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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
-
아티스트
-
인원
게임 소개
ZETA는 정말 재미있고 전략적인 게임으로, 갑판 건물과 좀비 떼의 미니어처를 혼합한 게임입니다.
각 플레이어는 동일한 카드 한 벌로 게임을 시작한다: 좀비스티티 3개, 스켈 2개, 난쟁이 2개, 좀비 포수 2개, 히어로 액션 1개. 첫 번째 턴을 시작하기 전에, 각 선수는 5장의 카드를 뽑습니다. 그들은 한 차례 차례에 5장 이상 추첨할 수 없다.
시장 단계:
매 턴마다, 각 선수들은 첫 번째 선수부터 시작해서 시장에서 카드를 사야 한다. 시장에서 구입한 모든 카드는 폐기됩니다.
플레이어가 좀비를 구매하고 싶을 때 카드 비용에 해당하는 좀비 캐쳐 포인트 총액을 지출해야 한다.
플레이어가 Divine Favores, Gear 또는 Master 스트로크를 구매하고 싶을 때, Prestige OR Villager의 총 금액을 소비해야 합니다.
이 단계가 끝나면 각 플레이어는 카드를 뽑아 총 5장의 카드를 받게 된다.
영웅 단계 :
이 단계에서 각 플레이어는 첫 번째 플레이어를 시작으로 한 명 또는 두 명의 히어로를 보드에 활성화해야 한다. 2가지 동작을 사용할 수 있습니다(해당 카드를 가지고 있는 경우 1가지 동작 추가).
영웅은 다음을 위해 액션을 사용할 수 있습니다.
이동 : 영웅을 이동 값으로 이동합니다.
격투 : 적과 인접한 타일에 위치한 영웅(좀비 또는 영웅)이 그를 공격할 수 있습니다. 대상은 공격영웅의 힘만큼 많은 상처를 입습니다.
게임과 상호 작용: 때때로 당신의 영웅은 장비를 사용하거나 함정에 빠지거나 사건 상황 등을 통해 특별한 행동을 할 수 있습니다.
좀비 단계 :
이 단계에서 각 플레이어는 첫 번째 플레이어부터 보드에 있는 좀비들을 움직입니다. 각각의 좀비들은 그들의 움직임 값으로 곧장 이동합니다. 좀비는 적이더라도 다른 좀비에게 영향을 받지 않습니다. 만약 다른 좀비와 같은 타일로 자신의 움직임을 끝내는 좀비가 있다면, 다음 타일에 붙여라. 때때로 좀비는 영웅을 만나게 될 것이다. 영웅과 인접한 타일에 있는 좀비를 막으면 좀비의 힘과 맞먹는 상처를 입게 됩니다. 모든 영웅은 모든 좀비의 영향을 받습니다. 이것은 여러분의 영웅들이 여러분의 좀비들에 의해 다칠 수 있다는 것을 의미합니다!
—출판사의 설명
각 플레이어는 동일한 카드 한 벌로 게임을 시작한다: 좀비스티티 3개, 스켈 2개, 난쟁이 2개, 좀비 포수 2개, 히어로 액션 1개. 첫 번째 턴을 시작하기 전에, 각 선수는 5장의 카드를 뽑습니다. 그들은 한 차례 차례에 5장 이상 추첨할 수 없다.
시장 단계:
매 턴마다, 각 선수들은 첫 번째 선수부터 시작해서 시장에서 카드를 사야 한다. 시장에서 구입한 모든 카드는 폐기됩니다.
플레이어가 좀비를 구매하고 싶을 때 카드 비용에 해당하는 좀비 캐쳐 포인트 총액을 지출해야 한다.
플레이어가 Divine Favores, Gear 또는 Master 스트로크를 구매하고 싶을 때, Prestige OR Villager의 총 금액을 소비해야 합니다.
이 단계가 끝나면 각 플레이어는 카드를 뽑아 총 5장의 카드를 받게 된다.
영웅 단계 :
이 단계에서 각 플레이어는 첫 번째 플레이어를 시작으로 한 명 또는 두 명의 히어로를 보드에 활성화해야 한다. 2가지 동작을 사용할 수 있습니다(해당 카드를 가지고 있는 경우 1가지 동작 추가).
영웅은 다음을 위해 액션을 사용할 수 있습니다.
이동 : 영웅을 이동 값으로 이동합니다.
격투 : 적과 인접한 타일에 위치한 영웅(좀비 또는 영웅)이 그를 공격할 수 있습니다. 대상은 공격영웅의 힘만큼 많은 상처를 입습니다.
게임과 상호 작용: 때때로 당신의 영웅은 장비를 사용하거나 함정에 빠지거나 사건 상황 등을 통해 특별한 행동을 할 수 있습니다.
좀비 단계 :
이 단계에서 각 플레이어는 첫 번째 플레이어부터 보드에 있는 좀비들을 움직입니다. 각각의 좀비들은 그들의 움직임 값으로 곧장 이동합니다. 좀비는 적이더라도 다른 좀비에게 영향을 받지 않습니다. 만약 다른 좀비와 같은 타일로 자신의 움직임을 끝내는 좀비가 있다면, 다음 타일에 붙여라. 때때로 좀비는 영웅을 만나게 될 것이다. 영웅과 인접한 타일에 있는 좀비를 막으면 좀비의 힘과 맞먹는 상처를 입게 됩니다. 모든 영웅은 모든 좀비의 영향을 받습니다. 이것은 여러분의 영웅들이 여러분의 좀비들에 의해 다칠 수 있다는 것을 의미합니다!
—출판사의 설명
ZETA is a really fun and strategic game, mixing deck building and miniatures of hordes of zombies.
Each player starts the game with the same deck of cards : 3 Zombistiti, 2 skels, 2 dwarves, 2 Zombie Catcher and 1 Hero action. Before starting the first turn, each player draws 5 cards. They are not allowed to draw more than 5 cards during each turn.
Market phase :
Every turn, each player has to buy cards from the market, starting with the first player. All bought cards from the market are put in the discard :
When a player wants to buy a zombie, he has to spend the total amount of Zombie Catcher points corresponding to the cost of the card.
When a player wants to buy a Divine Favor, Gear or Master stroke, he has to spend the total amount of Prestige OR Villager.
When this phase is done, each player draw cards to get a total of 5 cards.
Hero phase :
During this phase, each player, starting with the first player, has to activate one or two heroes on the board. 2 actions are available (one more action if you have the corresponding card in hands).
A hero can spend an action for :
Moving : move the hero up to his Motion value.
Fighting : a hero located in an adjacent tile with an enemy (zombie or hero) can attack him. The target receives as many wounds as the Strength of the attacking hero.
Interact with the game : sometimes your hero can make a special action as using gear, falling into a trap, event conditions etc.
Zombies phase :
During this phase, each player moves his zombies on the board, starting with the first player. Each zombie move straight away to its motion value. Zombies are not affected by other zombies even if they are enemies. If there is a zombie finishing his movement in the same tile as another zombie, put it on the next tile. Sometimes a zombie will meet an hero. Stop the zombie in the adjacent tile to the hero and this one is wounded equal to the strength of the zombie. ALL heroes are affected by ALL zombies. This means that your heroes can be wounded by your own zombies!
—description from the publisher
Each player starts the game with the same deck of cards : 3 Zombistiti, 2 skels, 2 dwarves, 2 Zombie Catcher and 1 Hero action. Before starting the first turn, each player draws 5 cards. They are not allowed to draw more than 5 cards during each turn.
Market phase :
Every turn, each player has to buy cards from the market, starting with the first player. All bought cards from the market are put in the discard :
When a player wants to buy a zombie, he has to spend the total amount of Zombie Catcher points corresponding to the cost of the card.
When a player wants to buy a Divine Favor, Gear or Master stroke, he has to spend the total amount of Prestige OR Villager.
When this phase is done, each player draw cards to get a total of 5 cards.
Hero phase :
During this phase, each player, starting with the first player, has to activate one or two heroes on the board. 2 actions are available (one more action if you have the corresponding card in hands).
A hero can spend an action for :
Moving : move the hero up to his Motion value.
Fighting : a hero located in an adjacent tile with an enemy (zombie or hero) can attack him. The target receives as many wounds as the Strength of the attacking hero.
Interact with the game : sometimes your hero can make a special action as using gear, falling into a trap, event conditions etc.
Zombies phase :
During this phase, each player moves his zombies on the board, starting with the first player. Each zombie move straight away to its motion value. Zombies are not affected by other zombies even if they are enemies. If there is a zombie finishing his movement in the same tile as another zombie, put it on the next tile. Sometimes a zombie will meet an hero. Stop the zombie in the adjacent tile to the hero and this one is wounded equal to the strength of the zombie. ALL heroes are affected by ALL zombies. This means that your heroes can be wounded by your own zombies!
—description from the publisher
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