-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Ty Bomba
-
아티스트
-
인원
게임 소개
혼슈 전쟁, 1950-53 (HW)은 2인 2조의 저중간 복잡성으로 일본이 제2차 세계대전 말기에 공산군과 미군 점령군으로 분열되었다면 일어날 수 있었던 전쟁의 전략적 시뮬레이션이다. 소련 선수는 주로 공격적으로 나오는데, 일본 서부 동맹 영토 내에서 주요 골들을 장악하여 승리를 노린다. 그러나 동시에, 상황은 유엔 참가국에 의한 날카로운 반격의 시작을 허용하고 때때로 요구한다.
지도에서 각각의 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 25마일 (40 킬로미터)을 나타냅니다. 양측의 작전 단위는 사단이다. 각 풀 턴은 계절에 따라 한 달에서 두 달을 나타냅니다. 이러한 방식으로 계절적 망원경 촬영 시간을 통해 부대들의 턴 바이 턴 운동과 전투 능력을 일정하게 유지할 수 있다.
지도에서 각각의 육각형은 좌우에서 반대쪽으로 25마일 (40 킬로미터)을 나타냅니다. 양측의 작전 단위는 사단이다. 각 풀 턴은 계절에 따라 한 달에서 두 달을 나타냅니다. 이러한 방식으로 계절적 망원경 촬영 시간을 통해 부대들의 턴 바이 턴 운동과 전투 능력을 일정하게 유지할 수 있다.
The Honshu War, 1950-53 (HW) is a two-player, low-to-intermediate complexity, strategic simulation of the war that could have resulted had Japan ended up divided between Communist and US occupation forces at the end of World War II. The Soviet player is mainly on the offensive, attempting to win the game by seizing key objectives within the territory of the Western-allied Republic of Japan. At the same time, though, the situation allows for and at times demands the launching of sharp counteroffensives by the United Nations player.
Each hexagon on the map represents 25 miles (40 kilometers) from side to opposite side. The units of maneuver for both sides are divisions. Each full turn represents from one to two months, depending on the season. By seasonally telescoping time in that way, the turn-by-turn movement and combat capacities of the units can be held as a constant.
Each hexagon on the map represents 25 miles (40 kilometers) from side to opposite side. The units of maneuver for both sides are divisions. Each full turn represents from one to two months, depending on the season. By seasonally telescoping time in that way, the turn-by-turn movement and combat capacities of the units can be held as a constant.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
444
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18