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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
60-120 분
-
연령
11+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Mike Cassie
-
아티스트
-
인원
게임 소개
1930년대 아마존 탐험의 하이데이 기간 동안, 당신은 자신만의 개인적인 의제로 아마존 정글에 끌려가는 캐릭터이다. (인류학자, 고고학자, 빅 게임 헌터, 식물학자, 부시 파일럿, 지도 제작자, 저널리스트 또는 트레져 시커) 각각의 캐릭터는 고유한 특성과 기술을 제공한다.
정글에서 점프하는 지점으로 비행하는 자신을 발견하게 됩니다. 다른 캐릭터들과 함께 말이죠. 그들을 세계의 이 지역으로 끌어당기는 그들만의 이유가 있습니다. 불행하게도, 이륙 직후, 비행기 엔진이 꺼지고 조종사는 정글 한가운데에 비상 착륙을 할 수 밖에 없다. 이제 정글에 발이 묶인 채 어떻게 살아남고 탈출할 것인가? 그들을 믿을 수 있나요? 같이 일하실 건가요, 아니면 스스로 쪼개실 건가요? 선택은 여러분의 것이다.
아마존 페이럴에서 당신과 당신의 동료들은 정글 어딘가에서 길을 잃고 게임을 시작할 것이고 당신은 당신의 기술을 사용하여 당신이 떠난 활주로를 찾아 정글을 탐험하고 생존하고 탈출해야 할 것입니다. 각 라운드는 하루입니다. 아침에는 계획을 세우고, 오후에는 계획을 실행하고, 저녁에는 갈증, 배고픔, 건강을 평가하여 다음 날을 준비합니다.
매일 아침, 하루를 위한 캠핑, 스카우트(자신의 주변의 정글을 조심스럽게 탐험하는 곳), 탐험(정글을 통해 이동하는 곳), 위험하고 흥미로운 많은 결과로 이어질 수 있는 새로운 타일을 배치하고 공개하는 곳, 어쩌면 여러분은 비틀거릴지도 모른다."고대 유적을 찾거나 위험한 야생 생물과 마주친다."
여러분은 더 많은 위험을 마주치지만 더 많은 보상을 받기 위해 혼자 할 수도 있고, 위험을 줄이기 위해 그룹으로 여행하지만 보상을 나누기로 선택할 수도 있습니다. 하지만 조심해라; 절망적인 상황은 사람들에게 최악의 상황을 불러올 수 있다. 당신은 밤에 당신의 동료들로부터 물건을 훔치거나 그들이 당신에게서 물건을 훔칠지도 모른다!
정글을 여행하면서, 여러분은 여러분이 취하는 행동과 여러분이 발견한 것에 대한 명성의 포인트를 얻거나 잃을 수 있습니다. 생존에 관한 것만이 아니다. 살아남은 자들은 자랑할 만한 이야기와 행동을 갖게 될 것이다. 그리고 활주로가 마침내 공개되면 가장 유명한 포인트를 가진 자가 게임에서 승리할 것이다.
—디자이너의 설명
정글에서 점프하는 지점으로 비행하는 자신을 발견하게 됩니다. 다른 캐릭터들과 함께 말이죠. 그들을 세계의 이 지역으로 끌어당기는 그들만의 이유가 있습니다. 불행하게도, 이륙 직후, 비행기 엔진이 꺼지고 조종사는 정글 한가운데에 비상 착륙을 할 수 밖에 없다. 이제 정글에 발이 묶인 채 어떻게 살아남고 탈출할 것인가? 그들을 믿을 수 있나요? 같이 일하실 건가요, 아니면 스스로 쪼개실 건가요? 선택은 여러분의 것이다.
아마존 페이럴에서 당신과 당신의 동료들은 정글 어딘가에서 길을 잃고 게임을 시작할 것이고 당신은 당신의 기술을 사용하여 당신이 떠난 활주로를 찾아 정글을 탐험하고 생존하고 탈출해야 할 것입니다. 각 라운드는 하루입니다. 아침에는 계획을 세우고, 오후에는 계획을 실행하고, 저녁에는 갈증, 배고픔, 건강을 평가하여 다음 날을 준비합니다.
매일 아침, 하루를 위한 캠핑, 스카우트(자신의 주변의 정글을 조심스럽게 탐험하는 곳), 탐험(정글을 통해 이동하는 곳), 위험하고 흥미로운 많은 결과로 이어질 수 있는 새로운 타일을 배치하고 공개하는 곳, 어쩌면 여러분은 비틀거릴지도 모른다."고대 유적을 찾거나 위험한 야생 생물과 마주친다."
여러분은 더 많은 위험을 마주치지만 더 많은 보상을 받기 위해 혼자 할 수도 있고, 위험을 줄이기 위해 그룹으로 여행하지만 보상을 나누기로 선택할 수도 있습니다. 하지만 조심해라; 절망적인 상황은 사람들에게 최악의 상황을 불러올 수 있다. 당신은 밤에 당신의 동료들로부터 물건을 훔치거나 그들이 당신에게서 물건을 훔칠지도 모른다!
정글을 여행하면서, 여러분은 여러분이 취하는 행동과 여러분이 발견한 것에 대한 명성의 포인트를 얻거나 잃을 수 있습니다. 생존에 관한 것만이 아니다. 살아남은 자들은 자랑할 만한 이야기와 행동을 갖게 될 것이다. 그리고 활주로가 마침내 공개되면 가장 유명한 포인트를 가진 자가 게임에서 승리할 것이다.
—디자이너의 설명
During the heydey of Amazonian exploration of the 1930s, you are a character, drawn to the Amazonian jungle with your own personal agenda to be there (Anthropologist, Archeologist, Big Game Hunter, Botanist, Bush Pilot, Cartographer, Journalist or Treasure Seeker), with each character offering its own unique traits and skills.
You find yourself on a flight to a jumping off point in the jungle, along with other characters with their own reasons pulling them to this part of the world. Unfortunately, soon after take-off, the plane engine gives out and the pilot is forced to make an emergency landing in the middle of the jungle. Now, stranded in the jungle how will you – and your companions who you don’t know – survive and escape? Can you trust them? Will you work together or splinter off on your own? The choice is yours.
In Amazon Peril, you and your companions will begin the game, lost somewhere in the jungle and you will have to use your skills to explore, survive and escape the jungle by finding the airstrip you left from. Each round is a day; you’ll make plans in the morning, in the afternoon you’ll execute them and in the evening you’ll assess your thirst, hunger and health and prepare for the next day.
Each morning, choose from these core actions: camping for the day (where you try to rest up and heal), scouting (where you’ll cautiously explore the jungle around you) and exploring (where you’ll move through the jungle, placing and revealing new tiles that can lead to many dangerous and exciting outcomes; maybe you’ll stumble across an indigenous tribe, find ancient ruins or encounter dangerous wildlife).
You may choose to go it alone for riskier encounters but more rewards; or journey in groups to lessen the risk but split the rewards. But be careful; desperate circumstances can bring out the worst in people. You might be tempted to steal supplies from your companions at night or they might steal from you!
As you journey through the jungle, you can gain or lose renown points for the actions you take and the discoveries you make. It isn’t just about survival; those who survive will have tales to tell and deeds to boast of - and whomever has the most renown points when the airstrip is finally revealed will win the game.
—description from the designer
You find yourself on a flight to a jumping off point in the jungle, along with other characters with their own reasons pulling them to this part of the world. Unfortunately, soon after take-off, the plane engine gives out and the pilot is forced to make an emergency landing in the middle of the jungle. Now, stranded in the jungle how will you – and your companions who you don’t know – survive and escape? Can you trust them? Will you work together or splinter off on your own? The choice is yours.
In Amazon Peril, you and your companions will begin the game, lost somewhere in the jungle and you will have to use your skills to explore, survive and escape the jungle by finding the airstrip you left from. Each round is a day; you’ll make plans in the morning, in the afternoon you’ll execute them and in the evening you’ll assess your thirst, hunger and health and prepare for the next day.
Each morning, choose from these core actions: camping for the day (where you try to rest up and heal), scouting (where you’ll cautiously explore the jungle around you) and exploring (where you’ll move through the jungle, placing and revealing new tiles that can lead to many dangerous and exciting outcomes; maybe you’ll stumble across an indigenous tribe, find ancient ruins or encounter dangerous wildlife).
You may choose to go it alone for riskier encounters but more rewards; or journey in groups to lessen the risk but split the rewards. But be careful; desperate circumstances can bring out the worst in people. You might be tempted to steal supplies from your companions at night or they might steal from you!
As you journey through the jungle, you can gain or lose renown points for the actions you take and the discoveries you make. It isn’t just about survival; those who survive will have tales to tell and deeds to boast of - and whomever has the most renown points when the airstrip is finally revealed will win the game.
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