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BGG랭킹
BGG전체 : 4046
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.33 / 5
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디자이너
Remo Conzadori, Paolo Mori
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아티스트
Davide Tosello
-
인원
게임 소개
판타지 페어가 막 시작하려고 하는데, 세계 각지에서 온 이야기책 캐릭터들이 공연을 위해 마을로 오고 있습니다. 모든 사람들은 방문객들이 머물고 싶어 하는 단 한 곳이 있다는 것을 안다. 동화 여관!
모두가 즐겨 찾는 집이고, 늘 그렇듯 예약이 꽉 찰 거야. 여관의 두 주인은 각각 손님들을 가장 잘 보살피는 사람이 되기 위해 경쟁한다. 그들은 번갈아가며 손님들을 마법의 방으로 안내하고 전략적인 배치를 위해 금을 얻으며 손님들의 싸움을 성공적으로 막는다.
동화여관에서는 두 명의 플레이어가 게임이 끝날 때까지 가장 많은 금화를 얻기 위해 노력합니다. 설정을 위해 플레이어는 게임 중에 참석하게 될 게스트의 캐릭터 카드를 선택한 다음 해당 캐릭터 토큰을 가져다가 믹싱백에 넣는다. 다음으로, 플레이어들은 게스트 목록 게시판을 채우기 위해 그 토큰들을 무작위로 그립니다. 무작위로 누가 먼저 할 것인지를 선택한 후, 첫 번째 선수는 금화를 받고, 다른 한 명은 두 개의 금화를 받는다. 이제 게임이 시작됩니다!
플레이어 차례가 되면, 게스트 리스트 보드에서 캐릭터 토큰을 골라 보드에 표시된 비용을 지불한 다음, 그 게스트를 여관에 넣고, 색칠된 면이 자신을 향하도록 토큰을 수직 게임 보드에 밀어 넣는다.
토큰이 슬롯으로 미끄러져 들어간 후 플레이어는 게스트가 있게 된 방뿐만 아니라 주변에 있을 수 있는 다른 게스트에 따라 점수를 획득할 수 있다. 각 캐릭터는 해당 여관 주인에게 어떻게 금을 주는지 말하는 능력이 다릅니다. 예를 들어, 아기 돼지들은 서로 가까이 있는 것을 좋아합니다. 아기 돼지들은 자동으로 그들에게 1개의 금화와 그들에게 연결된 여분의 금화를 줍니다. 반면에 빅 배드 울프는 게임 종료 시 여관 주인이 상대 선수보다 더 많은 빅 배드 울프 토큰을 플레이한 각 줄마다 3개의 금화를 준다. (동점이 발생할 경우, 두 플레이어 모두 금메달을 획득하지 못합니다.) 여관의 여러 방이 마법에 걸려 그곳에 손님을 배치하는 플레이어에게 보너스나 페널티를 주는 기술이 있습니다.
게임은 여관의 3개의 기둥이 완전히 채워질 때까지 플레이어가 손님을 골라 배치하는 방식으로 계속된다. 그렇게 되면 게임 종료 능력이 있는 캐릭터로부터 금을 획득하고 가장 많은 금을 획득한 플레이어가 승리하게 된다.
모두가 즐겨 찾는 집이고, 늘 그렇듯 예약이 꽉 찰 거야. 여관의 두 주인은 각각 손님들을 가장 잘 보살피는 사람이 되기 위해 경쟁한다. 그들은 번갈아가며 손님들을 마법의 방으로 안내하고 전략적인 배치를 위해 금을 얻으며 손님들의 싸움을 성공적으로 막는다.
동화여관에서는 두 명의 플레이어가 게임이 끝날 때까지 가장 많은 금화를 얻기 위해 노력합니다. 설정을 위해 플레이어는 게임 중에 참석하게 될 게스트의 캐릭터 카드를 선택한 다음 해당 캐릭터 토큰을 가져다가 믹싱백에 넣는다. 다음으로, 플레이어들은 게스트 목록 게시판을 채우기 위해 그 토큰들을 무작위로 그립니다. 무작위로 누가 먼저 할 것인지를 선택한 후, 첫 번째 선수는 금화를 받고, 다른 한 명은 두 개의 금화를 받는다. 이제 게임이 시작됩니다!
플레이어 차례가 되면, 게스트 리스트 보드에서 캐릭터 토큰을 골라 보드에 표시된 비용을 지불한 다음, 그 게스트를 여관에 넣고, 색칠된 면이 자신을 향하도록 토큰을 수직 게임 보드에 밀어 넣는다.
토큰이 슬롯으로 미끄러져 들어간 후 플레이어는 게스트가 있게 된 방뿐만 아니라 주변에 있을 수 있는 다른 게스트에 따라 점수를 획득할 수 있다. 각 캐릭터는 해당 여관 주인에게 어떻게 금을 주는지 말하는 능력이 다릅니다. 예를 들어, 아기 돼지들은 서로 가까이 있는 것을 좋아합니다. 아기 돼지들은 자동으로 그들에게 1개의 금화와 그들에게 연결된 여분의 금화를 줍니다. 반면에 빅 배드 울프는 게임 종료 시 여관 주인이 상대 선수보다 더 많은 빅 배드 울프 토큰을 플레이한 각 줄마다 3개의 금화를 준다. (동점이 발생할 경우, 두 플레이어 모두 금메달을 획득하지 못합니다.) 여관의 여러 방이 마법에 걸려 그곳에 손님을 배치하는 플레이어에게 보너스나 페널티를 주는 기술이 있습니다.
게임은 여관의 3개의 기둥이 완전히 채워질 때까지 플레이어가 손님을 골라 배치하는 방식으로 계속된다. 그렇게 되면 게임 종료 능력이 있는 캐릭터로부터 금을 획득하고 가장 많은 금을 획득한 플레이어가 승리하게 된다.
The Fantasy Fair is about to begin, and storybook characters from all over the realm are coming to town for the show. Everyone knows there's only one place the visitors all want to stay: The Fairy Tale Inn!
It's everyone's favorite home away from home, and like always, the place is going to be fully booked. Each of the Inn's two owners compete to be the one who takes the best care of the guests. They take turns ushering guests into enchanted rooms, gaining gold for strategic placement, and successfully keeping the guests from fighting. (Note to self: NEVER put Little Red Riding Hood and the Big Bad Wolf in adjoining rooms!)
In Fairy Tale Inn, two players try to earn the most gold coins by the end of the game. To set up, players select the character cards of guests who will be present during that game, then take the corresponding character tokens and toss them into the mixing bag. Next, players randomly draw those tokens to fill up the guest list board. After randomly choosing who goes first, the first player gets a gold coin, while the other player gets two. Now the game begins!
On a player's turn, they pick a character token from the guest list board, paying the cost indicated on the board, then they place that guest in the inn, sliding the token into the vertical game board with the colored side facing themselves (while the monochrome-colored side faces their opponent).
After the token slides into the slot, the player may score points based on the room the guest ended up in, as well as any other guests that might be around. Each character has different abilities that say how they give gold to their corresponding innkeeper. For example, the Little Pigs like to be close to one another; they automatically give the player who placed them 1 gold coin and an extra gold coin for each other Little Pig token connected to them. The Big Bad Wolf, on the other hand, gives their player three gold coins for each row where their innkeeper played more Big Bad Wolf tokens than their opponent at the end of the game. (In case of a tie, neither player gets gold.) There's an art to placing guests as several rooms of the Inn are enchanted and will give a bonus or penalty to the player that places a guest there.
The game continues with players picking and placing guests until three columns in the inn have been completely filled. When that happens, players gain gold from characters with end of game abilities, then the player who has gained the most gold wins.
It's everyone's favorite home away from home, and like always, the place is going to be fully booked. Each of the Inn's two owners compete to be the one who takes the best care of the guests. They take turns ushering guests into enchanted rooms, gaining gold for strategic placement, and successfully keeping the guests from fighting. (Note to self: NEVER put Little Red Riding Hood and the Big Bad Wolf in adjoining rooms!)
In Fairy Tale Inn, two players try to earn the most gold coins by the end of the game. To set up, players select the character cards of guests who will be present during that game, then take the corresponding character tokens and toss them into the mixing bag. Next, players randomly draw those tokens to fill up the guest list board. After randomly choosing who goes first, the first player gets a gold coin, while the other player gets two. Now the game begins!
On a player's turn, they pick a character token from the guest list board, paying the cost indicated on the board, then they place that guest in the inn, sliding the token into the vertical game board with the colored side facing themselves (while the monochrome-colored side faces their opponent).
After the token slides into the slot, the player may score points based on the room the guest ended up in, as well as any other guests that might be around. Each character has different abilities that say how they give gold to their corresponding innkeeper. For example, the Little Pigs like to be close to one another; they automatically give the player who placed them 1 gold coin and an extra gold coin for each other Little Pig token connected to them. The Big Bad Wolf, on the other hand, gives their player three gold coins for each row where their innkeeper played more Big Bad Wolf tokens than their opponent at the end of the game. (In case of a tie, neither player gets gold.) There's an art to placing guests as several rooms of the Inn are enchanted and will give a bonus or penalty to the player that places a guest there.
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