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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Warwick Kinrade
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아티스트
-
인원
게임 소개
솔저스 오브 로마(Solders of Rome)는 8~20개 모델(캐벌리는 4-8개 모델)의 유닛을 사용하는 풀 전투 게임으로, 빠르게 움직이는 습격, 야전 전투(표준 라인업 및 전투) 또는 공성 공격(한 쪽은 방어할 요새를 얻고 다른 쪽은 공격) 중 하나이다.
카드식 카드 덱(규칙집과 함께 제공됨)을 사용하여 각 군대의 전투원에게 명령을 내린다. 전투(Battle)는 군대의 3분의 1로 구성된 부대로, 좌우 전투, 중앙 전투, 우측 전투 중 하나이다. 이들은 모두 동일한 작업 카드에서 함께 작동할 수 있습니다.
행동 카드와 전투가 상호 작용하는 방식은 당신의 전체적인 전투 계획에 의해 좌우되는데, 이것은 공격(또는 때때로 방어)의 선택 전 계획이며, 당신의 전투가 이 전투를 위해 어떤 카드를 얻게 될지를 결정한다. 그런 다음 이 세트 카드는 랜덤으로 그린 카드와 함께 추가되므로 각 게임마다 예측 불가능한 재미있는 수준을 얻을 수 있으며, 같은 지형에서 동일한 힘을 사용하더라도 동일한 방식으로 게임을 두 번 플레이할 수 없습니다.
군대를 고르는 것은 게임 내 세 개의 군대 목록 중 하나인 로마 군단, 야만인, 파르티아인 중 하나이며, 단, 플레이되는 시나리오가 여기에 제한을 가한다는 점을 제외하면 익숙한 방법이다. 그래서 습격군은 요새 수비대나 야전에 투입된 부대와는 매우 다르게 보입니다. 각 군대는 행동 카드와 함께 군대의 성격을 전면에 부각시키는 데 도움을 주는 스트라툼으로 더욱 특징지어질 수 있다. 공성 열차의 장비, 전략, 전술도 사용할 수 있지만, 공성 돌격 게임에서만 사용할 수 있습니다.
이 규칙은 특정 스케일이 아니라 모든 스케일로 플레이할 수 있다. 왜냐하면 플레이어들은 미니어처 모음과 테이블 크기에 따라 그라운드 스케일과 치수를 선택하기 때문이다.
—대리점 설명
카드식 카드 덱(규칙집과 함께 제공됨)을 사용하여 각 군대의 전투원에게 명령을 내린다. 전투(Battle)는 군대의 3분의 1로 구성된 부대로, 좌우 전투, 중앙 전투, 우측 전투 중 하나이다. 이들은 모두 동일한 작업 카드에서 함께 작동할 수 있습니다.
행동 카드와 전투가 상호 작용하는 방식은 당신의 전체적인 전투 계획에 의해 좌우되는데, 이것은 공격(또는 때때로 방어)의 선택 전 계획이며, 당신의 전투가 이 전투를 위해 어떤 카드를 얻게 될지를 결정한다. 그런 다음 이 세트 카드는 랜덤으로 그린 카드와 함께 추가되므로 각 게임마다 예측 불가능한 재미있는 수준을 얻을 수 있으며, 같은 지형에서 동일한 힘을 사용하더라도 동일한 방식으로 게임을 두 번 플레이할 수 없습니다.
군대를 고르는 것은 게임 내 세 개의 군대 목록 중 하나인 로마 군단, 야만인, 파르티아인 중 하나이며, 단, 플레이되는 시나리오가 여기에 제한을 가한다는 점을 제외하면 익숙한 방법이다. 그래서 습격군은 요새 수비대나 야전에 투입된 부대와는 매우 다르게 보입니다. 각 군대는 행동 카드와 함께 군대의 성격을 전면에 부각시키는 데 도움을 주는 스트라툼으로 더욱 특징지어질 수 있다. 공성 열차의 장비, 전략, 전술도 사용할 수 있지만, 공성 돌격 게임에서만 사용할 수 있습니다.
이 규칙은 특정 스케일이 아니라 모든 스케일로 플레이할 수 있다. 왜냐하면 플레이어들은 미니어처 모음과 테이블 크기에 따라 그라운드 스케일과 치수를 선택하기 때문이다.
—대리점 설명
Soldiers of Rome is a full battle game, utilizing units of between 8-20 models (cavalry is 4-8 models), in either small fast moving Raids, Field Battles (the standard line-up and fight) or Siege Assaults (one sides gets a fortress to defend, the other attacks it).
It is card-driven, using an action card deck (which will come with the rulebook), to give orders to each of your army's 'Battles'. A 'Battle' is a sub-division of the army, a third of it, either the left, centre or right Battle. These can all act together on the same action card.
The way action cards and Battles interact is governed by your overall Battle Plan, which is a pre-chosen plan of attack (or sometimes defence), which dictates which cards your Battles get for this engagement. These set cards are then added to with random drawn ones, so each game gets an entertaining level of unpredictability, and the cards will never allow a game to be played the same way twice - even if you you used the same forces, over the same terrain, with the same battle plans, the game would still play-out differently.
Picking a force is from one of the three army lists in the game, Roman Legions, Barbarians and Parthians, in a familiar way, except the scenario being played adds restrictions to this. So, Raiding forces look very different to fortress garrison forces or those deployed for a field battle. Each army can be further characterised by its Stratagum, helping, along with the action cards, to bring the character of the army to the fore. Siege Train equipment, ruses and tactics are also available, but only in Siege Assault games.
The rules aren't scale specific, they will be playable at all scales, because the players pick the ground scale and measurements based on their miniatures collection and table-size.
—description from the distributor
It is card-driven, using an action card deck (which will come with the rulebook), to give orders to each of your army's 'Battles'. A 'Battle' is a sub-division of the army, a third of it, either the left, centre or right Battle. These can all act together on the same action card.
The way action cards and Battles interact is governed by your overall Battle Plan, which is a pre-chosen plan of attack (or sometimes defence), which dictates which cards your Battles get for this engagement. These set cards are then added to with random drawn ones, so each game gets an entertaining level of unpredictability, and the cards will never allow a game to be played the same way twice - even if you you used the same forces, over the same terrain, with the same battle plans, the game would still play-out differently.
Picking a force is from one of the three army lists in the game, Roman Legions, Barbarians and Parthians, in a familiar way, except the scenario being played adds restrictions to this. So, Raiding forces look very different to fortress garrison forces or those deployed for a field battle. Each army can be further characterised by its Stratagum, helping, along with the action cards, to bring the character of the army to the fore. Siege Train equipment, ruses and tactics are also available, but only in Siege Assault games.
The rules aren't scale specific, they will be playable at all scales, because the players pick the ground scale and measurements based on their miniatures collection and table-size.
—description from the distributor
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