-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
-
-
인원
1-99 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-30 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
-
디자이너
Juan Pablo Fernández del Río
-
아티스트
-
인원
게임 소개
ZEDS ZONE은 1인 이상 플레이어를 대상으로 15~30분 길이의 롤&쓰기 게임입니다. 그들은 좀비가 들끓는 지역에서 탈출하려고 할 것이고, 가는 길에 그들이 할 수 있는 모든 것을 죽이고, 생존자들을 구출할 것이다.
구성 요소: 각 플레이어는 게임 시트, 검은색 연필 및 다른 색상의 두 개의 기타가 필요합니다. 또한 다른 색상의 두 개의 6면 주사위(밝은 색과 어두운 색)가 사용됩니다. 주사위 두 개면 모든 플레이어가 사용할 수 있습니다.
목표: Z 존 입구에서 출구까지의 통과 가능한 영역을 그린 후 제너레이터를 작동하여 도어를 엽니다. 선수가 여러 명일 경우 최다 승점 획득도 노려봐야 승리할 수 있다. 솔로로 연주한다면, 자신의 점수를 이기려고 노력하세요.
게임 실행:
1. 주사위를 굴려라. 모든 선수는 자신의 섹터 테이블에서 롤드 섹터를 지워야 합니다. 롤 아웃된 섹터가 이미 있으면 플레이어는 행에서 이전 섹터 또는 다음으로 사용 가능한 섹터를 선택해야 합니다. 행에 사용 가능한 섹터가 없는 경우, 위 행에서 사용 가능한 마지막 섹터를 선택하거나 아래 행에서 사용 가능한 첫 번째 섹터를 선택할 수 있습니다. 쉼터를 이용하시려면 지금 이용하시면 됩니다.
2. 모든 플레이어가 Z Zone에 지운 부분을 그린 다음 색을 칠합니다. 자유 정사각형에 그릴 수 있지만(그려진 다른 정사각형에 인접할 필요는 없음), 섹터 테이블에 표시된 대로 그려야 합니다. 즉 회전할 수 없습니다. 통과 가능한 영역에 새 섹터가 추가된 경우 적절한 색상으로 색칠합니다.
3. 좀비가 활성화되면 동그라미 치세요. 활성화된 좀비를 모두 죽일 수 없으면(활성화된 좀비 수만큼 총을 제거함) 즉시 패배합니다.
4. 수류탄이 통과 가능한 곳에 있으면 작동시킬 수 있습니다.
게임은 20번째 턴에서 종료됩니다. 즉, Z 존의 20개 스퀘어 모두에서 20개 섹터를 그립니다. 입구부터 출구까지 통행 가능한 지역을 그리고 20회전 전까지 발전기가 있으면 아직 우승하지 못한다. 20번째 회전이 시작되고 Z Zone에 아직 제너레이터를 그리지 않은 경우, 롤드 섹터를 무시하고 제너레이터가 있는 두 섹터 중 하나를 그립니다. 20번째 턴이 끝나면 생존 선수들이 발전기를 가동했는지, 출입구부터 출구까지의 패스 가능한 영역을 그렸는지 확인해야 한다. 성공한 사람은 자신의 승점 —승점을 가장 많이 획득한 사람이 승자가 됩니다. 아무도 성공하지 못하면, 모두가 게임에서 져.
구성 요소: 각 플레이어는 게임 시트, 검은색 연필 및 다른 색상의 두 개의 기타가 필요합니다. 또한 다른 색상의 두 개의 6면 주사위(밝은 색과 어두운 색)가 사용됩니다. 주사위 두 개면 모든 플레이어가 사용할 수 있습니다.
목표: Z 존 입구에서 출구까지의 통과 가능한 영역을 그린 후 제너레이터를 작동하여 도어를 엽니다. 선수가 여러 명일 경우 최다 승점 획득도 노려봐야 승리할 수 있다. 솔로로 연주한다면, 자신의 점수를 이기려고 노력하세요.
게임 실행:
1. 주사위를 굴려라. 모든 선수는 자신의 섹터 테이블에서 롤드 섹터를 지워야 합니다. 롤 아웃된 섹터가 이미 있으면 플레이어는 행에서 이전 섹터 또는 다음으로 사용 가능한 섹터를 선택해야 합니다. 행에 사용 가능한 섹터가 없는 경우, 위 행에서 사용 가능한 마지막 섹터를 선택하거나 아래 행에서 사용 가능한 첫 번째 섹터를 선택할 수 있습니다. 쉼터를 이용하시려면 지금 이용하시면 됩니다.
2. 모든 플레이어가 Z Zone에 지운 부분을 그린 다음 색을 칠합니다. 자유 정사각형에 그릴 수 있지만(그려진 다른 정사각형에 인접할 필요는 없음), 섹터 테이블에 표시된 대로 그려야 합니다. 즉 회전할 수 없습니다. 통과 가능한 영역에 새 섹터가 추가된 경우 적절한 색상으로 색칠합니다.
3. 좀비가 활성화되면 동그라미 치세요. 활성화된 좀비를 모두 죽일 수 없으면(활성화된 좀비 수만큼 총을 제거함) 즉시 패배합니다.
4. 수류탄이 통과 가능한 곳에 있으면 작동시킬 수 있습니다.
게임은 20번째 턴에서 종료됩니다. 즉, Z 존의 20개 스퀘어 모두에서 20개 섹터를 그립니다. 입구부터 출구까지 통행 가능한 지역을 그리고 20회전 전까지 발전기가 있으면 아직 우승하지 못한다. 20번째 회전이 시작되고 Z Zone에 아직 제너레이터를 그리지 않은 경우, 롤드 섹터를 무시하고 제너레이터가 있는 두 섹터 중 하나를 그립니다. 20번째 턴이 끝나면 생존 선수들이 발전기를 가동했는지, 출입구부터 출구까지의 패스 가능한 영역을 그렸는지 확인해야 한다. 성공한 사람은 자신의 승점 —승점을 가장 많이 획득한 사람이 승자가 됩니다. 아무도 성공하지 못하면, 모두가 게임에서 져.
ZEDS ZONE is a roll & write game with a length of 15-30 minutes for 1+ players. They will try to escape from an area infested with zombies, kill all they can along the way, and rescue survivors.
COMPONENTS: Each player needs a game sheet, a black pencil, and two others of different colors. Also, two six-sided dice of different colors are used (one light and one dark). Two dice are enough for all players.
OBJECTIVE: Draw a passable area from the entrance of the Z Zone to the exit and activate the generator to open the door. If there are several players, they must also try to get the most Victory Points to win. If you play solo, try to beat your own score.
Game Play:
1. Roll the dice. Every player must cross out the rolled sector in his or her Sector Table. If the rolled sector is already crossed out, the player must select the previous or the next available sector in the row. If there are no available sectors in the row, you can select the last available sector of the rows above or the first available sector of the rows below. If you want to use a shelter, you can do it now.
2. All players draw the sector they crossed out on their Z Zone, then they color it. You can draw it on any free square (it does not have to be adjacent to other drawn square), but it must be drawn just as shown in the Sector Table, i.e., you cannot rotate it. If the new sector is added to the passable area, color it with the appropriate color.
3. If a zombie is activated, circle it. If you cannot kill all the activated zombies (by crossing out as many guns as the number of activated zombies), you lose immediately.
4. You can activate the grenade if it is in the passable area.
The game ends at the 20th turn, i.e., when you have drawn 20 sectors in all the 20 squares of your Z Zone. If you draw a passable area from the entrance to the exit and it has a generator within before the 20th turn, you do not win yet. If the 20th turn begins and you have not drawn a generator in your Z Zone yet, ignore the rolled sector and draw one of the two sectors which have the generator within. At the end of the 20th turn, surviving players must check if they have activated the generator and drawn a passable area from the entrance to the exit. Those who succeeded, count their Victory Points —the player with the most Victory Points is the winner. If no one succeeded, everybody loses the game.
COMPONENTS: Each player needs a game sheet, a black pencil, and two others of different colors. Also, two six-sided dice of different colors are used (one light and one dark). Two dice are enough for all players.
OBJECTIVE: Draw a passable area from the entrance of the Z Zone to the exit and activate the generator to open the door. If there are several players, they must also try to get the most Victory Points to win. If you play solo, try to beat your own score.
Game Play:
1. Roll the dice. Every player must cross out the rolled sector in his or her Sector Table. If the rolled sector is already crossed out, the player must select the previous or the next available sector in the row. If there are no available sectors in the row, you can select the last available sector of the rows above or the first available sector of the rows below. If you want to use a shelter, you can do it now.
2. All players draw the sector they crossed out on their Z Zone, then they color it. You can draw it on any free square (it does not have to be adjacent to other drawn square), but it must be drawn just as shown in the Sector Table, i.e., you cannot rotate it. If the new sector is added to the passable area, color it with the appropriate color.
3. If a zombie is activated, circle it. If you cannot kill all the activated zombies (by crossing out as many guns as the number of activated zombies), you lose immediately.
4. You can activate the grenade if it is in the passable area.
The game ends at the 20th turn, i.e., when you have drawn 20 sectors in all the 20 squares of your Z Zone. If you draw a passable area from the entrance to the exit and it has a generator within before the 20th turn, you do not win yet. If the 20th turn begins and you have not drawn a generator in your Z Zone yet, ignore the rolled sector and draw one of the two sectors which have the generator within. At the end of the 20th turn, surviving players must check if they have activated the generator and drawn a passable area from the entrance to the exit. Those who succeeded, count their Victory Points —the player with the most Victory Points is the winner. If no one succeeded, everybody loses the game.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18