-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Andy Callan
-
아티스트
-
인원
게임 소개
노먼 정복으로 암흑 시대를 위한 미니어처 워게임 규칙이 탄생했습니다. 원래 "에 출판되었습니다.1983년 7호 미니어처 워게임즈 잡지 때때로 "D라고 합니다.A.I.S" 또는 "D.A.I.S. 시스템.
Wyre Forest Games Club을 통해 무료로 다운로드 가능:
이 게임은 다수의 독립적인 전투원 "유닛 "유닛 "유닛 "이 아닌 레티넨트와 컨벤트로 구성된 전사 밴드의 "분열"또는 "전투"를 사용하여 이 시기의 "느낌"을 포착하려고 노력한다.
공격성, 형성성, 힘의 자질은 이러한 자질을 극대화하여 적군보다 우위를 점하려는 리더십과 함께 핵심이다. 이러한 자질은 부대의 운수, 인근 아군 부대, 리더에 따라 변화한다.
전투의 실제 해결은 말 그대로 각 플레이어가 한 쌍의 유닛에 대해 가위/바위보 한 판을 치거나 한 부대에서 정렬된 병사 그룹이 난투극을 벌임으로써 해결된다.
Wyre Forest Games Club을 통해 무료로 다운로드 가능:
이 게임은 다수의 독립적인 전투원 "유닛 "유닛 "유닛 "이 아닌 레티넨트와 컨벤트로 구성된 전사 밴드의 "분열"또는 "전투"를 사용하여 이 시기의 "느낌"을 포착하려고 노력한다.
공격성, 형성성, 힘의 자질은 이러한 자질을 극대화하여 적군보다 우위를 점하려는 리더십과 함께 핵심이다. 이러한 자질은 부대의 운수, 인근 아군 부대, 리더에 따라 변화한다.
전투의 실제 해결은 말 그대로 각 플레이어가 한 쌍의 유닛에 대해 가위/바위보 한 판을 치거나 한 부대에서 정렬된 병사 그룹이 난투극을 벌임으로써 해결된다.
Miniature wargame rules for the Dark Ages up through Norman Conquest. Originally published in "Miniature Wargames" Magazine, No. 7, 1983. Referred to on occasion as "D.A.I.S" or "The D.A.I.S. System."
Made available through Wyre Forest Games Club as a free download:
The game strives to capture the "feel" of the period using two or three "divisions" or "battles" of grouped warrior bands of Retinues and Contingents, rather than a number of independently-maneuvering "units" of like-armed soldiers.
The qualities of Aggression, Formation and Strength are key along with Leadership which seeks to maximize these qualities to gain advantage over opposing troops. These qualities ebb and flow depending on the fortunes of the unit, nearby friendly units, and Leaders.
The actual resolution of combat is literally resolved by each player engaging in a single round of rock/paper/scissors for each pair of units, or aligned groups of soldiers from a unit, brought together in melee.
Made available through Wyre Forest Games Club as a free download:
The game strives to capture the "feel" of the period using two or three "divisions" or "battles" of grouped warrior bands of Retinues and Contingents, rather than a number of independently-maneuvering "units" of like-armed soldiers.
The qualities of Aggression, Formation and Strength are key along with Leadership which seeks to maximize these qualities to gain advantage over opposing troops. These qualities ebb and flow depending on the fortunes of the unit, nearby friendly units, and Leaders.
The actual resolution of combat is literally resolved by each player engaging in a single round of rock/paper/scissors for each pair of units, or aligned groups of soldiers from a unit, brought together in melee.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
483
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
432
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
374
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
340
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
601
-
2024-11-13
-
Lv.18