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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mark Berger
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아티스트
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인원
게임 소개
패스는 20x20 정사각형 격자에서 하는 연결 게임이다. 각 플레이어는 동일한 (색상은 제외하고) 폴리오미노 세트를 가지고 있다. 그 조각들은 가장자리를 따라 반원형이 있다.
플레이어들은 보드의 두 개의 반대쪽 가장자리 사이에 자신의 피스의 경로를 만들려고 시도하고 있습니다. 조각들이 서로 옆에 있을 때, 그들의 반원형은 완전한 원을 형성하기 위해 결합할 것이다. 만약 플레이어가 최소한 두 개의 정사각형이 가려지고 인접한 피스로 더 많은 원을 형성할 수 있도록 상대 피스의 위에서 플레이 할 수 있다면, 상대 피스는 캡처되고 교체된다.
에지 사이의 경로가 형성되면(즉시 캡처로 깨질 수 없음) 각 플레이어는 가장 긴 경로를 카운트하고 더 긴 경로를 가진 플레이어가 차이를 득점한다. 종합우승을 가리기 위해서는 일련의 경기가 펼쳐져야 한다.
나중에 디자이너는 (Games & Puzzle #50에서) 각 작품의 두 복사본을 가지고 놀거나 24x24 보드를 사용할 것을 제안했다.
플레이어들은 보드의 두 개의 반대쪽 가장자리 사이에 자신의 피스의 경로를 만들려고 시도하고 있습니다. 조각들이 서로 옆에 있을 때, 그들의 반원형은 완전한 원을 형성하기 위해 결합할 것이다. 만약 플레이어가 최소한 두 개의 정사각형이 가려지고 인접한 피스로 더 많은 원을 형성할 수 있도록 상대 피스의 위에서 플레이 할 수 있다면, 상대 피스는 캡처되고 교체된다.
에지 사이의 경로가 형성되면(즉시 캡처로 깨질 수 없음) 각 플레이어는 가장 긴 경로를 카운트하고 더 긴 경로를 가진 플레이어가 차이를 득점한다. 종합우승을 가리기 위해서는 일련의 경기가 펼쳐져야 한다.
나중에 디자이너는 (Games & Puzzle #50에서) 각 작품의 두 복사본을 가지고 놀거나 24x24 보드를 사용할 것을 제안했다.
Passage is a connection game played on a 20x20 square grid. Each player has an identical (except for color) set of polyominoes - three each of the seven shown. The pieces have semicircles along their edges.
Players are attempting to construct a path of their pieces between two opposite edges of the board. When pieces are next to each other their semicircles will join to form full circles. If a player can play a piece on top of an opposing piece so that at least two squares are covered and it forms more circles with adjacent pieces, the opposing piece is captured and replaced.
When a path between edges is formed (and can't be broken by an immediate capture) each player counts their longest path and the player with the longer one scores the difference. A series of games should be played to determine the overall winner.
The designer later (in Games & Puzzles #50) suggested playing with two copies of each piece instead, or using a 24x24 board.
Players are attempting to construct a path of their pieces between two opposite edges of the board. When pieces are next to each other their semicircles will join to form full circles. If a player can play a piece on top of an opposing piece so that at least two squares are covered and it forms more circles with adjacent pieces, the opposing piece is captured and replaced.
When a path between edges is formed (and can't be broken by an immediate capture) each player counts their longest path and the player with the longer one scores the difference. A series of games should be played to determine the overall winner.
The designer later (in Games & Puzzles #50) suggested playing with two copies of each piece instead, or using a 24x24 board.
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