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BGG랭킹
BGG전체 : 20731
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인원
1-99 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.71 / 5
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디자이너
Jason Tagmire
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아티스트
(Uncredited)
-
인원
게임 소개
시티라인은 엽서를 굴리고 쓰는 게임입니다.
게임플레이:
이 게임은 세 단계로 진행된다. 먼저 건물을 세울 건설 단계, 낮인지 밤인지 판단하는 시간 단계, 건물이 밀집한 입주 단계로 끝난다. 그 후에, 선수들은 득점을 할 것이다.
-규칙 위반
건설 단계에서 모든 주사위를 굴린 다음 이 주사위를 사용하여 도시 그리드에 건물 벽을 건설합니다(모든 주사위 중 한 번 다시 굴림).
다음으로, 여러분은 지붕 차트와 비교한 번호를 사용하여 건물의 종류를 결정하는 "지붕"을 짓기 위해 이미 사용한 주사위 중 하나를 따로 떼어놓습니다. 이 과정은 총 6라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드에서 1개의 주사위를 덜 사용한다.
시간 단계에서는 지붕 선택을 위해 설정한 숫자를 기준으로 시간을 평가합니다.
점유 단계는 건설 단계와 유사하며, 주사위를 굴리고(이번에는 다시 굴리지 않음) 건물을 채우기 위해 사용할 주사위를 선택한 다음 각 라운드의 다이를 최종 날씨 점수를 위해 따로 둔다.
6라운드 동안 계속됩니다.
점수는 건물을 건설하고 점유하는 데 얼마나 성공했는가에 따라 결정됩니다.
-사용자 요약
2020년 2월 이달의 보드 게임 $5 이상 패키지로 엽서를 출시했다.
게임플레이:
이 게임은 세 단계로 진행된다. 먼저 건물을 세울 건설 단계, 낮인지 밤인지 판단하는 시간 단계, 건물이 밀집한 입주 단계로 끝난다. 그 후에, 선수들은 득점을 할 것이다.
-규칙 위반
건설 단계에서 모든 주사위를 굴린 다음 이 주사위를 사용하여 도시 그리드에 건물 벽을 건설합니다(모든 주사위 중 한 번 다시 굴림).
다음으로, 여러분은 지붕 차트와 비교한 번호를 사용하여 건물의 종류를 결정하는 "지붕"을 짓기 위해 이미 사용한 주사위 중 하나를 따로 떼어놓습니다. 이 과정은 총 6라운드에 걸쳐 진행되며, 각 라운드에서 1개의 주사위를 덜 사용한다.
시간 단계에서는 지붕 선택을 위해 설정한 숫자를 기준으로 시간을 평가합니다.
점유 단계는 건설 단계와 유사하며, 주사위를 굴리고(이번에는 다시 굴리지 않음) 건물을 채우기 위해 사용할 주사위를 선택한 다음 각 라운드의 다이를 최종 날씨 점수를 위해 따로 둔다.
6라운드 동안 계속됩니다.
점수는 건물을 건설하고 점유하는 데 얼마나 성공했는가에 따라 결정됩니다.
-사용자 요약
2020년 2월 이달의 보드 게임 $5 이상 패키지로 엽서를 출시했다.
Cityline is a postcard roll and write game.
Gameplay:
The game takes place over three phases. First is the Construction Phase where you will erect your buildings, followed by the Time Phase where you will determine if it's day or night, and ending with the Occupancy Phase where your buildings are populated. Afterwards, players will score.
-summary from rules
During the Construction Phase, you will roll all of the dice, then use those dice to build the walls (or possibly add 'early occupants') of your buildings on a city grid, based on your dice numbers (one re-roll of every die allowed).
Next, you'll set aside one of those dice you've already used, using its number compared to a roof chart, to build a "roof" (which determines the type of building). This continues for six total rounds, with each round using one less die.
During the Time Phase, you'll evaluate the time of day based on the numbers that you had set aside for the roof selection.
The Occupancy Phase is similar to the Construction Phase, with dice rolling (no re-rolls this time) followed by choosing which dice to use to populate buildings, then setting aside a die each round for end game weather scoring.
This goes on for six rounds.
Scoring is based on how successful you were in constructing and occupying your buildings.
-user summary
Postcard release in the February 2020 Board Game of the Month Club $5+ package.
Gameplay:
The game takes place over three phases. First is the Construction Phase where you will erect your buildings, followed by the Time Phase where you will determine if it's day or night, and ending with the Occupancy Phase where your buildings are populated. Afterwards, players will score.
-summary from rules
During the Construction Phase, you will roll all of the dice, then use those dice to build the walls (or possibly add 'early occupants') of your buildings on a city grid, based on your dice numbers (one re-roll of every die allowed).
Next, you'll set aside one of those dice you've already used, using its number compared to a roof chart, to build a "roof" (which determines the type of building). This continues for six total rounds, with each round using one less die.
During the Time Phase, you'll evaluate the time of day based on the numbers that you had set aside for the roof selection.
The Occupancy Phase is similar to the Construction Phase, with dice rolling (no re-rolls this time) followed by choosing which dice to use to populate buildings, then setting aside a die each round for end game weather scoring.
This goes on for six rounds.
Scoring is based on how successful you were in constructing and occupying your buildings.
-user summary
Postcard release in the February 2020 Board Game of the Month Club $5+ package.
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