-
BGG랭킹
BGG전체 : 14423
WARGAMES : 2388
7.9Decision at Kasserine: Rommel's Last Chance – Designer Signature Edition (2020) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
180-480 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.50 / 5
-
디자이너
Vance von Borries
-
아티스트
Ilya Kudriashov
-
인원
게임 소개
Kasserine: Rommel's Last Chance, Designer Signature Edition의 결정은 1983년에 처음 출판된 밴스 본 보리의 진정한 워게이밍 클래식의 귀환을 기념하며, 완전히 새로운 초대형 에디션으로 충실하게 리마스터링되고 업데이트되었다. 유명한 시리즈: 북아프리카 전투 (3W) 시리즈의 주요 엔트리로, 1943년 2월 중순 튀니지 중부에서 일어난 제2차 세계 대전의 독일 및 이탈리아 공세에 대한 2인용 모의 작전이다.
이번 Decision at Kasserine은 초대형 지도와 카운터를 특징으로 하며 나침반의 또 다른 클래식 리번!입니다.
2월 19일 아침, 독일군은 카세린 고개를 통해 공격을 개시했다. 연합군은 큰 피해를 입어 50마일 후퇴했다. 이러한 손실과 좌절에도 불구하고 연합군과 예비군은 2월 22일 재집결하여 독일군의 진격을 저지하기 위해 대규모 포격을 개시했다. 롬멜은 과도하게 확장된 보급선과 현재 증원되고 있는 연합군에 맞서 모든 추축국 부대에게 독일이 장악한 해안 지역을 방어하는 데 집중하라고 명령했다. 독일-이탈리아 연합군이 성공했다면 북아프리카에서의 전쟁은 길어져 연합군의 유럽 침공이 지연되었을 것이다.이 공세는 북아프리카에서 추축국의 운명을 뒤집을 수 있는 실질적인 기회를 제공하는 마지막 주요 작전이었다.
이 클래식 밴스 본 보리스 게임의 디자이너 시그니처 에디션은 시리즈에 출시된 후속 게임들로 이루어진 진보의 단순한 정점을 넘어, 현재 인기 있는 시리즈: 북아프리카 배틀즈 시리즈의 향후 출시에서 구현될 게임 시스템의 주요 업데이트를 특징으로 하고 있다. 뛰어난 물리적 표현 측면에서 초대형 구성 요소, 대형 게임 맵, 5/8" 카운터 등 모든 측면이 업그레이드되었습니다. 이 에디션에서 개선된 기능 중 일부는 다음과 같습니다.
• 초대형 컴포넌트는 5/8” 카운터 및 큰 육각형의 두 개의 게임 맵을 특징으로 합니다.
• 게임 지도 정보가 업데이트되고 완전히 새로운 지도 아트워크가 포함됩니다.
• 지원 차트에서 보다 많은 정보를 한 눈에 전달하여 게임 용이성 확보
• 향상된 인체공학이 설정 및 보강 차트에 내장되어 있습니다.
• 새로운 정보와 분석을 바탕으로 전투 질서를 업데이트했습니다.
• 보관 정보를 기반으로 원래 배치 및 OOB 수정
• 규칙 처리는 많은 삽화, 색인, 잠재적인 질문을 줄이기 위한 명확성과 예시로 뒷받침되는 완전한 재작성 방식으로 완전히 새로운 것이다. 몇몇 규칙들은 단순화되었고, 다른 것들은 강화되었다.
• 공군 유닛, 장갑 보너스, 전투에서의 강점을 재설계하고 포병 규칙에 대한 명확한 처리
• 새로운 규칙은 침투 움직임, 전투 회피, 후퇴 옵션을 포함합니다.
• 새로운 선택적 규칙은 산악 부대, 특정 증원군, 연합군의 포병 집중, 연합군의 상당한 지휘 문제를 다룬다.
• 규칙 발표 내내 완전히 새로운 역사적 기록들을 찾을 수 있습니다.
• 세 가지 새로운 시나리오가 추가되었습니다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 6명
솔리테어 적합성: 10점 만점에 6점(숨겨진 유닛 없음, 가변적인 독일 승리 조건)
시간 척도: 한 번에 12시간
지도 축척: 16진수당 2마일
단위 규모: 중대 및 대대, 포병 포대 또는 단체
플레이어: 1대 2로, 2로 최고
재생시간 : 시나리오에 따라 3~8시간
구성 요소:
지도 시트 두 개
세 개의 카운터시트(5/8" 크기)
업데이트된 기록 참고 사항이 포함된 규칙 책자
세 개의 플레이어 지원 카드
세 가지 순서 화면표시 카드(Axis 및 Allied)
육면 주사위 하나
상자 및 뚜껑
이번 Decision at Kasserine은 초대형 지도와 카운터를 특징으로 하며 나침반의 또 다른 클래식 리번!입니다.
2월 19일 아침, 독일군은 카세린 고개를 통해 공격을 개시했다. 연합군은 큰 피해를 입어 50마일 후퇴했다. 이러한 손실과 좌절에도 불구하고 연합군과 예비군은 2월 22일 재집결하여 독일군의 진격을 저지하기 위해 대규모 포격을 개시했다. 롬멜은 과도하게 확장된 보급선과 현재 증원되고 있는 연합군에 맞서 모든 추축국 부대에게 독일이 장악한 해안 지역을 방어하는 데 집중하라고 명령했다. 독일-이탈리아 연합군이 성공했다면 북아프리카에서의 전쟁은 길어져 연합군의 유럽 침공이 지연되었을 것이다.이 공세는 북아프리카에서 추축국의 운명을 뒤집을 수 있는 실질적인 기회를 제공하는 마지막 주요 작전이었다.
이 클래식 밴스 본 보리스 게임의 디자이너 시그니처 에디션은 시리즈에 출시된 후속 게임들로 이루어진 진보의 단순한 정점을 넘어, 현재 인기 있는 시리즈: 북아프리카 배틀즈 시리즈의 향후 출시에서 구현될 게임 시스템의 주요 업데이트를 특징으로 하고 있다. 뛰어난 물리적 표현 측면에서 초대형 구성 요소, 대형 게임 맵, 5/8" 카운터 등 모든 측면이 업그레이드되었습니다. 이 에디션에서 개선된 기능 중 일부는 다음과 같습니다.
• 초대형 컴포넌트는 5/8” 카운터 및 큰 육각형의 두 개의 게임 맵을 특징으로 합니다.
• 게임 지도 정보가 업데이트되고 완전히 새로운 지도 아트워크가 포함됩니다.
• 지원 차트에서 보다 많은 정보를 한 눈에 전달하여 게임 용이성 확보
• 향상된 인체공학이 설정 및 보강 차트에 내장되어 있습니다.
• 새로운 정보와 분석을 바탕으로 전투 질서를 업데이트했습니다.
• 보관 정보를 기반으로 원래 배치 및 OOB 수정
• 규칙 처리는 많은 삽화, 색인, 잠재적인 질문을 줄이기 위한 명확성과 예시로 뒷받침되는 완전한 재작성 방식으로 완전히 새로운 것이다. 몇몇 규칙들은 단순화되었고, 다른 것들은 강화되었다.
• 공군 유닛, 장갑 보너스, 전투에서의 강점을 재설계하고 포병 규칙에 대한 명확한 처리
• 새로운 규칙은 침투 움직임, 전투 회피, 후퇴 옵션을 포함합니다.
• 새로운 선택적 규칙은 산악 부대, 특정 증원군, 연합군의 포병 집중, 연합군의 상당한 지휘 문제를 다룬다.
• 규칙 발표 내내 완전히 새로운 역사적 기록들을 찾을 수 있습니다.
• 세 가지 새로운 시나리오가 추가되었습니다.
제품 정보:
복잡성: 10명 중 6명
솔리테어 적합성: 10점 만점에 6점(숨겨진 유닛 없음, 가변적인 독일 승리 조건)
시간 척도: 한 번에 12시간
지도 축척: 16진수당 2마일
단위 규모: 중대 및 대대, 포병 포대 또는 단체
플레이어: 1대 2로, 2로 최고
재생시간 : 시나리오에 따라 3~8시간
구성 요소:
지도 시트 두 개
세 개의 카운터시트(5/8" 크기)
업데이트된 기록 참고 사항이 포함된 규칙 책자
세 개의 플레이어 지원 카드
세 가지 순서 화면표시 카드(Axis 및 Allied)
육면 주사위 하나
상자 및 뚜껑
Decision at Kasserine: Rommel's Last Chance, Designer Signature Edition, marks the return of a true wargaming classic by Vance von Borries first published in 1983, faithfully remastered and updated with this all-new, supersized edition. Hailed by many as of the premier entry in the popular Series: Battles for North Africa (3W) series, this two-player operational level simulation covers the WWII German and Italian offensive in central Tunisia which took place in mid-February 1943.
This edition of Decision at Kasserine features a super-sized map and counters and is another Classic Reborn! by Compass.
On the morning of February 19, the Germans launched their attack through the Kasserine Pass. Heavy damage was inflicted on the Allied forces, causing the Allies to retreat 50 miles. Despite these losses and setbacks, Allied forces and reserves managed to regroup and hold on February 22, launching a massive artillery attack to halt the German advances. Faced with his own overextended supply lines and an Allied force that was now being reinforced, Rommel withdrew and ordered all Axis units to concentrate on defending the German-held coastal areas. Had the German-Italian army succeeded, the war in North Africa would have been lengthened, thus possibly delaying the Allied invasion of Europe.This offensive was the last major Axis effort which offered a realistic chance to reverse their fortunes in North Africa.
This Designer Signature edition of the classic Vance von Borries game goes beyond a mere culmination of the forward strides made with subsequent games published in the series; it now features a major update to the game system that will be implemented in future game releases of the popular Series: Battles for North Africa (3W) series. In terms of superior physical presentation, all aspects have been upgraded, including super-sized components; larger game map and 5/8" counters. Some of the enhancements made in this edition include:
• Super-sized components feature 5/8” counters and two game maps with large hexes
• Game map information is updated and includes all-new map artwork
• Supporting charts convey more information at a glance for ease of play
• Enhanced ergonomics are built into the set up and reinforcement charts
• Updated the Order of Battle based on new information and analysis
• Fixed the original deployment and OoB based on archival information
• The rules treatment is all-new with a full re-write backed by many illustrations, an index, and clarifications and examples of play to reduce potential questions. Some rules were simplified, others enhanced.
• Redesigned treatment on air units, armor bonus, and strongpoints in combat and a clarified treatment on the artillery rules
• New rules cover infiltration movement, combat evasion and retreat options
• New optional rules cover mountain units, certain reinforcements, Allied artillery concentrations, and considerable Allied command problems
• Many all-new historical notes can be found throughout the rules presentation
• Three new scenarios have been added
Product Information:
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 6 out of 10 (no hidden units; variable German victory conditions)
Time Scale: 12 hours per turn
Map Scale: two miles per hex
Unit Scale: companies and battalions, artillery batteries or groups
Players: one to two, best with two
Playing Time: 3-8 hours depending upon scenario
Components:
Two map sheets
Three countersheets (5/8" size)
Rules booklet with updated Historical Notes
Three player aid cards
Three order of appearance display cards (Axis & Allied)
One six-sided die
Box and Lid
This edition of Decision at Kasserine features a super-sized map and counters and is another Classic Reborn! by Compass.
On the morning of February 19, the Germans launched their attack through the Kasserine Pass. Heavy damage was inflicted on the Allied forces, causing the Allies to retreat 50 miles. Despite these losses and setbacks, Allied forces and reserves managed to regroup and hold on February 22, launching a massive artillery attack to halt the German advances. Faced with his own overextended supply lines and an Allied force that was now being reinforced, Rommel withdrew and ordered all Axis units to concentrate on defending the German-held coastal areas. Had the German-Italian army succeeded, the war in North Africa would have been lengthened, thus possibly delaying the Allied invasion of Europe.This offensive was the last major Axis effort which offered a realistic chance to reverse their fortunes in North Africa.
This Designer Signature edition of the classic Vance von Borries game goes beyond a mere culmination of the forward strides made with subsequent games published in the series; it now features a major update to the game system that will be implemented in future game releases of the popular Series: Battles for North Africa (3W) series. In terms of superior physical presentation, all aspects have been upgraded, including super-sized components; larger game map and 5/8" counters. Some of the enhancements made in this edition include:
• Super-sized components feature 5/8” counters and two game maps with large hexes
• Game map information is updated and includes all-new map artwork
• Supporting charts convey more information at a glance for ease of play
• Enhanced ergonomics are built into the set up and reinforcement charts
• Updated the Order of Battle based on new information and analysis
• Fixed the original deployment and OoB based on archival information
• The rules treatment is all-new with a full re-write backed by many illustrations, an index, and clarifications and examples of play to reduce potential questions. Some rules were simplified, others enhanced.
• Redesigned treatment on air units, armor bonus, and strongpoints in combat and a clarified treatment on the artillery rules
• New rules cover infiltration movement, combat evasion and retreat options
• New optional rules cover mountain units, certain reinforcements, Allied artillery concentrations, and considerable Allied command problems
• Many all-new historical notes can be found throughout the rules presentation
• Three new scenarios have been added
Product Information:
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 6 out of 10 (no hidden units; variable German victory conditions)
Time Scale: 12 hours per turn
Map Scale: two miles per hex
Unit Scale: companies and battalions, artillery batteries or groups
Players: one to two, best with two
Playing Time: 3-8 hours depending upon scenario
Components:
Two map sheets
Three countersheets (5/8" size)
Rules booklet with updated Historical Notes
Three player aid cards
Three order of appearance display cards (Axis & Allied)
One six-sided die
Box and Lid
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
463
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
331
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18