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Iron Curtain: Central Europe, 1945-1989 (2020)
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    1-2 명

    BGG추천: 1-2 명
  • 게임시간

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    0+

    BGG추천: 14+
  • 게임 난이도

    2.67 / 5

게임 소개

철 커튼: 중부전선(Central Front, 1945-1989)은 제2차 세계 대전 말기에 수립된 독일 내부 국경을 따라 동독과 서독 사이에 분출되는 잠재적인 "hot" 전쟁을 다루는 표준 전투 시리즈(SCS)의 23번째 게임이다. 시나리오는 1945년, 1962년, 1975년, 1983년, 1989년의 스냅샷을 통해 44년 동안 사용 가능한 힘을 조사한다. 결과적인 힘의 비율은 무기와 OOB 진화에 따라 변화할 뿐만 아니라 문화의 격동적인 효과의 산물로서 변화한다.

이 게임은 일반적인 바르샤바 조약 기구의 NATO 침공 상황 외에도 세 가지 NATO 공격 시나리오를 제공한다. 1945년 처칠은 소련이 그들의 이득을 통합하기 전에 2차 세계대전을 계속할 계획이며, 1983년의 실수로부터 공격을 시작할 수 있었고, 1989년에 서방세계가 바르샤바 조약기구 국가들의 해체를 이용할 수 있도록 했다.

모든 경기가 다른데, 왜냐하면 평화시대를 위한 주거지역에 부대들이 설치되는 동안 양측은 전쟁이 실제로 시작되기 전에 예측할 수 없는 시간을 갖게 되기 때문이다. 그 결과 양쪽은 운명 선언대로 배치 지역으로 이동할 수 있고(또는 그렇지 않은) 그들 사이에 가능한 완전한 대비에 대한 모든 조합이 있을 것이다.

철의 장막은 휴전이 끝나기 전에 양측이 목표를 달성하기 위해 경쟁하는 한달간의 치열한 전투로 추정되는 빠른 속도의 게임이다.

이 시대 동안의 현대전의 발전은 핵과 화학 전쟁, 현대 근핵 항공 효과, 항공 기동군, 공격 헬리콥터, 공수부대, 수륙양용 작전, 심지어 불운한 펜토믹 사단 구조까지 포함된다.

당신이 유럽의 운명을 결정할 차례입니다.

시나리오(모두 최대 10회전):
베를린의 핫타임—1945년 서방 연합군 공세
• Don’t Fence Me In—1945년 소련 공세
• 만약 내가 망치를 가지고 있다면—1962년 소련 공세
• 보헤미안 랩소디—1975년 소련 공세
• 호랑이의 눈—1983년 소련 공세
• It’s a mission&madash;1983 NATO 공세
• 세계를 지배하고 싶어하는 모든 사람들—1989년 소비에트 공세
• We Did’t start the fire—1989 NATO 공세

게임 인벤토리:
• 8페이지짜리 표준 전투 시리즈 규칙집(버전 1.8)
• 52페이지짜리 아이언 커튼 게임별 규칙집
• 22& x 34& 풀 컬러 지도 시트 1개
• 이중 면 인쇄 카운터 4개(1120 1/2" 카운터)
• 두 개의 풀 컬러 플레이어 디스플레이
• 2가지 색상의 양면 게임 차트 & 표
• 상자 및 6면 주사위
Iron Curtain: Central Front, 1945-1989 is the 23rd game in the Standard Combat Series (SCS), and covers the potential "hot" war erupting between the East and the West at the flashpoint along the intra-German border established at the close of World War II. Scenarios examine the forces available over the entire 44-year period with snapshots in 1945, 1962, 1975, 1983, and 1989. The resulting force ratios not only change with weapon and OOB evolution but as a product of the tumultuous effects of the culture.

In addition to the typical Warsaw Pact-invades-NATO situations, the game provides for three NATO offensive scenarios. The 1945 Churchill plan to continue WW2 before the Soviets could consolidate their gains (Operation UNTHINKABLE), the mishaps of 1983 that could have launched an offensive in error, and allowing the West to capitalize on the dissolution of the Warsaw Pact nations in 1989.

Every game is different because while the units set up in their peace-time housing areas, each side gets an unpredictable amount of time to "run up" before the war actually begins while tension rises. The result will allow each side to move to deployment areas (or not) as the fates decree with all combinations of total surprise to total preparedness possible between them.

Iron Curtain is a fast-paced game of what is assumed to be a month of intensive combat where both sides race to fulfill their objectives before a cease-fire ends hostilities.

All the developments of modern warfare over this epoch are included: nuclear and chemical warfare, modern near-nuclear aviation effects, airmobile forces, attack helicopters, airborne mech forces, amphibious operations, and even the ill-fated Pentomic Division structure.

It is your turn to decide the fate of Europe.

Scenarios (all are a maximum of 10 turns):
• Hot Time in the Town of Berlin—1945 Western Allies Offensive
• Don’t Fence Me In—1945 Soviet Offensive
• If I Had a Hammer—1962 Soviet Offensive
• Bohemian Rhapsody—1975 Soviet Offensive
• Eye of the Tiger—1983 Soviet Offensive
• It’s a Mistake—1983 NATO Offensive
• Everybody Wants to Rule the World—1989 Soviet Offensive
• We Didn’t Start the Fire—1989 NATO Offensive

Game Inventory:
• One 8-page Standard Combat Series rulebook (Version 1.8)
• One 52-page Iron Curtain game-specific rulebook
• one 22" x 34" full color mapsheet
• Four dual-side printed countersheets (1120 1/2" counters)
• two full-color Player Displays
• two full-color 2-sided Game Charts & Tables
• box and 6-sided dice

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