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게임시간
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연령
0+
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게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Steven Cunliffe, Paul Rohrbaugh, Paul Stuhlfaut
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아티스트
Mark Mahaffey
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인원
게임 소개
바다 몬스터!는 네 가지 해상 시뮬레이션을 통해 몇 시간 동안 플레이와 비교를 할 수 있습니다.
철과 불의 폴 로보(Paul Rohrbaugh)는 1879년 칠레와의 태평양 전쟁에서 페루의 철갑함 후á스카가 벌인 전투를 다루는 중간 수준의 복잡도 게임이다. 그것은 만나는 모든 것을 능가했지만, 오직 한 가지뿐이었다 (SF 고전, 오그레를 떠올려봐, 하지만 이번에는 바다 위에서).
U.S.Ten Flags의 Paul Stuhlfaut는 1939년 초 독일의 상선 습격자 아틀란티스가 연합군의 화물선을 침몰시키고 나포하기 위해 남대서양을 향해 진군했을 때 시작한다. 선원들은 적함을 피하거나 조우하기 위해 함선의 외관을 위장하는 기술을 사용했다. 습격자 아틀란티스의 여정은 600일 이상 지속되었고 100,000마일 이상을 여행했다.
슈페어와 Dönitz 역할을 모두 하는 솔리테어 게임인 XXI의 스티븐 커넬리프는 1943년에 새로운 독일형 XXI 잠수함의 함대를 조직하고 완성하기 위해 플레이어에 도전한다. 그러나 이 신형 잠수함은 이전 잠수함보다 훨씬 더 크고, 더 복잡하고, 더 비싸며, 훨씬 더 많은 인력과 부족한 자원을 필요로 한다. 이 새로운 타입 XXI들 중 몇 가지만 해도 아무 효과가 없을 것이다. 조선기술의 급격한 변화만이 디자인을 대량생산하고 좌절에 굴복하지 않고 제때에 도착할 수 있을 것이다.
First Strike의 Paul Rohrbaugh는 영국 비행기들의 "first strike"를 보고 있습니다. 1914년 크리스마스에, 수상 비행기들이 최초의 수상 비행기 입찰에 의해 육지로 옮겨졌고, 어쩌다 폭탄을 싣고 제플린 창고를 찾고 있던 비행기들에 의해 공중 정찰에 의해 느슨해졌다. 독일 함대를 유인할 희망도 있었고, 영국 해군이 독일 비행기에 공격당했다는 예상치 못한 결과도 있었다.
바다 괴물! 및 2018 ATO 매거진 연례
지도 - 풀 컬러 네 가지 크기 맵시트
카운터 - 풀 컬러 다이컷 카운터 420개
규칙 길이 - 각각 8~12페이지
차트 및 표 - 4
복잡성 - 중간
경기 시간 - 타이틀에 따라 경기당 2~4시간까지 다양합니다.
솔리테르는 얼마나 어려운가? - 직함마다 다양하며, 훌륭함부터 가난함까지
디자이너 - Paul Rohrbaugh, Steve Cunlife, 그리고 Paul Stuhlfaut,
개발 - 러스 록우드
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
—출판사 웹 사이트의 설명
철과 불의 폴 로보(Paul Rohrbaugh)는 1879년 칠레와의 태평양 전쟁에서 페루의 철갑함 후á스카가 벌인 전투를 다루는 중간 수준의 복잡도 게임이다. 그것은 만나는 모든 것을 능가했지만, 오직 한 가지뿐이었다 (SF 고전, 오그레를 떠올려봐, 하지만 이번에는 바다 위에서).
U.S.Ten Flags의 Paul Stuhlfaut는 1939년 초 독일의 상선 습격자 아틀란티스가 연합군의 화물선을 침몰시키고 나포하기 위해 남대서양을 향해 진군했을 때 시작한다. 선원들은 적함을 피하거나 조우하기 위해 함선의 외관을 위장하는 기술을 사용했다. 습격자 아틀란티스의 여정은 600일 이상 지속되었고 100,000마일 이상을 여행했다.
슈페어와 Dönitz 역할을 모두 하는 솔리테어 게임인 XXI의 스티븐 커넬리프는 1943년에 새로운 독일형 XXI 잠수함의 함대를 조직하고 완성하기 위해 플레이어에 도전한다. 그러나 이 신형 잠수함은 이전 잠수함보다 훨씬 더 크고, 더 복잡하고, 더 비싸며, 훨씬 더 많은 인력과 부족한 자원을 필요로 한다. 이 새로운 타입 XXI들 중 몇 가지만 해도 아무 효과가 없을 것이다. 조선기술의 급격한 변화만이 디자인을 대량생산하고 좌절에 굴복하지 않고 제때에 도착할 수 있을 것이다.
First Strike의 Paul Rohrbaugh는 영국 비행기들의 "first strike"를 보고 있습니다. 1914년 크리스마스에, 수상 비행기들이 최초의 수상 비행기 입찰에 의해 육지로 옮겨졌고, 어쩌다 폭탄을 싣고 제플린 창고를 찾고 있던 비행기들에 의해 공중 정찰에 의해 느슨해졌다. 독일 함대를 유인할 희망도 있었고, 영국 해군이 독일 비행기에 공격당했다는 예상치 못한 결과도 있었다.
바다 괴물! 및 2018 ATO 매거진 연례
지도 - 풀 컬러 네 가지 크기 맵시트
카운터 - 풀 컬러 다이컷 카운터 420개
규칙 길이 - 각각 8~12페이지
차트 및 표 - 4
복잡성 - 중간
경기 시간 - 타이틀에 따라 경기당 2~4시간까지 다양합니다.
솔리테르는 얼마나 어려운가? - 직함마다 다양하며, 훌륭함부터 가난함까지
디자이너 - Paul Rohrbaugh, Steve Cunlife, 그리고 Paul Stuhlfaut,
개발 - 러스 록우드
그래픽 설계 - Mark Mahaffey
—출판사 웹 사이트의 설명
Sea Monsters! offers four complete naval simulations that will provide hours of challenging play and comparison.
Paul Rohrbaugh with Iron and Fire is a moderate level complexity game covering the battles fought by the Peruvian Ironclad Huáscar during the 1879 War of the Pacific against Chile. It outclassed everything it met but there was only one (think of the SF classic, Ogre, but on the waters this time).
Paul Stuhlfaut with Under Ten Flags starts early in 1939 when the German merchant raider Atlantis made its way into the South Atlantic to sink and capture Allied cargo vessels. Its crew used their skill in disguising the appearance of the vessel to aid its encounters or avoid enemy warships. The journey of the raider Atlantis lasted for over 600 days and traveled over 100,000 miles.
Steven Cunliffe with XXI, a solitaire game set in 1943 that challenges the player (acting as both Speer and Dönitz) to organize and complete construction of a fleet (or at least “enough”) of the new German Type XXI submarine. However this new sub is far larger, more complex and more expensive, and requires much more manpower and scarce resources than previous submarines. Just a few of these new Type XXIs will do nothing. Only a radical transformation in shipbuilding techniques to mass produce the design - and not giving in to setbacks - will enable this “wonder weapon” to arrive in time....
Paul Rohrbaugh with First Strike looks at, well, the "first strike" by British airplanes. On Christmas Day, 1914, float planes were brought near land by the earliest "seaplane tenders" and turned loose on an "air reconnaissance" by planes which just happened to be carrying bombs and looking for Zeppelin sheds. There was also hope of luring out the German fleet, and an unexpected result of having the British naval force attacked by German airplanes.
Sea Monsters! and the 2018 ATO Magazine Annual
Maps - Four full color assorted size mapsheets
Counters - 420 full color die-cut counters
Rules length - From 8 to 12 pages each
Charts and tables - 4
Complexity - Medium
Playing time - Varies by title, from 2 to 4 hours per game
How challenging is it solitaire? - Varies by title, Excellent to Poor
Designers - Paul Rohrbaugh, Steve Cunliffe, and Paul Stuhlfaut,
Development - Russ Lockwood
Graphic Design - Mark Mahaffey
—description from the publisher's website
Paul Rohrbaugh with Iron and Fire is a moderate level complexity game covering the battles fought by the Peruvian Ironclad Huáscar during the 1879 War of the Pacific against Chile. It outclassed everything it met but there was only one (think of the SF classic, Ogre, but on the waters this time).
Paul Stuhlfaut with Under Ten Flags starts early in 1939 when the German merchant raider Atlantis made its way into the South Atlantic to sink and capture Allied cargo vessels. Its crew used their skill in disguising the appearance of the vessel to aid its encounters or avoid enemy warships. The journey of the raider Atlantis lasted for over 600 days and traveled over 100,000 miles.
Steven Cunliffe with XXI, a solitaire game set in 1943 that challenges the player (acting as both Speer and Dönitz) to organize and complete construction of a fleet (or at least “enough”) of the new German Type XXI submarine. However this new sub is far larger, more complex and more expensive, and requires much more manpower and scarce resources than previous submarines. Just a few of these new Type XXIs will do nothing. Only a radical transformation in shipbuilding techniques to mass produce the design - and not giving in to setbacks - will enable this “wonder weapon” to arrive in time....
Paul Rohrbaugh with First Strike looks at, well, the "first strike" by British airplanes. On Christmas Day, 1914, float planes were brought near land by the earliest "seaplane tenders" and turned loose on an "air reconnaissance" by planes which just happened to be carrying bombs and looking for Zeppelin sheds. There was also hope of luring out the German fleet, and an unexpected result of having the British naval force attacked by German airplanes.
Sea Monsters! and the 2018 ATO Magazine Annual
Maps - Four full color assorted size mapsheets
Counters - 420 full color die-cut counters
Rules length - From 8 to 12 pages each
Charts and tables - 4
Complexity - Medium
Playing time - Varies by title, from 2 to 4 hours per game
How challenging is it solitaire? - Varies by title, Excellent to Poor
Designers - Paul Rohrbaugh, Steve Cunliffe, and Paul Stuhlfaut,
Development - Russ Lockwood
Graphic Design - Mark Mahaffey
—description from the publisher's website
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