndrome in your gaming group, we'll eat our pith helmets!
–Description from publisher
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