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BGG랭킹
BGG전체 : 5426
WARGAMES : 615
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.39 / 5
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디자이너
Richard H. Berg, Mark Herman
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아티스트
Mike Lemick, Rodger B. MacGowan, Leland Myrick, Mark Simonitch
-
인원
게임 소개
(GMT 웹 사이트:)
사무라이는 이 상을 받은 역사 대전투 시리즈 중 다섯 번째 작품이며 가장 이국적이고 시각적으로 놀랍다. 사무라이는 센고쿠 지다이의 모든 주요 전투를 다룬다. 일본은 정말로 전쟁 중인 나라였다. 16세기 일본 전쟁의 특성상 시리즈 중 가장 쉬운 게임이기도 하다. 개편된 지휘 시스템은 클랜 중심의 리더십과 단순화된 충격 및 소방 기술을 시뮬레이션한다. 또한 적에게 도전하고 절단된 중요한 머리를 수집하는 데 사용되는 사무라이 개인도 포함된다. 도전을 무시하고 체면을 구기거나, 그 자리에서 강제로 세푸쿠를 저지르기도 한다.
오케하자마 전투에는 성이 불타고 번개가 치고 역사적으로 6대 1로 승리한 군대가 포함되어 있다. 오부 노부나가, 다케다 신겐, 우에스기 겐신, 그리고 물론 도쿠가와 이에야스까지 모든 위대한 지도자들이 그곳에 있다.
아네가와 1570년 - 노부나가는 그의 배반적인 처남 나가마사를 공격한다. 그의 목표는 나가마사의 오다니 성이다.
세키가하라 1600 - 일본 역사상 가장 결정적인 전투입니다. 라이벌은 나였다. 미츠나리와 T. 이에야스... 한 명은 쇼군이 될 거야
가와나카지마 1561 - 우에스기 겐신은 신겐을 완전히 멸망시키기로 결심했다. 그의 목표는 신겐의 가이즈 성이었다.
오케하자마 1560 - 오다 노부나가의 가장 훌륭한 승리 중 하나로서, 6대 1의 확률로 작은 힘으로 훨씬 더 큰 하나를 이겼습니다!
나가시노 1575 - 오다 노부나가의 눈부신 군인 경력의 정점이자 일본 역사의 이정표이다.
미카타가하라 1572 - 다케다 신겐은 젊은 도쿠가와 이에야스와 격전을 벌인다.
시간 척도: 회전당 20분
MAP 스케일: 16진수당 100야드
유닛 스케일: 체력 당 100명; 개인 지도자와 사무라이
플레이어 수: 한 명에서 네 명
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
아트 디렉터/패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치, 조 유스트(1996), 릴랜드 미릭(2007)
마크 시몬치, 로저 B 맥고원, 마이크 레믹
게임 리서치: 야마자키 마사히로
사무라이는 이 상을 받은 역사 대전투 시리즈 중 다섯 번째 작품이며 가장 이국적이고 시각적으로 놀랍다. 사무라이는 센고쿠 지다이의 모든 주요 전투를 다룬다. 일본은 정말로 전쟁 중인 나라였다. 16세기 일본 전쟁의 특성상 시리즈 중 가장 쉬운 게임이기도 하다. 개편된 지휘 시스템은 클랜 중심의 리더십과 단순화된 충격 및 소방 기술을 시뮬레이션한다. 또한 적에게 도전하고 절단된 중요한 머리를 수집하는 데 사용되는 사무라이 개인도 포함된다. 도전을 무시하고 체면을 구기거나, 그 자리에서 강제로 세푸쿠를 저지르기도 한다.
오케하자마 전투에는 성이 불타고 번개가 치고 역사적으로 6대 1로 승리한 군대가 포함되어 있다. 오부 노부나가, 다케다 신겐, 우에스기 겐신, 그리고 물론 도쿠가와 이에야스까지 모든 위대한 지도자들이 그곳에 있다.
아네가와 1570년 - 노부나가는 그의 배반적인 처남 나가마사를 공격한다. 그의 목표는 나가마사의 오다니 성이다.
세키가하라 1600 - 일본 역사상 가장 결정적인 전투입니다. 라이벌은 나였다. 미츠나리와 T. 이에야스... 한 명은 쇼군이 될 거야
가와나카지마 1561 - 우에스기 겐신은 신겐을 완전히 멸망시키기로 결심했다. 그의 목표는 신겐의 가이즈 성이었다.
오케하자마 1560 - 오다 노부나가의 가장 훌륭한 승리 중 하나로서, 6대 1의 확률로 작은 힘으로 훨씬 더 큰 하나를 이겼습니다!
나가시노 1575 - 오다 노부나가의 눈부신 군인 경력의 정점이자 일본 역사의 이정표이다.
미카타가하라 1572 - 다케다 신겐은 젊은 도쿠가와 이에야스와 격전을 벌인다.
시간 척도: 회전당 20분
MAP 스케일: 16진수당 100야드
유닛 스케일: 체력 당 100명; 개인 지도자와 사무라이
플레이어 수: 한 명에서 네 명
디자이너: 마크 허먼과 리처드 버그
아트 디렉터/패키지 디자인: 로저 B. 맥고원
MAP ART: 마크 시모니치, 조 유스트(1996), 릴랜드 미릭(2007)
마크 시몬치, 로저 B 맥고원, 마이크 레믹
게임 리서치: 야마자키 마사히로
(from GMT website:)
Samurai is the fifth entry in the award-winning Great Battles of History series and is easily the most exotic and visually stunning. Samurai covers all the major battles of the Sengoku Jidai (the Age of Warring Daimyos). Japan was truly a country at war. Because of the nature of 16th century Japanese warfare, it is also the easiest game in the series to play. The revamped command system simulates the clan-oriented levels of leadership, plus simplified shock and fire mechanics. Also included are individual samurai used to challenge opponents and collect the important severed heads. Ignore the challenge and lose face, or even be forced to commit seppuku on the spot.
Battles include the most unusual Okehazama, complete with burning castles, thunderstorms, and a historically victorious army out-numbered six to one; Anegawa; Kawanakajima; Mikata-ga-Hara; Nagashino, with the famous Takeda cavalry corps charging Oda's volley-firing musketeers; and the most famous battle to take place in Japan, Sekigahara. All the great leaders are there: Obu Nobunaga, Takeda Shingen, Uesugi Kenshin, and of course, Tokugawa Ieyasu.
The Anegawa 1570 - Nobunaga takes the offensive against his treacherous brother-in-law, Nagamasa. His objective is Nagamasa's castle of Odani.
Sekigahara 1600 - The most decisive battle in the history of Japan. The rivals were I. Mitsunari and T. Ieyasu ... one would be Shogun.
Kawanakajima 1561 - Uesugi Kenshin was determined to destroy Shingen once and for all. His objective was Shingen's Kaizu Castle.
Okehazama 1560 - One of Oda Nobunaga's finest victories, won by a small force against one much larger, at odds of about six to one!
Nagashino 1575 - The culmination of Oda Nobunaga's brilliant military career and a milestone in Japanese history.
Mikata-ga-hara 1572 - Takeda Shingen is pitted against the young Tokugawa Ieyasu in a furious battle.
TIME SCALE: 20 minutes per turn
MAP SCALE: 100 yards per hex
UNIT SCALE: 100 men per strength point; individual leaders and samurai
NUMBER OF PLAYERS: One to four
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR/PACKAGE DESIGN: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Mark Simonitch, Joe Youst (1996), Leland Myrick (2007)
COUNTER ART: Mark Simonitch, Rodger B. MacGowan, Mike Lemick
GAME RESEARCH: Masahiro Yamazaki
Samurai is the fifth entry in the award-winning Great Battles of History series and is easily the most exotic and visually stunning. Samurai covers all the major battles of the Sengoku Jidai (the Age of Warring Daimyos). Japan was truly a country at war. Because of the nature of 16th century Japanese warfare, it is also the easiest game in the series to play. The revamped command system simulates the clan-oriented levels of leadership, plus simplified shock and fire mechanics. Also included are individual samurai used to challenge opponents and collect the important severed heads. Ignore the challenge and lose face, or even be forced to commit seppuku on the spot.
Battles include the most unusual Okehazama, complete with burning castles, thunderstorms, and a historically victorious army out-numbered six to one; Anegawa; Kawanakajima; Mikata-ga-Hara; Nagashino, with the famous Takeda cavalry corps charging Oda's volley-firing musketeers; and the most famous battle to take place in Japan, Sekigahara. All the great leaders are there: Obu Nobunaga, Takeda Shingen, Uesugi Kenshin, and of course, Tokugawa Ieyasu.
The Anegawa 1570 - Nobunaga takes the offensive against his treacherous brother-in-law, Nagamasa. His objective is Nagamasa's castle of Odani.
Sekigahara 1600 - The most decisive battle in the history of Japan. The rivals were I. Mitsunari and T. Ieyasu ... one would be Shogun.
Kawanakajima 1561 - Uesugi Kenshin was determined to destroy Shingen once and for all. His objective was Shingen's Kaizu Castle.
Okehazama 1560 - One of Oda Nobunaga's finest victories, won by a small force against one much larger, at odds of about six to one!
Nagashino 1575 - The culmination of Oda Nobunaga's brilliant military career and a milestone in Japanese history.
Mikata-ga-hara 1572 - Takeda Shingen is pitted against the young Tokugawa Ieyasu in a furious battle.
TIME SCALE: 20 minutes per turn
MAP SCALE: 100 yards per hex
UNIT SCALE: 100 men per strength point; individual leaders and samurai
NUMBER OF PLAYERS: One to four
DESIGNERS: Mark Herman and Richard Berg
ART DIRECTOR/PACKAGE DESIGN: Rodger B. MacGowan
MAP ART: Mark Simonitch, Joe Youst (1996), Leland Myrick (2007)
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