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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
Michel Gonzalvez, Christophe Lauras
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아티스트
Dominique Peyronnet
-
인원
게임 소개
드로우봇에서 플레이어들은 세계적으로 유명한 드로우봇 공장에서 로봇 디자이너의 역할을 맡는다. 그들은 공장 역사상 가장 위대한 디자이너가 되기 위해 가능한 한 빨리 고객 주문을 처리하기 위해 서로 경쟁합니다!
드로우봇은 주사위 굴리기로 모든 플레이어가 동시에 행동을 취하는 롤앤드라이프 게임이다. 플레이어는 사용 가능한 로봇 부품을 공장 시트에 그려서 누구보다 먼저 고객의 주문을 이행하는 것을 목표로 한다.
각 턴이 시작될 때마다 작업장 관리자가 로봇 제조에 사용할 수 있는 조각을 결정하는 4개의 주사위를 굴립니다. 그 혹은 그녀는 그들만이 사용할 수 있는 것을 선택한다. 이 작품은 한정 수량으로, 작업장 관리자가 단독으로 보관합니다. 다른 플레이어들은 워크샵 매니저의 다이 외에 다른 다이도 가져갈 수 있습니다. 같은 주사위는 여러 명의 플레이어가 선택할 수 있다. 이것은 이 로봇 부품들이 더 많은 양으로 이용 가능하다는 것을 반영합니다!
작업장 관리자가 다이를 선택하는 즉시 모든 참가자는 한 가지 행동을 선택합니다.
- 그리기: 선택한 주사위에 피스가 표시된 플레이어
- 부스트: 플레이어는 2개의 에너지를 사용하고 자신이 선택한 부분을 끌어냅니다.
- 누적: 플레이어가 아무것도 끌어당기지 않고 1개의 기운을 순환시킵니다.
선수들은 그들 앞에 있는 얼굴에만 그릴 수 있습니다. 그리기 전에 1개의 에너지를 사용하여 공장 시트를 돌려 원하는 워크스테이션에 액세스할 수 있습니다. 공장 시트는 ¼ 또는 ½ 회전할 수 있습니다.
주문한 로봇을 가장 먼저 끝낸 사람이 3점을 획득합니다. 고객 주문이 충족되면 로봇이 제거되고 새 로봇 설계로 교체됩니다. 완성된 로봇이 고객 주문에 대응하지 않거나 더 이상 대응하지 않으면 1포인트만 적립된다. 만약 두 명의 플레이어가 동시에 같은 로봇을 완성한다면, 이 로봇 디자인은 단지 1점의 가치가 있습니다!
게임은 디자이너가 네 번째 로봇을 완성하는 순간 끝납니다. 그들은 1위를 하면 보너스 포인트 1점에 동그라미를 친다. 게임이 끝나면 플레이어들은 독창성 점수를 획득합니다. 각 디자이너는 미완성 로봇을 포함하여 네 개의 로봇을 비교합니다. 로봇 한 쌍에 공통 기호가 없으면 플레이어는 1점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 디자이너가 승리합니다!
-게시자의 설명
드로우봇은 주사위 굴리기로 모든 플레이어가 동시에 행동을 취하는 롤앤드라이프 게임이다. 플레이어는 사용 가능한 로봇 부품을 공장 시트에 그려서 누구보다 먼저 고객의 주문을 이행하는 것을 목표로 한다.
각 턴이 시작될 때마다 작업장 관리자가 로봇 제조에 사용할 수 있는 조각을 결정하는 4개의 주사위를 굴립니다. 그 혹은 그녀는 그들만이 사용할 수 있는 것을 선택한다. 이 작품은 한정 수량으로, 작업장 관리자가 단독으로 보관합니다. 다른 플레이어들은 워크샵 매니저의 다이 외에 다른 다이도 가져갈 수 있습니다. 같은 주사위는 여러 명의 플레이어가 선택할 수 있다. 이것은 이 로봇 부품들이 더 많은 양으로 이용 가능하다는 것을 반영합니다!
작업장 관리자가 다이를 선택하는 즉시 모든 참가자는 한 가지 행동을 선택합니다.
- 그리기: 선택한 주사위에 피스가 표시된 플레이어
- 부스트: 플레이어는 2개의 에너지를 사용하고 자신이 선택한 부분을 끌어냅니다.
- 누적: 플레이어가 아무것도 끌어당기지 않고 1개의 기운을 순환시킵니다.
선수들은 그들 앞에 있는 얼굴에만 그릴 수 있습니다. 그리기 전에 1개의 에너지를 사용하여 공장 시트를 돌려 원하는 워크스테이션에 액세스할 수 있습니다. 공장 시트는 ¼ 또는 ½ 회전할 수 있습니다.
주문한 로봇을 가장 먼저 끝낸 사람이 3점을 획득합니다. 고객 주문이 충족되면 로봇이 제거되고 새 로봇 설계로 교체됩니다. 완성된 로봇이 고객 주문에 대응하지 않거나 더 이상 대응하지 않으면 1포인트만 적립된다. 만약 두 명의 플레이어가 동시에 같은 로봇을 완성한다면, 이 로봇 디자인은 단지 1점의 가치가 있습니다!
게임은 디자이너가 네 번째 로봇을 완성하는 순간 끝납니다. 그들은 1위를 하면 보너스 포인트 1점에 동그라미를 친다. 게임이 끝나면 플레이어들은 독창성 점수를 획득합니다. 각 디자이너는 미완성 로봇을 포함하여 네 개의 로봇을 비교합니다. 로봇 한 쌍에 공통 기호가 없으면 플레이어는 1점을 획득합니다. 가장 많은 점수를 받은 디자이너가 승리합니다!
-게시자의 설명
In DrawBot, players take on the role of robot designers in the world-famous DrawBot Factory. They compete against each other to fulfill customer orders as quickly as possible - all in order to become the greatest designer in the Factory’s history!
DrawBot is a Roll & Write game in which all players take their actions simultaneously with the roll of the dice. Players aim to fulfill a customer’s order before anyone else by drawing on their factory sheet the available robot parts.
At the beginning of each turn, the Workshop Manager rolls the 4 dice that determine the pieces available for robot manufacturing. He or she chooses one that only they can use. This piece is in limited quantity; the Workshop Manager keeps it exclusively for themselves. The other players can take any die other than the Workshop Manager's die. The same die can be chosen by multiple players. This reflects that these robot parts are available in larger quantities!
As soon as the Workshop Manager has chosen a die, all players choose one action:
- DRAW: The player the piece represented on the dice he has chosen
- BOOST: The player uses 2 energies then draws any piece of their choice
- ACCUMULATE: The player does not draw anything and circles 1 energy
Players can only draw on the face in front of them. Before drawing, they can use 1 energy to TURN their Factory Sheet to access the workstation of their choice. The Factory Sheet can do ¼ or ½ turn.
The first one to finish an ordered robot scores 3 points. When a customer’s order is fulfilled, the robot is removed and replaced with a new robot design. If a completed robot does not correspond or no longer corresponds to a customer’s order, it is worth only 1 point. If two players finish the same robot at the same time, this robot design is worth only 1 point!
The game ends the moment a designer finishes their 4th robot. They circle 1 bonus point for finishing first. At the end of the game, players score originality points. Each designer compares their four robots, including the unfinished ones. If pairs of robots having no symbol in common, the player scores 1 point. The designer with the most points wins!
-description from publisher
DrawBot is a Roll & Write game in which all players take their actions simultaneously with the roll of the dice. Players aim to fulfill a customer’s order before anyone else by drawing on their factory sheet the available robot parts.
At the beginning of each turn, the Workshop Manager rolls the 4 dice that determine the pieces available for robot manufacturing. He or she chooses one that only they can use. This piece is in limited quantity; the Workshop Manager keeps it exclusively for themselves. The other players can take any die other than the Workshop Manager's die. The same die can be chosen by multiple players. This reflects that these robot parts are available in larger quantities!
As soon as the Workshop Manager has chosen a die, all players choose one action:
- DRAW: The player the piece represented on the dice he has chosen
- BOOST: The player uses 2 energies then draws any piece of their choice
- ACCUMULATE: The player does not draw anything and circles 1 energy
Players can only draw on the face in front of them. Before drawing, they can use 1 energy to TURN their Factory Sheet to access the workstation of their choice. The Factory Sheet can do ¼ or ½ turn.
The first one to finish an ordered robot scores 3 points. When a customer’s order is fulfilled, the robot is removed and replaced with a new robot design. If a completed robot does not correspond or no longer corresponds to a customer’s order, it is worth only 1 point. If two players finish the same robot at the same time, this robot design is worth only 1 point!
The game ends the moment a designer finishes their 4th robot. They circle 1 bonus point for finishing first. At the end of the game, players score originality points. Each designer compares their four robots, including the unfinished ones. If pairs of robots having no symbol in common, the player scores 1 point. The designer with the most points wins!
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