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BGG랭킹
BGG전체 : 15768
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인원
3-8 명
BGG추천: 3-8 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Allen Shipps
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아티스트
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인원
게임 소개
이번 미니시리즈 타이인 카드게임은 기본게임은 3~7명, 고급게임은 3~8명이 전통적인 카드게임과 다르지 않은 카드를 모아 점수를 얻으려 한다. 이 작품에는 영화 속 인물들이 등장한다.쇼군"과 게임은 모든 카드를 사용할 수 있는 간단한 (초기)나 고급 버전으로 플레이할 수 있다.
카드, 소작농, 사무라이의 두 가지 "color"가 있는데, 이들은 각각 다른 포인트 가치를 갖는 농부, 하인, 사무라이 와이프, 하타모토와 같은 여러 하위 분류로 구성되어 있다. 기본적으로 한 가지 색상의 완전한 패(복식 패는 아님)를 얻거나 같은 유형의 여러 카드를 사용하여 점수를 얻습니다. 게다가 사제, 황제, 후계자, 그리고 물론 쇼군과 같은 와일드 카드들은 모두 특정한 조합에서 특별한 가치를 지닌다. 조커와 같은 다른 카드들도 있다.부처(부처) 또는 제거 카드(")닌자") 또한 갑판의 일부이다. 다른 카드 게임과는 달리 카드를 손에 쥐는 것이 아니라, 5장의 카드 중 4장이 앞에 위를 향해 표시되고, 다섯 번째 카드는 턴이 끝날 때까지 비밀로 하기 위해 엎드려 있습니다. 허풍이 이번 경기에서 운과 전략만큼이나 중요한 요소다.
하지만 그게 다가 아닙니다. 종료 직전(그리고 페이 다운 카드를 공개하기 전에) 플레이어들은 작은 전략 마커로 대표되는 최종 전략을 선택할 수 있다. "패시브"는 여러분의 손이 가치가 있는 점수를 얻는 것을 의미하지만 "파워플레이"는 당신의 점수를 두 배로 올릴 수 있고(0점짜리 패드를 20점으로 바꿀 수도 있다. 하지만 둘 중 한 명만 게임을 할 수 있는 경우이다.파워플레이 혹은 당신이 이번 라운드에서 가장 높은 점수를 받은 선수라면. 다른 모든 것에 대해 "파워플레이어" 는 엄청난 벌점이 있다.
자세히 설명하지 않을 더 특별한 카드들이 있습니다.스파이&인용; 또는 "볼모&인용문)과 복잡한 턴 시퀀스를 통해 플레이어가 거의 동시에 카드를 플레이할 수 있다. 또한, 덱은 모든 카드가 소진되었을 때에만 교체되는데, 이것은 몇 라운드가 걸릴 수 있고 특정한 강력한 카드가 항상 자주 나타나며, 항상 올바른 플레이 순서가 되는 것은 아니다.
이 게임의 또 다른 주목할 점은 독특한 분위기다. 이 규칙은 카드가 단순히 거래되는 것이 아니라 제공되는 정중한 동양 게임플레이를 성공적으로 강요하고 있으며, 패버리지(Pavores)를 사용하여 손을 뻗을 수 있는 곳에 적용시켰다. 동시에 테이블 위로 닌자의 그림자가 항상 드리워져 있어 좀처럼 타격하지는 않지만 전체 스코어를 다시 정리할 수 있다.
플레이어가 500점(또는 "에픽 게임"의 경우 1,000점)을 획득하면 게임이 종료된다. 정규 경기는 약 45분간 지속된다.
카드, 소작농, 사무라이의 두 가지 "color"가 있는데, 이들은 각각 다른 포인트 가치를 갖는 농부, 하인, 사무라이 와이프, 하타모토와 같은 여러 하위 분류로 구성되어 있다. 기본적으로 한 가지 색상의 완전한 패(복식 패는 아님)를 얻거나 같은 유형의 여러 카드를 사용하여 점수를 얻습니다. 게다가 사제, 황제, 후계자, 그리고 물론 쇼군과 같은 와일드 카드들은 모두 특정한 조합에서 특별한 가치를 지닌다. 조커와 같은 다른 카드들도 있다.부처(부처) 또는 제거 카드(")닌자") 또한 갑판의 일부이다. 다른 카드 게임과는 달리 카드를 손에 쥐는 것이 아니라, 5장의 카드 중 4장이 앞에 위를 향해 표시되고, 다섯 번째 카드는 턴이 끝날 때까지 비밀로 하기 위해 엎드려 있습니다. 허풍이 이번 경기에서 운과 전략만큼이나 중요한 요소다.
하지만 그게 다가 아닙니다. 종료 직전(그리고 페이 다운 카드를 공개하기 전에) 플레이어들은 작은 전략 마커로 대표되는 최종 전략을 선택할 수 있다. "패시브"는 여러분의 손이 가치가 있는 점수를 얻는 것을 의미하지만 "파워플레이"는 당신의 점수를 두 배로 올릴 수 있고(0점짜리 패드를 20점으로 바꿀 수도 있다. 하지만 둘 중 한 명만 게임을 할 수 있는 경우이다.파워플레이 혹은 당신이 이번 라운드에서 가장 높은 점수를 받은 선수라면. 다른 모든 것에 대해 "파워플레이어" 는 엄청난 벌점이 있다.
자세히 설명하지 않을 더 특별한 카드들이 있습니다.스파이&인용; 또는 "볼모&인용문)과 복잡한 턴 시퀀스를 통해 플레이어가 거의 동시에 카드를 플레이할 수 있다. 또한, 덱은 모든 카드가 소진되었을 때에만 교체되는데, 이것은 몇 라운드가 걸릴 수 있고 특정한 강력한 카드가 항상 자주 나타나며, 항상 올바른 플레이 순서가 되는 것은 아니다.
이 게임의 또 다른 주목할 점은 독특한 분위기다. 이 규칙은 카드가 단순히 거래되는 것이 아니라 제공되는 정중한 동양 게임플레이를 성공적으로 강요하고 있으며, 패버리지(Pavores)를 사용하여 손을 뻗을 수 있는 곳에 적용시켰다. 동시에 테이블 위로 닌자의 그림자가 항상 드리워져 있어 좀처럼 타격하지는 않지만 전체 스코어를 다시 정리할 수 있다.
플레이어가 500점(또는 "에픽 게임"의 경우 1,000점)을 획득하면 게임이 종료된다. 정규 경기는 약 45분간 지속된다.
In this mini-series tie-in card game, 3-7 players in the basic game and 3-8 players in the advanced game try to score points by collecting cards not unlike in traditional card games. The artwork features characters from the movie "Shogun", and the game can be played in a simple (beginner) or an advanced version, which makes use of all the cards.
There are two "colors" of cards, peasants and samurai, which are organized into several subclasses like Farmer, Servant, Samurai Wife, or Hatamoto, which all have different point values. Basically, you try to score points by getting either a complete hand of one color (but no doubles), or several cards of the same type. Furthermore, there are wild cards like the Priest, the Emperor, the Heir and of course the Shogun which all have special values in certain combinations. Several other cards like a joker (the "Buddha") or an elimination card (the "Ninja") are also part of the deck. Unlike many other card games, you don't hold the cards in your hand; four of your five cards are displayed face up in front of you, while the fifth lies face down to be kept secret till the end of the turn. This makes bluffing as important a factor as luck and strategy in this game.
But that's not all. Right before the end (and before revealing their face-down card), players can choose a final strategy, represented by small strategy markers. "Passive" means you get the points your hand is worth (if any), while "Power Play" can double your score (or even turn a zero point hand into 20 points), but only if either you're the only one to play "Power Play", or if you're the player with the highest score this round. For every other "Power Player" there's a hefty point penalty.
There are even more special cards that I won't go into detail about (such as the "Spy" or the "Hostage"), as well as an intricate turn sequence that allows players to play their cards almost simultaneously. Also, the deck is only reshuffled when all the cards have been used up, which may take a few rounds and will make sure that certain powerful cards only show up ever so often, and not always in the right order to be played.
Another noteworthy part of this game is it's unique atmosphere. The rules successfully impose a courteous oriental gameplay where cards aren't simply dealt, but offered, and where Favors can be used to influence a hand. At the same time, there's always the shadow of the Ninja looming over the table, and even though it rarely strikes, it can re-arrange the whole score sheet.
The game ends when a player has reached 500 points (or 1,000 points for "epic games"). A regular game lasts about 45 minutes.
There are two "colors" of cards, peasants and samurai, which are organized into several subclasses like Farmer, Servant, Samurai Wife, or Hatamoto, which all have different point values. Basically, you try to score points by getting either a complete hand of one color (but no doubles), or several cards of the same type. Furthermore, there are wild cards like the Priest, the Emperor, the Heir and of course the Shogun which all have special values in certain combinations. Several other cards like a joker (the "Buddha") or an elimination card (the "Ninja") are also part of the deck. Unlike many other card games, you don't hold the cards in your hand; four of your five cards are displayed face up in front of you, while the fifth lies face down to be kept secret till the end of the turn. This makes bluffing as important a factor as luck and strategy in this game.
But that's not all. Right before the end (and before revealing their face-down card), players can choose a final strategy, represented by small strategy markers. "Passive" means you get the points your hand is worth (if any), while "Power Play" can double your score (or even turn a zero point hand into 20 points), but only if either you're the only one to play "Power Play", or if you're the player with the highest score this round. For every other "Power Player" there's a hefty point penalty.
There are even more special cards that I won't go into detail about (such as the "Spy" or the "Hostage"), as well as an intricate turn sequence that allows players to play their cards almost simultaneously. Also, the deck is only reshuffled when all the cards have been used up, which may take a few rounds and will make sure that certain powerful cards only show up ever so often, and not always in the right order to be played.
Another noteworthy part of this game is it's unique atmosphere. The rules successfully impose a courteous oriental gameplay where cards aren't simply dealt, but offered, and where Favors can be used to influence a hand. At the same time, there's always the shadow of the Ninja looming over the table, and even though it rarely strikes, it can re-arrange the whole score sheet.
The game ends when a player has reached 500 points (or 1,000 points for "epic games"). A regular game lasts about 45 minutes.
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