-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Simon Hall, Alasdair Harley
-
아티스트
-
인원
게임 소개
줄여서 Renatio et Gloriam ReG
작성자 목표(웹 사이트에서 추출한 내용):
미국은 화기와 포병 모두의 측면에서 무기의 정교함이 증가하고 그것들을 사용하는 많은 혁신과 함께 르네상스였던 기술과 조직의 큰 변화를 반영하는 일련의 규칙을 만들었다.
군대에게 역사적 특성을 많이 부여해 당신이 스웨덴, 사무라이, 폴란드인들을 이끌었다고 느끼게 해줘요
플레이어가 학습 곡선을 넘으면 3시간 이내에 풀 군단이 결말을 낼 수 있는 게임을 만듭니다.
모든 스테이지 – 초기 기동, 메인 싸움, 그리고 마지막 게임에서 게임을 페이스 있게 만드십시오.
더 많은 상호작용을 하고 다른 사람이 하는 것을 보는 시간을 줄임으로써 게임을 생동감 있게 만들 수 있습니다.
가능한 한 모든 메커니즘을 간단하게 만들어서 가능한 한 많은 뇌 부담을 덜어내도록 하세요.
최소의 특별한 규칙으로 대전투를 재개할 수 있는 일련의 규칙을 만드세요.
영원히 동결된 목록이나 포인트 시스템에서 벗어나기 위해 현대 기술을 수용하십시오.
온라인 군대 목록:
16세기 유럽
17세기 유럽
17세기 후반과 18세기 유럽
신세계
—출판사 설명(영문)
작성자 목표(웹 사이트에서 추출한 내용):
미국은 화기와 포병 모두의 측면에서 무기의 정교함이 증가하고 그것들을 사용하는 많은 혁신과 함께 르네상스였던 기술과 조직의 큰 변화를 반영하는 일련의 규칙을 만들었다.
군대에게 역사적 특성을 많이 부여해 당신이 스웨덴, 사무라이, 폴란드인들을 이끌었다고 느끼게 해줘요
플레이어가 학습 곡선을 넘으면 3시간 이내에 풀 군단이 결말을 낼 수 있는 게임을 만듭니다.
모든 스테이지 – 초기 기동, 메인 싸움, 그리고 마지막 게임에서 게임을 페이스 있게 만드십시오.
더 많은 상호작용을 하고 다른 사람이 하는 것을 보는 시간을 줄임으로써 게임을 생동감 있게 만들 수 있습니다.
가능한 한 모든 메커니즘을 간단하게 만들어서 가능한 한 많은 뇌 부담을 덜어내도록 하세요.
최소의 특별한 규칙으로 대전투를 재개할 수 있는 일련의 규칙을 만드세요.
영원히 동결된 목록이나 포인트 시스템에서 벗어나기 위해 현대 기술을 수용하십시오.
온라인 군대 목록:
16세기 유럽
17세기 유럽
17세기 후반과 18세기 유럽
신세계
—출판사 설명(영문)
Renatio et Gloriam ReG for short
Authors goals (extracted, more at the website):
create a set of rules that reflects the great change in technology and organisation that was the renaissance, with the increasing sophistication in weapons in terms of both firearms and artillery and the many innovations in how to use them.
Give the armies a lot of historical character so that you really feel you are leading the Swedes, or the Samurai, or the Poles.
Create a game where full-sized armies can fight to a conclusion in under 3 hours once players have got over the learning curve.
Make the game feel pacey at all stages – in the initial manoeuvre, in the main fight, and at the endgame.
Make the game come alive by being more interactive and have less time sitting watching somebody else play.
Make every mechanism as simple as we can so that we take as much brain-strain out of the mechanics as possible.
Create a set of rules that allow refights of great battles with a minimum of special rules.
Embrace modern technology to get away from lists or points systems that are frozen for eternity.
Online Army lists cover:
16th Century Europe
17th Century Europe
Late 17th and 18th Century Europe
The New World
—description from publisher (extracts)
Authors goals (extracted, more at the website):
create a set of rules that reflects the great change in technology and organisation that was the renaissance, with the increasing sophistication in weapons in terms of both firearms and artillery and the many innovations in how to use them.
Give the armies a lot of historical character so that you really feel you are leading the Swedes, or the Samurai, or the Poles.
Create a game where full-sized armies can fight to a conclusion in under 3 hours once players have got over the learning curve.
Make the game feel pacey at all stages – in the initial manoeuvre, in the main fight, and at the endgame.
Make the game come alive by being more interactive and have less time sitting watching somebody else play.
Make every mechanism as simple as we can so that we take as much brain-strain out of the mechanics as possible.
Create a set of rules that allow refights of great battles with a minimum of special rules.
Embrace modern technology to get away from lists or points systems that are frozen for eternity.
Online Army lists cover:
16th Century Europe
17th Century Europe
Late 17th and 18th Century Europe
The New World
—description from publisher (extracts)
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18