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Luftwaffe: Aerial Combat – Germany 1943-45 (2007)
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  • 인원

    2-2 명

    BGG추천: 1-1 명
  • 게임시간

    240-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.83 / 5

게임 소개

(Decision Games 웹 사이트에서):

루프트바페(Luftwaffe)는 제2차 세계 대전 당시 유럽에 대한 미국의 전략 폭격 작전을 다룬 고전적인 아발론 힐 게임의 최신판이다. 미군 사령관으로서 자네 임무는 독일의 주요 산업단지를 제거하는 거야 목표물을 선택하고 폭격기를 지휘하고 루프트바페의 균형을 유지하기 위한 전략을 계획합니다. 독일군 지휘관으로서, 모든 독일군 항공기가 연합군의 설계도에 맞설 수 있습니다 턴은 분기별로 진행되며, 독일 증원군은 플레이어의 생산 선택에 따라 달라집니다. 단위는 날개와 비행대대로 유형, 하위형, 화력, 기동성, 내구성에 따라 등급이 매겨진다. 지상전을 지원하기 위한 레이더, 전자전, 가변 생산 전략, 에이스, 표적 단지, 중요 산업 및 전력 전환에 대한 규칙이 있다. 그 외에도, 원래의 고전적인 게임 시스템은 본질적으로 온전하며, 그 외에는 많이 바뀌지 않았다. 대부분의 업그레이드는 규칙을 추가하고, 전투 순서를 수정하고, 배치 및 산업 옵션을 추가하는 것이었다.

이 유닛의 뒷면은 이제 재료 강도의 손실이라기 보다는 효과성의 손실 상태를 나타냅니다. 항공기 손상, 초보 조종사 투입, 전투피로에 시달리는 베테랑 승무원 등 복합적인 요인이 작용했기 때문이다. 역사적으로 파일럿 훈련과 사기가 중요한 요소였고, 현재 경기는 그것을 보여준다. 교체 지점은 신규 항공기뿐 아니라 항공기 승무원을 위한 물류 지원, 휴식, 휴식 시간을 나타내며, 이 모든 것은 지친 부대를 사기 진작에 사용하는 것이다. 피로가 쌓인 유닛은 위로 총을 쏘거나 초보 유닛이 공중에서 조율하는 것이 더 어려울 것이라는 가정 하에 쌓는 것에 대해 베테랑과 동일하게 계산한다.

독일 선수가 제트기를 구하려면 미리 계획을 세워야 하지만 전투 순서는 오리지널 게임과 거의 같다. 우리는 미국 P-61 유닛을 추가했다. 역사적으로 P-61이 주로 야간 전투기로 사용됐지만, 미국 공군은 프랑스에 2개 집단을 거점으로 두고 침입자로 활용했기 때문에 독일 공군기지를 공격하는 데 유용할 수 있다. 미국인들은 또한 "을 얻었다.스누트 P-38입니다. P-38은 폭격기로 대체되어 경폭격기로 사용되었다. 그들은 소수의 사람들만 제작되었지만, 폭격기 리더로서 효과적이었기 때문에, 이 판에 포함되어 있습니다.

이 독일 선수는 이제 대규모 부대 편성 전술에서 조종사 훈련을 대표하여 연료 포인트를 소모함으로써 스택 능력을 높일 수 있다. 미국 선수는 그렇게 할 필요가 없다, 왜냐하면 그들은 무제한의 연료뿐만 아니라 훨씬 더 큰 훈련 기반을 가지고 있기 때문이다. 독일군이 추가 석유를 확보했기 때문에, 플로에스티 광장에 대한 보다 역사적인 평가 덕분에, 그들은 비축된 연료를 보존할 수 있는 한 효과적인 전투 방어를 유지할 수 있다.

독일의 발전망과 같은 다른 새로운 목표들도 지도상에 있다. 오리지널 게임에서 미국 선수는 이기기 위해 지도상의 모든 목표물을 폭격해야 했다. 현재 승점제가 작동하는 방식을 볼 때 미국인들은 5대 목표체계 중 4대 정도는 폭탄이 있어야 승리할 수 있어 역사적 결과를 두 배로 만들 수 있다.
(from the Decision Games web site:)

Luftwaffe is an update of the classic Avalon Hill game covering the US strategic bombing campaign over Europe in World War II. As the US commander, your mission is to eliminate key German industrial complexes. You select the targets, direct the bombers, and plan a strategy intended to keep the Luftwaffe off-balance. As the German commander, the entire arsenal of German aircraft is at your disposal against the finest in Allied designs. Turns are quarterly, with German reinforcements keyed to that player's production choices. Units are wings and squadrons, and they're rated by type, sub-type, firepower, maneuverability and endurance. There are rules for radar, electronic warfare, variable production strategies, aces, target complexes, critical industries and diversion of forces to support the ground war. Beyond that, the original, classic game system remains essentially sound and hasn't otherwise been changed much. Most of the upgrade was in adding in additional rules, revising the order of battle, and adding more deployment and industrial options.

The reverse side of the units now represents a condition of loss of effectiveness, rather than loss of material strength. That's due to a combination of factors: damage to aircraft, an infusion of novice pilots, or to veteran crews suffering combat fatigue. Historically, pilot training and morale were critical factors, and the game now shows that. Replacement points represent not only new aircraft but also logistical support, rest and relaxation time for aircrews, all of which are used to restore fatigued units to good morale. Fatigued units count the same as veterans for stacking on the assumption that a shot up or novice unit would be more difficult to coordinate in the air.

The orders of battle are much the same as in the original game, though the German player now has to plan ahead if he wants to get jets. We added a US P-61 unit. While P-61s were historically used mostly as night fighters, the USAAF based two groups in France and used them as intruders, so they can be useful in attacking German airbases. The Americans also get a "Droop-Snoot" P-38. They were P-38s that had their guns replaced with a bombardier and were used as light bombers. While only a small number were built, they were effective as bomber-leaders, so they're included in this edition.

The German player can now increase his ability to stack by expending fuel points, representing training pilots in large-unit formation tactics. The US player doesn't need to do that, since they had a much bigger training base as well as unlimited fuel. Since the Germans now get additional oil, owing to a more historic evaluation of the Ploesti fields, they can maintain an effective fighter defense as long as they can preserve that reserve of fuel.

There are also other new targets on the map, such as the Germans' power generation grid. In the original game the US player had to bomb all the targets on the map to win. Given the way the victory point system now works, the Americans need bomb about four out of the five major target systems to win, thereby duplicating the historic result.

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