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BGG랭킹
BGG전체 : 10490
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-120 분
-
연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Marco Arnaudo
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아티스트
Andrea Sfiligoi
-
인원
게임 소개
Four Against Darkness 시스템을 기반으로 한 이 펜과 종이 게임은 플레이어가 고전적인 러브크래프트의 공포에 대항할 수 있도록 합니다. 이 게임은 단독, 쿠프 또는 RPG-lite를 할 수 있다.
네 명의 탐정들과 일단의 도우미들은 곧 있을 위대한 의식의 위치를 밝히기 위해 세 가지 단서를 찾기 위해 1930년대 미국을 여행할 것이다. 세상이 불시에 끝나기 전에 그들은 그 의식을 찾고 멈출 수 있는 40일 밖에 없다!
이 게임의 핵심은 무시무시한 사건을 발생시키고 플레이어들에게 실마리, 불가사의한 아이템, 그리고 더 무시무시한 사건들을 제공할 만남의 테이블 시스템을 중심으로 돌아간다! 전투 방식은 주사위 기반이며, 플레이어가 공격과 방어 단계에서 많은 옵션을 가지고 있기 때문에 고도의 전술적이다.
관련 기능은 다음과 같습니다.
8명의 새로운 부류의 주요 조사원과 미묘한 사용자 지정을 위한 다양한 유형의 도우미...
... 하지만 선수들이 특별히 어떤 캐릭터든 너무 애착을 가지면 안 된다. 치사율이 높다.
도전을 더욱 어렵게 만드는 광기, 저주, 그리고 실체적 적들
많은 주문들, 불가사의한 물건들, 무기들 (누군가 화염방사기라고 말했나요?)?)
6번의 가능한 최후의 만남, 각각은 완전한 미니 게임
참가자들이 조사할 때 실제로 정보를 제공하여, 의식 장소를 점차 좁힐 수 있도록 하는 단서 시스템
시간을 다투다: 모험을 완수하는 데 제한된 시간
이국적인 장소와... 다른 행성들?
당신의 위험을 무릅쓰고 드림랜드에 입장하세요!
게임 안에 숨겨진 많은 비밀들이 재생 가치를 높인다. 한 게임에서 경험하는 사소한 사건이 다음 게임에서는 완전히 다른 의미를 가질 수 있습니다.
러브크래프트에 대한 폭넓은 지식을 바탕으로, 그리고 엄격하게 러브크래프트에 기반을 두고 있다 (그래서 노인 기호가 옳아 보이고, 가타노토아를 만나지만, 미안한 하스투르는 없다.)
교수와 대학원생들은 러브크래프트나 실제 생활에서와 마찬가지로 $$&$가 나쁘다.
네 명의 탐정들과 일단의 도우미들은 곧 있을 위대한 의식의 위치를 밝히기 위해 세 가지 단서를 찾기 위해 1930년대 미국을 여행할 것이다. 세상이 불시에 끝나기 전에 그들은 그 의식을 찾고 멈출 수 있는 40일 밖에 없다!
이 게임의 핵심은 무시무시한 사건을 발생시키고 플레이어들에게 실마리, 불가사의한 아이템, 그리고 더 무시무시한 사건들을 제공할 만남의 테이블 시스템을 중심으로 돌아간다! 전투 방식은 주사위 기반이며, 플레이어가 공격과 방어 단계에서 많은 옵션을 가지고 있기 때문에 고도의 전술적이다.
관련 기능은 다음과 같습니다.
8명의 새로운 부류의 주요 조사원과 미묘한 사용자 지정을 위한 다양한 유형의 도우미...
... 하지만 선수들이 특별히 어떤 캐릭터든 너무 애착을 가지면 안 된다. 치사율이 높다.
도전을 더욱 어렵게 만드는 광기, 저주, 그리고 실체적 적들
많은 주문들, 불가사의한 물건들, 무기들 (누군가 화염방사기라고 말했나요?)?)
6번의 가능한 최후의 만남, 각각은 완전한 미니 게임
참가자들이 조사할 때 실제로 정보를 제공하여, 의식 장소를 점차 좁힐 수 있도록 하는 단서 시스템
시간을 다투다: 모험을 완수하는 데 제한된 시간
이국적인 장소와... 다른 행성들?
당신의 위험을 무릅쓰고 드림랜드에 입장하세요!
게임 안에 숨겨진 많은 비밀들이 재생 가치를 높인다. 한 게임에서 경험하는 사소한 사건이 다음 게임에서는 완전히 다른 의미를 가질 수 있습니다.
러브크래프트에 대한 폭넓은 지식을 바탕으로, 그리고 엄격하게 러브크래프트에 기반을 두고 있다 (그래서 노인 기호가 옳아 보이고, 가타노토아를 만나지만, 미안한 하스투르는 없다.)
교수와 대학원생들은 러브크래프트나 실제 생활에서와 마찬가지로 $$&$가 나쁘다.
Based on the Four against Darkness system, this pen-and-paper game pits the player(s) against classic Lovecraftian horror. The game can be played solo, coop, or RPG-lite.
Four Investigators and a party of Helpers will travel 1930s America looking for three Clues to uncover the location of an upcoming great ritual. They only have 40 days to find and stop the ritual, before the world comes to an untimely end!
The core of the game revolves around a system of encounter tables that will generate terrifying events and will provide the players with clues, arcane items, and more terrifying events! Combat is dice-based and highly tactical, due to the many options the players have in their attack and defense phases.
Relevant features include:
8 new classes of main Investigators, plus MANY types of Helpers for nuanced customization...
... but the players shouldn't get too attached to any character in particular. High lethality.
insanity, curses & incorporeal enemies to make the challenge even harder
many spells, arcane items, weapons (did someone say flamethrower???)
6 possible epic final encounters, each a complete mini-game
clue system that actually gives the players information as they investigate, allowing them to gradually narrow down the possible location of the ritual
race against the clock: limited time to complete the adventure
side quests to exotic locations and... other planets?
enter the Dreamlands at your own risk!
many secrets hidden in the game to increase replay value. A trivial event experienced in one game may take on completely different connotations in the next.
based on extensive knowledge of Lovecraft, and strictly on Lovecraft (so the Elder Sign looks right, you meet Ghatanothoa, but sorry no Hastur)
professors and graduate students are bad@$$&$, just like in Lovecraft and in real life.
Four Investigators and a party of Helpers will travel 1930s America looking for three Clues to uncover the location of an upcoming great ritual. They only have 40 days to find and stop the ritual, before the world comes to an untimely end!
The core of the game revolves around a system of encounter tables that will generate terrifying events and will provide the players with clues, arcane items, and more terrifying events! Combat is dice-based and highly tactical, due to the many options the players have in their attack and defense phases.
Relevant features include:
8 new classes of main Investigators, plus MANY types of Helpers for nuanced customization...
... but the players shouldn't get too attached to any character in particular. High lethality.
insanity, curses & incorporeal enemies to make the challenge even harder
many spells, arcane items, weapons (did someone say flamethrower???)
6 possible epic final encounters, each a complete mini-game
clue system that actually gives the players information as they investigate, allowing them to gradually narrow down the possible location of the ritual
race against the clock: limited time to complete the adventure
side quests to exotic locations and... other planets?
enter the Dreamlands at your own risk!
many secrets hidden in the game to increase replay value. A trivial event experienced in one game may take on completely different connotations in the next.
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