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  • 인원

    1-1 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    30-90 분

  • 연령

    13+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    2.00 / 5

게임 소개

"나는 노인입니다. 난 이 고대 주택에 살고 있어 거대하고 꾸밈없는 정원으로 둘러싸여 있지

저 너머 광야에 사는 소작농들은 내가 미쳤다고 말한다. 왜냐하면 나는 그들과 아무 관련이 없을 것이기 때문입니다. 저는 여기서 저의 가정부이기도 한 언니와 단둘이 살고 있습니다. 우리는 하인을 두지 않습니다.난 그들이 싫어. 그래, 난 나머지 창조물보다 늙은 페퍼를 더 갖고 싶어 그는 적어도 저를 이해하고 제가 어두운 기분일 때는 저를 혼자 내버려 둘 만큼 센스가 있어요.

나는 일기 같은 것을 시작하기로 결심했다; 그것은 내가 누구에게도 표현할 수 없는 생각과 감정들 중 일부를 기록할 수 있게 해줄 것이다; 하지만, 이것을 넘어서, 나는 수년 간의 외로움 동안, 내가 듣고 본 이상한 것들을 이 이상한 오래된 건물에서 기록하기를 간절히 바란다.

몇 세기 동안, 이 집은 평판이 나빴고, 나쁜 평판을 받아왔고, 내가 이 집을 사기 전까지, 80년 이상 동안 아무도 이곳에 살지 않았다. 그 결과, 나는 그 오래된 집을 터무니없이 낮은 가격에 얻었다.

나는 미신을 믿지 않는다; 그러나 나는 설명할 수 없는 일들이 이 오래된 집에서 일어난다는 것을 부정하는 것을 그만두었다; 그러므로, 나는 내 능력을 다해 그것에 대한 설명을 적음으로써 내 마음을 편안히 해야 한다; 하지만, 만약 내가 떠났을 때 이 일기장을 읽는다면, 독자들은 그것을 읽을 것이다.
고개를 흔들고 내가 미쳤다고 확신하게 해줘요­

국경의 집
침묵의 평원
- 윌리엄 호프 호지슨*

게임 목표
고대 주택에서 은둔자, 그의 개 페퍼, 그리고 그의 여동생 메리는 그 신비를 탐험하고 야광반점이 나타날 때까지 일기를 쓰면서 살아남아야 한다. 카드놀이 게임만 가능합니다.

게임플레이
한 명의 플레이어가 은둔 노인과 그의 개 페퍼, 그리고 은둔자의 여동생 메리의 행동을 결정한다. 각 턴은 2~4단계로 나뉜다. 셀 수 없이 많은 회전이 진행된다. 야광반점 노이즈 타일이 그려지면 게임이 종료됩니다. 지도에서 모든 캐릭터를 죽이면 게임이 더 일찍 끝날 수 있다. 야광스펙에 도달한 플레이어는 모든 캐릭터와 함께 일지를 다 쓰고 집의 신비를 발견하면 승리할 수 있다. 사라진 등장인물, 불완전한 원고, 알려지지 않은 미스터리 등이 잘 되지 않는다.


윌리엄 호프 호지슨의 책을 바탕으로, 국경의 집은 1908년에 출판되었습니다. 그것은 우주 공포로 간주될 수 있는 최초의 초자연적 이야기들 중 하나였다.
"I am an old man. I live here in this ancient house, surrounded by huge, unkempt gardens.

The peasantry, who inhabit the wilderness beyond, say that I am mad. That is because I will have nothing to do with them. I live here alone with my old sister, who is also my housekeeper. We keep no servants—I hate them. I have one friend, a dog; yes, I would sooner have old Pepper than the rest of Creation together. He, at least, understands me—and has sense enough to leave me alone when I am in my dark moods.

I have decided to start a kind of diary; it may enable me to record some of the thoughts and feelings that I cannot express to anyone; but, beyond this, I am anxious to make some record of the strange things that I have heard and seen, during many years of loneliness, in this weird old building.

For a couple of centuries, this house has had a reputation, a bad one, and, until I bought it, for more than eighty years no one had lived here; consequently, I got the old place at a ridiculously low figure.

I am not superstitious; but I have ceased to deny that things happen in this old house—things that I cannot explain; and, therefore, I must needs ease my mind, by writing down an account of them, to the best of my ability; though, should this, my diary, ever be read when I am gone, the readers will
but shake their heads, and be the more convinced that I was mad."

The House on the Borderland
The Plain of Silence
- William Hope Hodgson*

Game Objective
In an ancient house, a Recluse, his dog Pepper and his sister Mary must survive while exploring its mysteries, and penning a diary until the Luminous Speck appears. Solitaire game only.

Gameplay
A single player decides the actions of a Reclusive old man, his dog Pepper, and the Recluse’s sister Mary. Each turn is divided into 2 to 4 phases. An untold number of turns will be played. The game will end when the Luminous Speck Noise Tile is drawn. The game can end earlier if all characters are killed on the map. If reaching the Luminous Speck, the player has won well if Recluse is alive with all characters, having written an entire diary, and discovered the mysteries of the house. Characters lost, an incomplete manuscript, and unknown mysteries are less than well.


Based on the book by William Hope Hodgson, House on the Borderland was published in 1908. It was among the first supernatural tales of what would be considered Cosmic Horror.


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