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BGG랭킹
BGG전체 : 7926
STRATEGY : 2273
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인원
2-5 명
BGG추천: 2-5 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
14+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.08 / 5
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디자이너
Joe Huber (I)
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아티스트
Todd Sanders
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인원
게임 소개
1979년인데, 미국 정부가 항공산업을 막 규제해제하면서 운임, 노선, 항공사들 자체 면에서 경쟁에 개방했다. 미국에서 사업을 시작하려고 하는 새로운 항공사를 대표하시지만, 나라 전체가 열려 있습니다. 그래서 어디서 가게를 차릴 것이며, 어떻게 하면 다른 신생 항공사들보다 더 많은 이익을 얻어 살아남을 수 있을까요?
블루 스카이에서 게임 보드는 플레이어들에게 30개 도시의 30개 공항을 제공한다. 각 공항에는 4개의 게이트가 있으며, 선수 수에 따라 2-4개의 게이트를 사용합니다. 설정하려면 갑판에서 공항 수요 카드를 뽑아 승객과 함께 공항을 시드합니다. 보드에 승객을 배치할 때마다 처음에는 빨간색 큐브 100개와 녹색 큐브 25개가 들어 있는 가방에서 꺼내십시오. 각 공항에 대해 빨간색 큐브를 그릴 때까지 그림을 계속 그린 다음 공항의 열린 게이트에 승객들을 가능한 한 균등하게 분산시키십시오.
(추첨된 처음 5개 공항에는 개방 게이트가 있으며, 그마저도 지역 항공사가 운영하는 개방 게이트가 하나뿐이라는 점에 유의하십시오. 다른 승객들은 모두 게이트에서 몸을 웅크리고 당신이 그들을 모실 것을 기다리고 있습니다!)
각 플레이어는 3장의 요구 카드를 손에 들고 시작하며, 구매 가격이 최대 6개인 게이트 2개를 교대로 선택한다. 플레이어는 0부터 수입을 조정하며, 수입은 현재 게이트에서 대기하고 있는 승객의 수와 같아지도록 설정되며, 그 후 게임이 시작됩니다.
차례에 따라, 각 선수들은 그들이 선택한 공항에서 새로운 관문을 구입하고, 최대 6포인트를 소비하며, 그들의 점수에 지출하지 않은 포인트를 더한다. 지역 항공사를 매수하거나, 새로운 도시에 게이트를 설치하거나, 같은 공항에 여러 개의 게이트를 구입하여 그 지역을 장악할 수 있습니다.
각 플레이어는 차례로 그들의 손에서 요구 카드를 꺼내어 승객들을 그 위치에 한 명 이상의 승객을 배치한다. 그리고 나서 선수 수와 같은 수요 카드를 뽑고, 더 많은 승객들이 그 공항들을 앞서게 된다. 게임 보드에는 각 공항의 카드 수가 표시되므로 승객들이 도착할 확률을 어느 정도 알 수 있습니다.
플레이어들은 새로운 게이트의 개방, 기존 승객의 재분배, 새로운 승객의 도착을 고려하여 수입을 조정한 다음, 그들의 수입을 점수에 더한다. 선수가 100점 이상을 획득하거나 20점과 마지막 게이트를 배치하면 게임이 즉시 종료됩니다. 그렇지 않으면 각 공항에 오픈 게이트가 없는 지역 항공사 게이트를 추가하고 첫 번째 플레이어 마커를 통과한 후 새로운 라운드를 시작합니다.
게임이 끝나면 플레이어의 지역 지배력에 따라 미국의 7개 지역에 점수를 매깁니다. 각 공항에는 점수 값이 있습니다. 예를 들어, ORD는 4이고 시카고에 있는 각 게이트는 중서부 지역과 중부 지역 모두에서 우위를 확인하는 데 4입니다. (ORD는 JFK, LAX 및 DFW와 함께 두 지역에 있는 네 개의 공항 중 하나입니다.) 중부지방에서 우세가 가장 높으면 13점인데 반해 2등은 6점밖에 되지 않는다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
블루 스카이에서 게임 보드는 플레이어들에게 30개 도시의 30개 공항을 제공한다. 각 공항에는 4개의 게이트가 있으며, 선수 수에 따라 2-4개의 게이트를 사용합니다. 설정하려면 갑판에서 공항 수요 카드를 뽑아 승객과 함께 공항을 시드합니다. 보드에 승객을 배치할 때마다 처음에는 빨간색 큐브 100개와 녹색 큐브 25개가 들어 있는 가방에서 꺼내십시오. 각 공항에 대해 빨간색 큐브를 그릴 때까지 그림을 계속 그린 다음 공항의 열린 게이트에 승객들을 가능한 한 균등하게 분산시키십시오.
(추첨된 처음 5개 공항에는 개방 게이트가 있으며, 그마저도 지역 항공사가 운영하는 개방 게이트가 하나뿐이라는 점에 유의하십시오. 다른 승객들은 모두 게이트에서 몸을 웅크리고 당신이 그들을 모실 것을 기다리고 있습니다!)
각 플레이어는 3장의 요구 카드를 손에 들고 시작하며, 구매 가격이 최대 6개인 게이트 2개를 교대로 선택한다. 플레이어는 0부터 수입을 조정하며, 수입은 현재 게이트에서 대기하고 있는 승객의 수와 같아지도록 설정되며, 그 후 게임이 시작됩니다.
차례에 따라, 각 선수들은 그들이 선택한 공항에서 새로운 관문을 구입하고, 최대 6포인트를 소비하며, 그들의 점수에 지출하지 않은 포인트를 더한다. 지역 항공사를 매수하거나, 새로운 도시에 게이트를 설치하거나, 같은 공항에 여러 개의 게이트를 구입하여 그 지역을 장악할 수 있습니다.
각 플레이어는 차례로 그들의 손에서 요구 카드를 꺼내어 승객들을 그 위치에 한 명 이상의 승객을 배치한다. 그리고 나서 선수 수와 같은 수요 카드를 뽑고, 더 많은 승객들이 그 공항들을 앞서게 된다. 게임 보드에는 각 공항의 카드 수가 표시되므로 승객들이 도착할 확률을 어느 정도 알 수 있습니다.
플레이어들은 새로운 게이트의 개방, 기존 승객의 재분배, 새로운 승객의 도착을 고려하여 수입을 조정한 다음, 그들의 수입을 점수에 더한다. 선수가 100점 이상을 획득하거나 20점과 마지막 게이트를 배치하면 게임이 즉시 종료됩니다. 그렇지 않으면 각 공항에 오픈 게이트가 없는 지역 항공사 게이트를 추가하고 첫 번째 플레이어 마커를 통과한 후 새로운 라운드를 시작합니다.
게임이 끝나면 플레이어의 지역 지배력에 따라 미국의 7개 지역에 점수를 매깁니다. 각 공항에는 점수 값이 있습니다. 예를 들어, ORD는 4이고 시카고에 있는 각 게이트는 중서부 지역과 중부 지역 모두에서 우위를 확인하는 데 4입니다. (ORD는 JFK, LAX 및 DFW와 함께 두 지역에 있는 네 개의 공항 중 하나입니다.) 중부지방에서 우세가 가장 높으면 13점인데 반해 2등은 6점밖에 되지 않는다. 점수가 가장 많은 사람이 이기는 거예요.
The year is 1979, and the U.S. government has just deregulated the airline industry, opening it to competition in terms of fares, routes, and the airline companies themselves. You represent a new airline that's trying to set up business in the U.S., but you have an entire country open to you, so where will you set up shop and how can you profit more than the other newcomers to ensure that you survive?
In Blue Skies, the game board presents players with thirty airports in thirty cities. Each airport has four gates, with you using 2-4 gates depending on the number of players. To set up, draw airport demand cards from the deck to seed airports with passengers. Whenever you place passengers on the board, draw from a bag that initially contains 100 red cubes and 25 green cubes; for each airport, continue drawing until you draw a red cube, then redistribute passengers at the open gates of that airport as evenly as possible.
(Note that at most the first five airports drawn will have an open gate, and even those will start with only one open gate run by a local airline. All of the other passengers are just bunched up at the gate waiting for you to serve them!)
Each player starts with three demand cards in hand, and they take turns choosing two gates with a purchase price of at most 6. Players adjust their income from 0, with their income being set to equal the number of passengers now waiting at their gates, then the game begins.
On a turn, each player in turn buys new gates at airports of their choice, spending at most 6 points and adding any unspent points to their score. You can buy out a local airline, set up gates in new cities, or purchase multiple gates in the same airport to try to dominate that area.
Each player in turn then plays a demand card from their hand, drawing passengers form the bag to place one or more passengers at that location. Then demand cards equal to the number of players are drawn, and more passengers are ahead to those airports. The game board lists the number of cards for each airport, so you somewhat know the odds of where passengers might arrive.
Players adjust their income to account for the opening of new gates, the redistribution of existing passengers, and the arrival of new passengers, then they add their income to their score. If a player now has at least 100 points or has placed their twentieth and final gate, the game ends immediately; otherwise, you add a local airline gate to each airport with passengers but no open gates, pass the first player marker, then start a new round.
At game's end, score the seven regions of the United States based on the player's dominance of those regions. Each airport has a scoring value, e.g., ORD is worth 4, and each gate you have in Chicago is worth 4 for determining dominance in both the Midwest region and the Central region. (ORD is one of four airports in two regions, with the others being JFK, LAX, and DFW.) If you have the most dominance in the Central region, you score 13 points, whereas second place is worth only 6 points. Whoever has the most points wins.
In Blue Skies, the game board presents players with thirty airports in thirty cities. Each airport has four gates, with you using 2-4 gates depending on the number of players. To set up, draw airport demand cards from the deck to seed airports with passengers. Whenever you place passengers on the board, draw from a bag that initially contains 100 red cubes and 25 green cubes; for each airport, continue drawing until you draw a red cube, then redistribute passengers at the open gates of that airport as evenly as possible.
(Note that at most the first five airports drawn will have an open gate, and even those will start with only one open gate run by a local airline. All of the other passengers are just bunched up at the gate waiting for you to serve them!)
Each player starts with three demand cards in hand, and they take turns choosing two gates with a purchase price of at most 6. Players adjust their income from 0, with their income being set to equal the number of passengers now waiting at their gates, then the game begins.
On a turn, each player in turn buys new gates at airports of their choice, spending at most 6 points and adding any unspent points to their score. You can buy out a local airline, set up gates in new cities, or purchase multiple gates in the same airport to try to dominate that area.
Each player in turn then plays a demand card from their hand, drawing passengers form the bag to place one or more passengers at that location. Then demand cards equal to the number of players are drawn, and more passengers are ahead to those airports. The game board lists the number of cards for each airport, so you somewhat know the odds of where passengers might arrive.
Players adjust their income to account for the opening of new gates, the redistribution of existing passengers, and the arrival of new passengers, then they add their income to their score. If a player now has at least 100 points or has placed their twentieth and final gate, the game ends immediately; otherwise, you add a local airline gate to each airport with passengers but no open gates, pass the first player marker, then start a new round.
At game's end, score the seven regions of the United States based on the player's dominance of those regions. Each airport has a scoring value, e.g., ORD is worth 4, and each gate you have in Chicago is worth 4 for determining dominance in both the Midwest region and the Central region. (ORD is one of four airports in two regions, with the others being JFK, LAX, and DFW.) If you have the most dominance in the Central region, you score 13 points, whereas second place is worth only 6 points. Whoever has the most points wins.
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