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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    8+

    BGG추천: 8+
  • 게임 난이도

    2.16 / 5

게임 소개

테베는 고고학의 경쟁 게임이다. 플레이어들은 그리스, 크레타, 이집트, 팔레스타인, 메소포타미아 등 5개의 고대 문명에 대한 지식을 얻기 위해 유럽, 북아프리카, 중동 지역을 여행해야 하는 고고학자들이다. 게임이 진행되는 동안 박람회가 열리고, 필요한 문명의 보물을 가진 고고학자가 상금을 청구할 수 있다(초판 전시 취급 방식에서 바뀐 것이다). 문명에 대해 가장 많이 배우고, 가장 가치 있는 유물을 주장하며, 가장 많은 전시회를 수집하는 고고학자가 동료들을 이길 것이다.

게임의 핵심 요소는 2년(또는 3년)의 기간에 걸쳐 플레이되며 플레이어가 수행하는 각 동작은 일정 시간이 소요된다는 것이다. 도시 사이를 여행하고, 지식을 수집하는데 시간이 걸리며, 문화 유적지에서 실제로 땅을 파면 일정 수의 공예품을 산출하는 데 시간이 걸린다.게임은 이것을 추적하기 위해 새로운 메커니즘을 사용한다. 보드의 바깥쪽 주변에는 52개의 공간이 있는 선로가 있다. 플레이어가 움직이고 행동을 취할 때마다, 그 또는 그녀는 자신의 플레이어 토큰을 앞으로 움직인다. 선수들은 "time"에서 가장 먼 사람이 되는 것을 기준으로 돌아가며 한다. 따라서, 한 플레이어는 발굴 현장에 가서 10주 동안 유물을 발굴할 수 있지만, 그것은 또한 다른 플레이어들이 그 플레이어가 따라잡기를 기다리는 동안 여러 가지 행동을 취할 것이라는 것을 의미한다.

또한, 각 문명의 공예품 타일은 흙이 담긴 가방에서 가져온 것입니다. 플레이어가 터를 파헤칠 때 가방에서 타일을 꺼내지만 일부는 귀중한 보물 대신 쓸모없는 흙일 수도 있다. 그리고 나서 그 흙은 가방으로 돌아가게 되고, 첫 번째 그림은 유용한 타일을 제공할 가능성이 커집니다.

이건 겐지츠 폰 테벤의 퀸 인쇄물입니다 새로운 게임이 원작의 몇 가지 메커니즘을 바꾸고 훨씬 더 넓은 릴리스에서 사용할 수 있기 때문에 두 게임은 별개의 엔터티로 간주되어야 한다.

다시 구현:

겐지츠 폰 테벤
Thebes is a game of competitive archeology. Players are archaeologists who must travel around Europe, northern Africa, and the Middle East to acquire knowledge about five ancient civilizations -- the Greeks, the Cretans, the Egyptians, the Palestinians, and the Mesopotamians -- and then must use this knowledge to excavate historical sites in the areas of these civilizations. Through the course of the game, expositions are revealed, and an archaeologist who has treasures from the requisite civilizations may claim the prize (this is a change from the first edition's handling of exhibitions). The archaeologist who learns the most about the civilizations, claims the greatest-valued artifacts, and collects the most exhibitions will win out over his or her colleagues.

The key element to the game is that it is played out over a period of two (or three) years, and each action a player performs takes a certain amount of time -- traveling is a week between cities, gathering knowledge takes time for the level of the knowledge, and actually digging at a cultural site takes time to yield a certain number of artifact tiles. The game uses a novel mechanism to keep track of this. There is a track of 52 spaces around the outside of the board. Each time a player moves and takes an action, he or she moves their player token forward in time. Players take turns based on being the one who is furthest back in "time". So, a player can go to an excavation site and spend 10 weeks digging for artifacts, but that will also mean that the other players will likely be taking several actions in the interim while that player waits for the "time" to catch up.

In addition, the artifact tiles for each civilization are drawn from a bag that also contains dirt. When a player excavates a site, that player pulls tiles from the bag, but some may only be worthless dirt instead of valuable treasure. That dirt is then returned to the bag, making the first draw more likely to provide useful tiles.

This is the new entry for the Queen printing of Jenseits von Theben. As the new game changes several mechanisms of the original, and is available in a much wider release, the two games should be regarded as separate entities.

Re-implements:

Jenseits von Theben

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