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BGG랭킹
BGG전체 : 19067
WARGAMES : 3625
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인원
1-1 명
BGG추천: 1+-1+ 명 -
게임시간
120-180 분
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연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.40 / 5
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디자이너
Gary Graber
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아티스트
Jon Compton, Ilya Kudriashov, Paul Stuhlfaut
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인원
게임 소개
스탈린그라드 솔리테르는 &ldquo라는 별명을 가진 독일 제6군이 포위된 마지막 몇 주를 시뮬레이션한 카드놀이 게임이다.1942년 12월 소련군이 독일 국방군의 전선을 돌파했을 때 스탈린그라드 시의 서쪽과 서쪽에서 형성되었다.
당신은 제6군 사령관 파울루스 장군을 대표합니다. 소련군 지휘관 주코프와 예하 부대의 모든 행동은 게임 규칙에 의해 엄격하게 통제된다. 파울루스로서, 당신의 목표는 솥에 갇힌 군대를 구하는 것과 동시에 러시아의 남부 전선 전체를 보존하기 위해 최고사령부(OKW)와 협력하는 것이다. 각 턴마다 포켓 내에서 다양한 유형의 동작을 수행합니다. 다이롤과 규칙은 남부 집단군이 운용하는 전략 상황과 전략을 결정하는데, 특히 공군(공군)과 호스 장군의 구호 부대의 임무 수준에 따라 결정된다.
각 순번은 활동 수준에 따라 하루에서 5일 정도입니다. 전체 보드는 대략 35 x 65 마일의 영역을 나타냅니다. 독일군은 일반적으로 사단을 대표하며, 소련군은 공식적으로 독일군 사단과 대등한 군대였다. 각각의 공급 지점은 하루에 약 50톤을 배달한다. 각 부상자는 1,500명의 부상자를 나타낸다.
이 워 게임은 범위가 크고(그리고 레터링) 긴 저녁에 할 수 있다. 표준 9/16" 또는 5/8"인치 카운터 대신, 이 게임은 사용자 지정 3/4"제곱 카운터 다이를 사용하여 보고 조작하기 쉬운 크고 두꺼운 카운터를 만듭니다. 기본 게임에는 쉬운 인체 공학을 갖춘 지도와 게임을 엄격하게 유지하기에 충분한 추상화로 주제에 접근하는 잘 테스트된 게임 시스템이 포함되어 있다.
이 지도는 스탈린그라드 시와 주변 지역을 나타내며 이동과 전투를 통제하기 위한 64개의 지역을 포함하고 있다. 각 영역은 선으로 연결된 다른 모든 영역과 연결됩니다.
플레이어는 지도에 표시된 독일 경계 내의 모든 빈 지역을 통제한다. 플레이어는 또한 위치와 상관없이 독일 부대를 포함하는 모든 영역을 통제한다. 경계선 바깥의 공터나 소련 부대가 점령한 지역은 모두 소련의 통제 하에 있다. 어떤 영역도 양쪽의 장치를 포함할 수 없습니다.
게임 카운터는 전투 유닛과 정보 마커를 나타냅니다. 독일군은 파란색, 루마니아군은 노란색, 소련군은 빨간색, 정보 표시는 흰색이다. 게임에서 제공되는 카운터 수는 의도적으로 제한됩니다.
카드는 날씨, 공세, 개인의 공격 결과를 결정하고 게임 상태와 무작위 상황에 대한 무작위 변화를 제공하기 위해 사용된다.
당신은 제6군 사령관 파울루스 장군을 대표합니다. 소련군 지휘관 주코프와 예하 부대의 모든 행동은 게임 규칙에 의해 엄격하게 통제된다. 파울루스로서, 당신의 목표는 솥에 갇힌 군대를 구하는 것과 동시에 러시아의 남부 전선 전체를 보존하기 위해 최고사령부(OKW)와 협력하는 것이다. 각 턴마다 포켓 내에서 다양한 유형의 동작을 수행합니다. 다이롤과 규칙은 남부 집단군이 운용하는 전략 상황과 전략을 결정하는데, 특히 공군(공군)과 호스 장군의 구호 부대의 임무 수준에 따라 결정된다.
각 순번은 활동 수준에 따라 하루에서 5일 정도입니다. 전체 보드는 대략 35 x 65 마일의 영역을 나타냅니다. 독일군은 일반적으로 사단을 대표하며, 소련군은 공식적으로 독일군 사단과 대등한 군대였다. 각각의 공급 지점은 하루에 약 50톤을 배달한다. 각 부상자는 1,500명의 부상자를 나타낸다.
이 워 게임은 범위가 크고(그리고 레터링) 긴 저녁에 할 수 있다. 표준 9/16" 또는 5/8"인치 카운터 대신, 이 게임은 사용자 지정 3/4"제곱 카운터 다이를 사용하여 보고 조작하기 쉬운 크고 두꺼운 카운터를 만듭니다. 기본 게임에는 쉬운 인체 공학을 갖춘 지도와 게임을 엄격하게 유지하기에 충분한 추상화로 주제에 접근하는 잘 테스트된 게임 시스템이 포함되어 있다.
이 지도는 스탈린그라드 시와 주변 지역을 나타내며 이동과 전투를 통제하기 위한 64개의 지역을 포함하고 있다. 각 영역은 선으로 연결된 다른 모든 영역과 연결됩니다.
플레이어는 지도에 표시된 독일 경계 내의 모든 빈 지역을 통제한다. 플레이어는 또한 위치와 상관없이 독일 부대를 포함하는 모든 영역을 통제한다. 경계선 바깥의 공터나 소련 부대가 점령한 지역은 모두 소련의 통제 하에 있다. 어떤 영역도 양쪽의 장치를 포함할 수 없습니다.
게임 카운터는 전투 유닛과 정보 마커를 나타냅니다. 독일군은 파란색, 루마니아군은 노란색, 소련군은 빨간색, 정보 표시는 흰색이다. 게임에서 제공되는 카운터 수는 의도적으로 제한됩니다.
카드는 날씨, 공세, 개인의 공격 결과를 결정하고 게임 상태와 무작위 상황에 대한 무작위 변화를 제공하기 위해 사용된다.
Stalingrad Solitaire is a solitaire game simulating the last weeks of the encircled German 6th Army in the pocket German troops nicknamed “The Cauldron” that formed in and to the west of the city of Stalingrad when Soviet troops broke through the Wehrmacht’s front lines in December 1942.
You represent 6th Army’s commander, General Paulus. All actions of the Soviet commander Zhukov and subordinate units are strictly controlled by the game rules. As Paulus, your goal is to save the trapped army in the Cauldron while at the same time cooperating with the high command (OKW) to preserve the integrity of the entire southern front in Russia. Each turn you perform various types of actions within the pocket. Die rolls and rules determine the strategic situation and strategy employed by Army Group South outside the pocket, specifically in terms of the commitment levels of the Luftwaffe (air force) and General Hoth's relief force.
Each turn represents one to five days, depending on the level of activity. The entire board represents territory approximately 35 by 65 miles. German units typically represent divisions, while Soviet units are officially armies that were usually the rough equivalent of a German division. Each supply point represents about 50 tons delivered per day. Each evacuated wounded factor represents 1500 men.
This war game is big in scope (and lettering) and can be played in a (long) evening. Rather than standard 9/16" or even 5/8" inch counters, this game utilizes our custom 3/4" square counter die to create large, thick counters that are easy to see and manipulate. The base game also contains a map with easy ergonomics, and a well tested game system that approaches its subject with enough abstraction to keep the game tight, but enough detail to do justice to history and create an array of complex decisions.
The map represents the city of Stalingrad and surrounding area and contains 64 areas for regulating movement and combat. Each area is linked to every other area it is connected to by a line.
The player controls all vacant areas inside the German Perimeter marked on the map. The player also controls all areas containing German units, regardless of their location. Any vacant area outside the Perimeter or occupied by a Soviet unit are under Soviet control. No area may contain units from both sides.
Game counters represent combat units and information markers. German units are blue, their Rumanian allies are yellow, Soviet units are red, and information markers are white. The number of counters provided in the game is deliberately limited.
Cards are used to determine outcomes for weather, offensives, as well as individual attacks, and provide random changes to the game state as well as randomised situations.
You represent 6th Army’s commander, General Paulus. All actions of the Soviet commander Zhukov and subordinate units are strictly controlled by the game rules. As Paulus, your goal is to save the trapped army in the Cauldron while at the same time cooperating with the high command (OKW) to preserve the integrity of the entire southern front in Russia. Each turn you perform various types of actions within the pocket. Die rolls and rules determine the strategic situation and strategy employed by Army Group South outside the pocket, specifically in terms of the commitment levels of the Luftwaffe (air force) and General Hoth's relief force.
Each turn represents one to five days, depending on the level of activity. The entire board represents territory approximately 35 by 65 miles. German units typically represent divisions, while Soviet units are officially armies that were usually the rough equivalent of a German division. Each supply point represents about 50 tons delivered per day. Each evacuated wounded factor represents 1500 men.
This war game is big in scope (and lettering) and can be played in a (long) evening. Rather than standard 9/16" or even 5/8" inch counters, this game utilizes our custom 3/4" square counter die to create large, thick counters that are easy to see and manipulate. The base game also contains a map with easy ergonomics, and a well tested game system that approaches its subject with enough abstraction to keep the game tight, but enough detail to do justice to history and create an array of complex decisions.
The map represents the city of Stalingrad and surrounding area and contains 64 areas for regulating movement and combat. Each area is linked to every other area it is connected to by a line.
The player controls all vacant areas inside the German Perimeter marked on the map. The player also controls all areas containing German units, regardless of their location. Any vacant area outside the Perimeter or occupied by a Soviet unit are under Soviet control. No area may contain units from both sides.
Game counters represent combat units and information markers. German units are blue, their Rumanian allies are yellow, Soviet units are red, and information markers are white. The number of counters provided in the game is deliberately limited.
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