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BGG랭킹
BGG전체 : 14646
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
8+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.33 / 5
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디자이너
José L. Navas
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아티스트
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인원
게임 소개
방사성 벌은 건설 중인 종말론 이후의 벌집을 닮은 타일 배치 전략 게임이다. 게임의 목적은 다른 모양의 타일을 배치하여 포인트를 얻고 상대방이 자신의 타일을 사용하여 포인트를 얻는 것을 방지하는 것이다.
각각의 턴 동안, 플레이어들은 하이브’s 패턴 안에 있는 그들의 타일들 중 하나를 보드 위에 놓는다. 타일은 모든 방향이나 위치에 배치할 수 있습니다. 사용 가능한 모든 공간이 보드에 가려지면 이미 플레이 중인 타일 위에서 게임이 계속됩니다.
각 새 타일은 아래 층의 최소 두 개 이상의 고유 타일을 덮을 수 있도록 배치해야 합니다. 아래 층에서 같은 모양의 타일을 완전히 덮기 위해 타일을 사용할 수 없습니다.
새 타일의 어떤 부분도 아래에 간격이 있는 상태로 배치할 수 없습니다.
새 도면층을 시작하기 전에 모든 타일 배치 옵션을 소진해야 합니다. 플레이어가 아직 완료되지 않은 레이어에 맞는 타일을 가지고 있으면 상대가 새 레이어를 시작했는지 여부에 관계없이 해당 타일을 배치해야 합니다.
타일을 놓을 수 없거나 조각이 부족할 경우 한 바퀴도 놓치지 않는다. 이 경우 상대는 가능한 동작이 소진될 때까지 플레이를 계속하여 라운드를 종료한다.
라운드가 끝나면, 플레이어들은 모든 벌들에게 하나의 링으로 표시를 합니다. 플레이어들은 벌들을 덮지 않은 채로 유지하고 그들의 벌에 방사성 고리를 추가함으로써 점수를 축적한다. 벌이 링을 많이 가질수록, 게임이 끝날 때 더 많은 점수를 얻습니다.
마지막으로, 플레이어들은 보드에서 모든 타일을 제거하고 새로운 라운드를 시작합니다. 이렇게 끼워진 반지는 다음 라운드에서 가려지더라도 나머지 시간 동안 타일에 남아 있게 된다.
점수 매기기
플레이어는 두 가지 방법으로 포인트를 축적한다.
1. 매 라운드 동안 그들의 벌들이 상대편 타일에 가려집니다.
상대편의 타일에 의해 하나 이상의 벌이 차단되면 대상 벌의 현재 포인트 값이 즉시 점수에 추가됩니다. 플레이어들이 자신의 벌들을 가리면, 그들은 점수를 얻지 못한다.
2. 게임이 끝날 때, 벌에 붙은 반지의 가치를 합산하여.
게임 종료
게임은 라운드가 끝날 때 하나 이상의 벌이 방사능 표지를 받고 돌연변이 여왕으로 등장할 수 있는 충분한 방사성 고리를 얻으면 끝난다.
최종 라운드의 점수를 계산한 후 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 설명
각각의 턴 동안, 플레이어들은 하이브’s 패턴 안에 있는 그들의 타일들 중 하나를 보드 위에 놓는다. 타일은 모든 방향이나 위치에 배치할 수 있습니다. 사용 가능한 모든 공간이 보드에 가려지면 이미 플레이 중인 타일 위에서 게임이 계속됩니다.
각 새 타일은 아래 층의 최소 두 개 이상의 고유 타일을 덮을 수 있도록 배치해야 합니다. 아래 층에서 같은 모양의 타일을 완전히 덮기 위해 타일을 사용할 수 없습니다.
새 타일의 어떤 부분도 아래에 간격이 있는 상태로 배치할 수 없습니다.
새 도면층을 시작하기 전에 모든 타일 배치 옵션을 소진해야 합니다. 플레이어가 아직 완료되지 않은 레이어에 맞는 타일을 가지고 있으면 상대가 새 레이어를 시작했는지 여부에 관계없이 해당 타일을 배치해야 합니다.
타일을 놓을 수 없거나 조각이 부족할 경우 한 바퀴도 놓치지 않는다. 이 경우 상대는 가능한 동작이 소진될 때까지 플레이를 계속하여 라운드를 종료한다.
라운드가 끝나면, 플레이어들은 모든 벌들에게 하나의 링으로 표시를 합니다. 플레이어들은 벌들을 덮지 않은 채로 유지하고 그들의 벌에 방사성 고리를 추가함으로써 점수를 축적한다. 벌이 링을 많이 가질수록, 게임이 끝날 때 더 많은 점수를 얻습니다.
마지막으로, 플레이어들은 보드에서 모든 타일을 제거하고 새로운 라운드를 시작합니다. 이렇게 끼워진 반지는 다음 라운드에서 가려지더라도 나머지 시간 동안 타일에 남아 있게 된다.
점수 매기기
플레이어는 두 가지 방법으로 포인트를 축적한다.
1. 매 라운드 동안 그들의 벌들이 상대편 타일에 가려집니다.
상대편의 타일에 의해 하나 이상의 벌이 차단되면 대상 벌의 현재 포인트 값이 즉시 점수에 추가됩니다. 플레이어들이 자신의 벌들을 가리면, 그들은 점수를 얻지 못한다.
2. 게임이 끝날 때, 벌에 붙은 반지의 가치를 합산하여.
게임 종료
게임은 라운드가 끝날 때 하나 이상의 벌이 방사능 표지를 받고 돌연변이 여왕으로 등장할 수 있는 충분한 방사성 고리를 얻으면 끝난다.
최종 라운드의 점수를 계산한 후 가장 많은 점수를 획득한 플레이어가 게임에서 승리합니다.
-디자이너의 설명
Radioactive Bees is a tile placing strategy game that resembles a post-apocalyptical beehive under construction. The purpose of the game is to place tiles of different shapes to earn points and prevent opponents from using their tiles to earn points for themselves.
During each turn, players position one of their tiles on the board, keeping within the hive’s pattern. The tiles may be placed in any direction or position. When all the available spaces have been covered up on the board, the game continues on top of the tiles already in play.
Each new tile must be placed so that it covers part of at least two unique tiles from the layer below. A tile may not be used to completely cover up a tile of the same shape from the layer below.
No part of a new tile may be placed with a gap underneath it.
All tile placement options must be exhausted before starting a new layer. If a player still has a tile that fits in an unfinished layer, they must place that tile regardless of whether an opponent has started a new layer.
A player may not miss a turn unless none of their tiles can be placed or if they have run out of pieces. In such cases, opponents continue playing until they run out of possible moves, thus ending the round.
When the round has ended, players mark every uncovered bee with one ring. Players accumulate points by keeping their bees uncovered and by adding radioactive rings to their bees. The more rings a bee has, the more points it gets at the end of the game.
Finally, players remove all tiles from the board and start a new round. The rings that have been placed remain on the tiles for the rest of the game, even if they are covered in a subsequent round.
SCORING
Players accumulate points in two different ways:
1. During each round when their bees get covered by an opponent’s tile.
If one or more of your bees are blocked by an opponent's tile, the targeted bee's current point value is added immediately to your score. If players cover up their own bees, they get no points.
2. At the end of the game, by totalizing the value of the rings adquired on their bees.
END OF THE GAME
The game ends when, at the end of a round, one or more bees have earned enough radioactive rings to receive radioactive markers and emerge as mutant queens.
The player with the most points, after the score for the final round is calculated , wins the game.
-description from designer
During each turn, players position one of their tiles on the board, keeping within the hive’s pattern. The tiles may be placed in any direction or position. When all the available spaces have been covered up on the board, the game continues on top of the tiles already in play.
Each new tile must be placed so that it covers part of at least two unique tiles from the layer below. A tile may not be used to completely cover up a tile of the same shape from the layer below.
No part of a new tile may be placed with a gap underneath it.
All tile placement options must be exhausted before starting a new layer. If a player still has a tile that fits in an unfinished layer, they must place that tile regardless of whether an opponent has started a new layer.
A player may not miss a turn unless none of their tiles can be placed or if they have run out of pieces. In such cases, opponents continue playing until they run out of possible moves, thus ending the round.
When the round has ended, players mark every uncovered bee with one ring. Players accumulate points by keeping their bees uncovered and by adding radioactive rings to their bees. The more rings a bee has, the more points it gets at the end of the game.
Finally, players remove all tiles from the board and start a new round. The rings that have been placed remain on the tiles for the rest of the game, even if they are covered in a subsequent round.
SCORING
Players accumulate points in two different ways:
1. During each round when their bees get covered by an opponent’s tile.
If one or more of your bees are blocked by an opponent's tile, the targeted bee's current point value is added immediately to your score. If players cover up their own bees, they get no points.
2. At the end of the game, by totalizing the value of the rings adquired on their bees.
END OF THE GAME
The game ends when, at the end of a round, one or more bees have earned enough radioactive rings to receive radioactive markers and emerge as mutant queens.
The player with the most points, after the score for the final round is calculated , wins the game.
-description from designer
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