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BGG랭킹
BGG전체 : 5210
FAMILYGAMES : 1506
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Molly Johnson, Robert Melvin, Shawn Stankewich
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아티스트
Dylan Mangini
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인원
게임 소개
도넛은 통째로 만들어야 합니다! Dollars to Donuts에서 당신의 행동을 이끄는 것은 바로 그 정신입니다. 왜냐하면 당신의 도넛 가게에 있는 고객들은 의심할 여지 없이 그들의 분야에서 오래된 반쪽짜리 도넛을 사고 싶어하지 않을 것이기 때문입니다.
게임을 세팅하기 위해서, 당신의 도넛 가게를 나타내는 6x6 게임 보드에 4개의 1x1 시작 타일을 놓고 가방에서 5개의 "달러"타일을 꺼내세요; 그들의 뒷면에는 반 도넛 (평원, 초콜릿, 뿌림) 또는 도넛 구멍 (다시 세 가지 맛으로)이 있습니다. 시작 타일은 이 세 가지 맛의 반쪽 도넛을 묘사하고 있다.
차례대로, 여러분은 $0-5의 가격으로 6개의 이용 가능한 타일로부터 가장자리를 따라 반쪽 도넛을 묘사한 1x4 도넛 타일을 구입할 수 있다. 그런 다음 이 타일을 가게 &mdash에 추가하면, 일부 타일은 보드의 가장자리에 매달릴 수 있습니다. 만약 여러분이 두 개의 반쪽짜리 스프레이를 함께 만든다면, 여러분은 스프레이 채점 토큰을 가져갑니다. 만약 여러분이 일치하지 않는 도넛, 즉 초콜릿 반쪽과 결합된 평범한 반쪽을 만든다면, 여러분은 공급 가방에서 1달러 타일을 꺼냅니다. 하지만, 만약 젤리 도넛이 젤리가 아닌 도넛과 짝지어진다면, 세상에 누가 그런 것을 보상할 것이기 때문에, 젤리 도넛은 달러 타일을 주지 않는다는 것을 주목하라.
차례를 마치려면 상점 보드에 달러 타일을 올려 도넛을 완성하거나(그리고 점수를 매기기도 함) 공간을 도넛 구멍으로 채울 수 있습니다. 또한 고객이 원하는 도넛에 맞는 점수 토큰을 제공해 줄 수 있어 토큰 자체보다 더 많은 포인트를 얻을 수 있다.
한 명의 플레이어가 가게의 모든 공간을 채웠거나 도넛 타일이 바닥나면 게임은 종료되며 만족한 고객, 동네, 여전히 손에 있는 도넛, 가게의 도넛 홀 쌍은 점수를 잃게 된다. 가장 높은 점수를 받은 선수는 분명히 이 마을에서 가장 인기 있는 가게를 가지고 있습니다!
게임을 세팅하기 위해서, 당신의 도넛 가게를 나타내는 6x6 게임 보드에 4개의 1x1 시작 타일을 놓고 가방에서 5개의 "달러"타일을 꺼내세요; 그들의 뒷면에는 반 도넛 (평원, 초콜릿, 뿌림) 또는 도넛 구멍 (다시 세 가지 맛으로)이 있습니다. 시작 타일은 이 세 가지 맛의 반쪽 도넛을 묘사하고 있다.
차례대로, 여러분은 $0-5의 가격으로 6개의 이용 가능한 타일로부터 가장자리를 따라 반쪽 도넛을 묘사한 1x4 도넛 타일을 구입할 수 있다. 그런 다음 이 타일을 가게 &mdash에 추가하면, 일부 타일은 보드의 가장자리에 매달릴 수 있습니다. 만약 여러분이 두 개의 반쪽짜리 스프레이를 함께 만든다면, 여러분은 스프레이 채점 토큰을 가져갑니다. 만약 여러분이 일치하지 않는 도넛, 즉 초콜릿 반쪽과 결합된 평범한 반쪽을 만든다면, 여러분은 공급 가방에서 1달러 타일을 꺼냅니다. 하지만, 만약 젤리 도넛이 젤리가 아닌 도넛과 짝지어진다면, 세상에 누가 그런 것을 보상할 것이기 때문에, 젤리 도넛은 달러 타일을 주지 않는다는 것을 주목하라.
차례를 마치려면 상점 보드에 달러 타일을 올려 도넛을 완성하거나(그리고 점수를 매기기도 함) 공간을 도넛 구멍으로 채울 수 있습니다. 또한 고객이 원하는 도넛에 맞는 점수 토큰을 제공해 줄 수 있어 토큰 자체보다 더 많은 포인트를 얻을 수 있다.
한 명의 플레이어가 가게의 모든 공간을 채웠거나 도넛 타일이 바닥나면 게임은 종료되며 만족한 고객, 동네, 여전히 손에 있는 도넛, 가게의 도넛 홀 쌍은 점수를 잃게 된다. 가장 높은 점수를 받은 선수는 분명히 이 마을에서 가장 인기 있는 가게를 가지고 있습니다!
Donuts must be made whole! That's the spirit driving your actions in Dollars to Donuts, mostly because the customers in your donut shop will not want to purchase half-donuts that will undoubtedly be stale on their open ends.
To set up the game, place four 1x1 starting tiles on the 6x6 game board that represents your donut shop and take five "dollar" tiles from the bag; on their back side, dollar tiles have either a half donut (plain, chocolate, sprinkle) or a set of donut holes (again in the three flavors). The starting tiles depict half donuts in these three flavors
On a turn, you can purchase a 1x4 donut tile that depicts half donuts along its edges from the six available tiles for a cost of $0-5. You then add this tile to your shop — with some of the tile hanging off the edge of the board if you wish — ideally lining up the half donuts on that tile with those already on your board. If you make a matching donut, i.e., putting two sprinkle halves together, then you take a sprinkle scoring token; if you make a non-matching donut, i.e. a plain half combined with a chocolate half, then you draw a dollar tile from the supply bag. Note, however, that jelly donuts give no dollar tile if paired with a non-jelly donut because who in the world would reward something like that?
To end your turn, you can place a dollar tile on your shop board to complete a donut (and score) or fill a space with donut holes (which might also score). Additionally, you can serve a customer in line by offering them scoring tokens that match their desired donuts, which will earn you more points than the tokens on their own.
When one player has filled every space in their shop or the donut tiles run out, the game ends, with you scoring for satisfied customers, neighborhoods served, donuts still on hand, and donut hole pairs in the shop, while losing points for empty spaces in your shop. The player with the highest score clearly has the most popular shop in town!
To set up the game, place four 1x1 starting tiles on the 6x6 game board that represents your donut shop and take five "dollar" tiles from the bag; on their back side, dollar tiles have either a half donut (plain, chocolate, sprinkle) or a set of donut holes (again in the three flavors). The starting tiles depict half donuts in these three flavors
On a turn, you can purchase a 1x4 donut tile that depicts half donuts along its edges from the six available tiles for a cost of $0-5. You then add this tile to your shop — with some of the tile hanging off the edge of the board if you wish — ideally lining up the half donuts on that tile with those already on your board. If you make a matching donut, i.e., putting two sprinkle halves together, then you take a sprinkle scoring token; if you make a non-matching donut, i.e. a plain half combined with a chocolate half, then you draw a dollar tile from the supply bag. Note, however, that jelly donuts give no dollar tile if paired with a non-jelly donut because who in the world would reward something like that?
To end your turn, you can place a dollar tile on your shop board to complete a donut (and score) or fill a space with donut holes (which might also score). Additionally, you can serve a customer in line by offering them scoring tokens that match their desired donuts, which will earn you more points than the tokens on their own.
When one player has filled every space in their shop or the donut tiles run out, the game ends, with you scoring for satisfied customers, neighborhoods served, donuts still on hand, and donut hole pairs in the shop, while losing points for empty spaces in your shop. The player with the highest score clearly has the most popular shop in town!
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