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BGG랭킹
BGG전체 : 8459
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인원
1-12 명
BGG추천: 1-12+ 명 -
게임시간
10-15 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.63 / 5
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디자이너
D. Di Maggio
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아티스트
Josh Huf, Valentina Pelizziari
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인원
게임 소개
시장님을 환영합니다! 종이, 펜, 그리고 약간의 행운으로 가능한 최고의 마을을 디자인하세요!
롤링 빌리지!는 10분 분량의 롤 & 쓰기로, BGG 파일 섹션에서 무료로 이용할 수 있습니다.
구성 요소:
- 두 개의 표준 d6 주사위를 모든 플레이어가 공유합니다.
- 각 플레이어의 마을 시트 및 펜입니다.
게임의 목표:
플레이어는 마을 시트 건설 프로젝트(하우스, 숲, 호수, 광장)를 채우고 각 턴의 마지막에 점수를 매긴 다음 최종 점수를 합산합니다.
게임 방법:
각 턴의 시작에서, 한 명의 선수가 모두를 위해 두 개의 주사위를 굴립니다. 선수들은 동시에 다음 순서에 따라 차례를 지킨다.
건물 단계
주사위에 표시된 얼굴을 사용하면 마을 그리드에 프로젝트가 그려집니다.
점수 매기기 단계
각 턴이 끝날 때마다 롤링된 두 개의 주사위의 합계는 다음 시간 동안 활성화된 애비뉴(마을의 한 줄)를 정의합니다.
득점. 각 플레이어는 해당 행에 그려진 프로젝트를 확인하여 점수를 매길 수 있도록 고려해야 합니다.
마을에 프로젝트 그룹이 있는지 확인합니다. 그룹은 동일한 유형의 인접 프로젝트에 의해 정의됩니다.
프로젝트 그룹은 활성 행에 프로젝트가 하나 이상 있는 경우에만 순서가 끝날 때 점수를 매깁니다. 해당 그룹은 해당 유형의 프로젝트를 그린 공간에 표시된 모든 점에 점수를 매깁니다.
9번째 턴이 끝난 후, 각 선수는 경기 중에 얻은 모든 점수를 합산하여 최종 점수를 결정한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
-디자이너의 설명
롤링 빌리지!는 10분 분량의 롤 & 쓰기로, BGG 파일 섹션에서 무료로 이용할 수 있습니다.
구성 요소:
- 두 개의 표준 d6 주사위를 모든 플레이어가 공유합니다.
- 각 플레이어의 마을 시트 및 펜입니다.
게임의 목표:
플레이어는 마을 시트 건설 프로젝트(하우스, 숲, 호수, 광장)를 채우고 각 턴의 마지막에 점수를 매긴 다음 최종 점수를 합산합니다.
게임 방법:
각 턴의 시작에서, 한 명의 선수가 모두를 위해 두 개의 주사위를 굴립니다. 선수들은 동시에 다음 순서에 따라 차례를 지킨다.
건물 단계
주사위에 표시된 얼굴을 사용하면 마을 그리드에 프로젝트가 그려집니다.
점수 매기기 단계
각 턴이 끝날 때마다 롤링된 두 개의 주사위의 합계는 다음 시간 동안 활성화된 애비뉴(마을의 한 줄)를 정의합니다.
득점. 각 플레이어는 해당 행에 그려진 프로젝트를 확인하여 점수를 매길 수 있도록 고려해야 합니다.
마을에 프로젝트 그룹이 있는지 확인합니다. 그룹은 동일한 유형의 인접 프로젝트에 의해 정의됩니다.
프로젝트 그룹은 활성 행에 프로젝트가 하나 이상 있는 경우에만 순서가 끝날 때 점수를 매깁니다. 해당 그룹은 해당 유형의 프로젝트를 그린 공간에 표시된 모든 점에 점수를 매깁니다.
9번째 턴이 끝난 후, 각 선수는 경기 중에 얻은 모든 점수를 합산하여 최종 점수를 결정한다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다.
-디자이너의 설명
Welcome Mayor! Design the best village possible with paper, pen and a bit of luck!
Rolling Village! is a 10-minute Roll & Write, available for FREE in the BGG files section.
Components:
- Two standard d6 dice shared by all the players.
- A Village Sheet and a pen for each player.
Objective of the game:
Players fill their Village Sheet building Projects (House , Forest , Lake and Square) and score points at the end of each turn then add them up for the final score.
How to play:
At the beginning of each turn, one player rolls two dice for everyone. Players simultaneously take their turn in this sequence:
BUILDING PHASE
Using the faces shown on the dice will draw projects on the village grid.
SCORING PHASE
At the end of each turn, the sum of the two dice rolled will define the Avenue (a row of the Village) that is active for
scoring. Each player must check the Projects drawn on that specific row and consider them for scoring.
Check for any group of Projects in your Village: a group is defined by adjacent Projects of the same type.
A group of Projects will score points at the end of the turn only if it does have at least one Project in the active row. That group will score all the points depicted on the spaces where you have drawn a Project of that type.
After the 9th turn, each player sum all the points scored during the game, determining their final score. The player with the highest score is the winner.
-description from designer
Rolling Village! is a 10-minute Roll & Write, available for FREE in the BGG files section.
Components:
- Two standard d6 dice shared by all the players.
- A Village Sheet and a pen for each player.
Objective of the game:
Players fill their Village Sheet building Projects (House , Forest , Lake and Square) and score points at the end of each turn then add them up for the final score.
How to play:
At the beginning of each turn, one player rolls two dice for everyone. Players simultaneously take their turn in this sequence:
BUILDING PHASE
Using the faces shown on the dice will draw projects on the village grid.
SCORING PHASE
At the end of each turn, the sum of the two dice rolled will define the Avenue (a row of the Village) that is active for
scoring. Each player must check the Projects drawn on that specific row and consider them for scoring.
Check for any group of Projects in your Village: a group is defined by adjacent Projects of the same type.
A group of Projects will score points at the end of the turn only if it does have at least one Project in the active row. That group will score all the points depicted on the spaces where you have drawn a Project of that type.
After the 9th turn, each player sum all the points scored during the game, determining their final score. The player with the highest score is the winner.
-description from designer
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