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BGG랭킹
BGG전체 : 18425
WARGAMES : 3811
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인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
120-240 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.23 / 5
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디자이너
Charles S. Roberts
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아티스트
-
인원
게임 소개
아발론 힐 & 인용구의 오리지널 세트 중 하나입니다.유보트, 택틱스 II, 평결, 디스패처 등이 포함된 성인 게임".
이 게임은 움직임/강도 카운터, 등장 순서, CRT 등을 갖춘 최초의 워게임 중 하나이다.
보드는 정사각형 1/212; = 1/4마일의 정사각형 격자를 가지고 있습니다. 한 시간 돌아.
27 남군 카운터
41 유니언 카운터
부대에는 보병, 포병, 기병, 사령부(하지만 소용이 없었다), 전초기지(64년 초에는 없었다)가 포함된다.
로버츠는 1961년 육각형으로 이 게임을 재설계했다. 비록 그것이 매진되었지만, 로버츠는 그것에 만족하지 않았습니다. 그 후 그는 1964년에 다시 1958년 버전처럼 정사각형으로 그것을 재발매했다. 하지만, 그 규칙은 상당히 바뀌었습니다.
1958년 버전은 기본적으로 지도 상의 미니어처 게임이었다. 범위 카드(그림에 표시)를 사용하여 장치를 이동한 다음 발사 범위를 확인했습니다. 유닛은 직사각형 조각의 앞면을 따라 배치된 범위 카드로 확인하기 전에 중앙에서 회전할 수 있다. 옆구리 칠 확률이 더 높아요. 포병대는 보병이나 기병의 두 가지 사정거리를 가지고 있었다. 58년판, 59년판, 60년판에는 적어도 세 권의 다른 규칙서가 있었는데 모두 58년판이었다.
이 게임은 또한 숨겨진 움직임을 위한 선택적 규칙을 가지고 있었다. 상대가 자신의 조각을 보드에 올려놓고 옮긴 다음 새 위치를 기록하고 다시 제거하는 동안 방을 나갔습니다! 만약 그들이 (전초기지를 포함한) 유닛의 시야에 들어오면, 그는 그들이 보이는 곳을 당신에게 알려줘야 하고, 만약 여전히 보이면 그들을 보드에 남겨둬야 했다. 이 모든 것의 조준선 규칙.
1964년 버전에서는 1958년 버전의 자유형 미니어처 스타일 이동 대신 사각 그리드에 맞춰 장치를 정렬해야 했습니다. 이거 진짜 잘 안 됐네. 대각선으로 마주보고 있는 유닛들은 ZOC 평방미터의 견고한 벽을 형성하기 위해 인접해야 했기 때문에 조금이라도 펼쳐져 있다면 측면을 보호할 수 없었다. 이로 인해 공격이 두 번, 세 번 쉽게 가능해졌다.
모든 버전은 최소한 x3의 도로 이동 보너스 규칙의 혜택을 받을 수 있다.
이 게임은 움직임/강도 카운터, 등장 순서, CRT 등을 갖춘 최초의 워게임 중 하나이다.
보드는 정사각형 1/212; = 1/4마일의 정사각형 격자를 가지고 있습니다. 한 시간 돌아.
27 남군 카운터
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부대에는 보병, 포병, 기병, 사령부(하지만 소용이 없었다), 전초기지(64년 초에는 없었다)가 포함된다.
로버츠는 1961년 육각형으로 이 게임을 재설계했다. 비록 그것이 매진되었지만, 로버츠는 그것에 만족하지 않았습니다. 그 후 그는 1964년에 다시 1958년 버전처럼 정사각형으로 그것을 재발매했다. 하지만, 그 규칙은 상당히 바뀌었습니다.
1958년 버전은 기본적으로 지도 상의 미니어처 게임이었다. 범위 카드(그림에 표시)를 사용하여 장치를 이동한 다음 발사 범위를 확인했습니다. 유닛은 직사각형 조각의 앞면을 따라 배치된 범위 카드로 확인하기 전에 중앙에서 회전할 수 있다. 옆구리 칠 확률이 더 높아요. 포병대는 보병이나 기병의 두 가지 사정거리를 가지고 있었다. 58년판, 59년판, 60년판에는 적어도 세 권의 다른 규칙서가 있었는데 모두 58년판이었다.
이 게임은 또한 숨겨진 움직임을 위한 선택적 규칙을 가지고 있었다. 상대가 자신의 조각을 보드에 올려놓고 옮긴 다음 새 위치를 기록하고 다시 제거하는 동안 방을 나갔습니다! 만약 그들이 (전초기지를 포함한) 유닛의 시야에 들어오면, 그는 그들이 보이는 곳을 당신에게 알려줘야 하고, 만약 여전히 보이면 그들을 보드에 남겨둬야 했다. 이 모든 것의 조준선 규칙.
1964년 버전에서는 1958년 버전의 자유형 미니어처 스타일 이동 대신 사각 그리드에 맞춰 장치를 정렬해야 했습니다. 이거 진짜 잘 안 됐네. 대각선으로 마주보고 있는 유닛들은 ZOC 평방미터의 견고한 벽을 형성하기 위해 인접해야 했기 때문에 조금이라도 펼쳐져 있다면 측면을 보호할 수 없었다. 이로 인해 공격이 두 번, 세 번 쉽게 가능해졌다.
모든 버전은 최소한 x3의 도로 이동 보너스 규칙의 혜택을 받을 수 있다.
One of the original set of Avalon Hill "Adult Games" that includes U-Boat, Tactics II, Verdict, and Dispatcher.
This is one of the earliest "typical" wargames, with movement/strength counters, order of appearance chart, CRT, etc.
Board has square grid with squares 1" = 1/4 mile. One hour turns.
27 Confederate counters
41 Union counters
Units include infantry, artillery, cavalry, HQs (but had no use), and outposts (pickets, not in '64 Ed.).
Roberts redesigned this game in 1961 with hexagons. Although it sold out, Roberts wasn't happy with it. He then re-released it in 1964 with squares again, like the 1958 version. However, the rules were significantly changed.
The 1958 version was basically a miniatures game on a map. You used range cards (shown in the illustration) both to move your units and then to check their firing range. Units could rotate on their centers before checking with a range card, which was placed along the front side of the rectangular pieces. You got better odds hitting from a flank. Artillery had double range the of infantry or cavalry (this was only optional as far as I know). There were at least 3 slightly different rule books for the '58, '59, & '60 Ed., all were basically the '58 one.
The game also had optional rules for hidden movement. You left the room while your opponent put his pieces on the board and moved them, recorded their new positions and removed them again! If they came within sight of a unit (including an outpost unit), he had to tell you where they were seen, or leave them on the board if still in sight. Line of sight rules for all this.
The 1964 version required you to keep your units aligned with the square grid rather than the free form miniatures style movement of the 1958 version. This really didn't work well. Units facing diagonally had to be adjacent to form a solid wall of ZOC sqs. to their front and could not therefore protect their flanks if they spread out any at all. This made doubled and tripled attacks easily possible.
Every version would benefit from a road movement bonus rule, x3 at a minimum (but x4 would be better, units that move this fast should not be able to attack that turn, though).
This is one of the earliest "typical" wargames, with movement/strength counters, order of appearance chart, CRT, etc.
Board has square grid with squares 1" = 1/4 mile. One hour turns.
27 Confederate counters
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Units include infantry, artillery, cavalry, HQs (but had no use), and outposts (pickets, not in '64 Ed.).
Roberts redesigned this game in 1961 with hexagons. Although it sold out, Roberts wasn't happy with it. He then re-released it in 1964 with squares again, like the 1958 version. However, the rules were significantly changed.
The 1958 version was basically a miniatures game on a map. You used range cards (shown in the illustration) both to move your units and then to check their firing range. Units could rotate on their centers before checking with a range card, which was placed along the front side of the rectangular pieces. You got better odds hitting from a flank. Artillery had double range the of infantry or cavalry (this was only optional as far as I know). There were at least 3 slightly different rule books for the '58, '59, & '60 Ed., all were basically the '58 one.
The game also had optional rules for hidden movement. You left the room while your opponent put his pieces on the board and moved them, recorded their new positions and removed them again! If they came within sight of a unit (including an outpost unit), he had to tell you where they were seen, or leave them on the board if still in sight. Line of sight rules for all this.
The 1964 version required you to keep your units aligned with the square grid rather than the free form miniatures style movement of the 1958 version. This really didn't work well. Units facing diagonally had to be adjacent to form a solid wall of ZOC sqs. to their front and could not therefore protect their flanks if they spread out any at all. This made doubled and tripled attacks easily possible.
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