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全民防疫 (National Epidemic Prevention) (2020)
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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    20-40 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

구성 요소:전염병 예방 카드 x 55

더블 사이드 카드: 밝은 색상은 전염병 예방 카드라고 불립니다; 깊은 색상의 프레임을 가진 다른 하나는 감염된 카드라고 불립니다.

설정:
1. 모든 카드(예방면이 위를 향하도록)를 데크로 섞어서 테이블 가운데에 놓습니다.
2. 데크 옆에 감염지역과 폐기물지역 두 칸을 둡니다.

게임하기:
시작 선수부터 시작하세요. 플레이어’s의 차례에 따라 다음 단계를 활성화합니다.
플레이어가 &ldquo를 활성화한 후전염병 예방 및 확산 단계” 및 “전염병 예방 이벤트 단계”, 플레이어들은 시계 방향으로 차례를 지킨다.

1. 전염병 예방 및 확산 단계

A. 전염병 예방: 플레이어는 카드 덱 상단에서 3장의 카드를 꺼내어 sp♠/♠and가 있는 카드를 선택한 후 플레이어’s 영역(플레이어 포함)에 놓습니다. 그런 다음 플레이어는 “감염된 영역”에 있는 나머지 두 개의 카드를 뒤집고 “outbreak”에 “epidemic 영역”가 있는지 확인합니다.

아웃브레이크: 플레이어가 &ldquo를 활성화한 후전염병 예방”와 감염 지역”에 동일한 감염 카드가 있으며 플레이어는 감염 지역“에서 동일한 감염 카드를 두 개 가져와 자신의 영역에 배치해야 한다. 감염된 카드가 감염된 영역과 완전히 다를 때까지 계속 복용하십시오.

B. 스프레드: 감염된 지역에서 감염된 카드를 가져와서 그의 플레이어 영역에 놓습니다.

2. 전염병 예방 이벤트 단계
덱 상단에 카드가 있으면 플레이어가 즉시 카드를 활성화합니다. 다음으로, 플레이어는 카드를 뒤집고 “감염된 영역”에 카드를 놓습니다. keep activating every card until there is no more card with [✚]on the top of the deck.
플레이어가 1단계와 2단계를 마치면, 플레이어’s의 순번이 종료된다. 다음 선수는 시계 방향으로 차례를 지킨다.

“전송 이벤트”: 모든 선수들이 돌아가면 라운드는 끝납니다. 확진 환자가 되는 사람은 감염 지역에서 자신의 선수 지역으로의 감염 경로와 동일한 카드를 가져가야 한다. (&ldqu;대소문자”: “ 참조)특수 사례”)

게임의 끝:
1. 카드 덱이 소진되면 폐기된 영역의 카드를 새 덱으로 섞습니다. 카드 덱이 다시 소진될 때까지 카드 덱을 계속하면 게임이 종료됩니다. 모든 선수가 게임에서 승리합니다!

2. 모든 플레이어가 카드 덱에서 두 번 뛰쳐나오기 전에 사망하거나 모든 플레이어가 패하면 게임이 즉시 종료됩니다.

특별한 경우:
1. “대소문자”: 플레이어가 자신의 영역에 동일한 감염 카드를 3개 이상 가지고 있을 때 감염 경로를 통해 감염 여부를 확인한다. 마지막 라운드는 &ldquo 때문에.감염 경로와 동일한 카드를 받아야 합니다. 그러나 감염지역에 해당 유행성 예방카드가 있거나 동일한 감염카드가 없는 경우에는 카드를 가져갈 필요가 없다.

2. “사망확인”: 플레이어가 자신의 지역에 동일한 감염 카드를 5장 가지고 있으면 게임이 종료되며, 모두가 감염병 확산을 막지 못하고 길을 잃고 만다.

3. 플레이어가 &ldquo를 활성화하는 경우전염병 예방 및 확산 단계(Epidemic Prevention and Spreadquo)와 그가 그린 3장의 카드가 모두 or로 되어 있거나, 그는 모든 카드를 뒤집어서 “감염된 영역”에 배치할 수 있다.

병원
병원 카드를 소지한 플레이어는 병원에서 치료를 받아야 합니다. 매 라운드마다 감염된 카드를 플레이어 영역에서 폐기할 수 있습니다. 즉, “확정환자가 되거나 “에 의한 효과를 볼 수 있습니다.전송 이벤트”. 플레이어가 병원 카드를 폐기하기 전에 1단계에서 어떤 동작도 활성화할 수 없습니다. 그러나 플레이어는 “outbreak”가 “epidemic 영역”에 있는지도 확인해야 합니다. 감염된 영역에 동일한 감염 카드가 2개 이상 있을 경우, 플레이어는 그 중 2개의 카드를 자신의 영역에 배치해야 한다.

—출판사의 설명
Components:Epidemic Prevention Cards x 55

Double side cards: the light color side is called epidemic prevention card; another side with deep color frame is called infected card.

Setting:
1. Shuffle all the cards (the prevention side face up) as a deck and place it in the middle of the table.
2. Leave two spaces as the “infected area” and “discard area” next to the deck.

Playing the Game:
Start with the start player. On player’s turn, he activates the following phases in order:
After a player activates “Epidemic Prevention and Spread Phase” and “Epidemic Prevention Events Phase”, players take their turns in clockwise order.

1. Epidemic Prevention and Spread Phase

A. Epidemic Prevention:Player takes 3 cards from the top of the card deck, choose one with [♠/♠]and place it in any player’s area (include the player himself). Then player flips over the rest of two cards in the “infected area” and check if there is an “outbreak” in “epidemic area”.

Outbreak: After player activates “Epidemic Prevention” and there are the same infected cards in “infected area”, the player must take two same infected cards from “infected area” and place in his player area. Keep taking until infected cards are totally different in the “infected area”.

B. Spread: Take an infected card from the” infected area” and place it in his player area.

2. Epidemic Prevention Events Phase
If the card on the top of the deck with[✚], the player activates the card immediately. Next, player flips the card over and places the card in “infected area”. Keep activating every card until there is no more card with [✚]on the top of the deck.
After the player finished the phase1 and 2, the player’s turn end. The next player takes his turn in clockwise order.

“Transmission Events”: When all players take their turns, the round ends. Then whoever becomes a “confirmed case” must take a card which should be identical with the routes of infection of his own from the “infected area” to his player area. (about “confirm case”: see the “Special Cases”)

The end of the game:
1. When the card deck runs out, shuffle the cards of discard area as a new deck. Keep playing the card deck until the deck runs out again, then the game ends. Every player wins the game!

2. If all player become “confirm case” or one player died before players run out the card deck twice, the game ends immediately, all players lose.

Special Cases:
1. “confirm case”: When a player has more than 3 identical infected cards in his player area, he becomes the “confirm case” by that routes of infection. In the end of a round, because of the “Transmission Events”, the “confirm case” has to take a card as same as his routes of infection. But there is no need to take any card if the “confirm case” has the corresponding epidemic prevention card or there is no same infected card in the “infected area”.

2. “death confirmed”: When a player has 5 identical infected cards in his player area, the game ends, everyone is failing to prevent the spread of infectious diseases and is lost.

3. When a player activates “Epidemic Prevention” in his first phase(Epidemic Prevention and Spread Phase) and the 3 cards he draws are all with ✚ or he doesn’t want to take anyone back, he may flip over all the cards and place them in “infected area”.

Hospital
A Player who has a hospital card must take the treatment in hospital: he can discard an infected card from his player area every round; he won’t become a “confirmed case” or effect by “Transmission Events”. Before the player discard the hospital card, he can’t activate any action in Phase1. But the player should check if there is an “outbreak” in “epidemic area” as well. If there are more than 2 identical infected cards in “infected area”, the player has to take 2 cards of them and place them in his player area.

—description from the publisher

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