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7.3Claws of the Tiger: The Japanese Invasion of Malaya 1941-1942 (2020) -
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인원
1-2 명
BGG추천: 2+-2+ 명 -
게임시간
0-0 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.60 / 5
-
디자이너
Stephen Pole
-
아티스트
Jonathan Carnehl, José Ramón Faura
-
인원
게임 소개
《호랑이의 발톱: 말라야 1941-1942》는 1941년 12월 일본의 말라야 침략을 배경으로 한 2인용 맥주 앤 프레첼 게임이다. 한 명은 일본 제국군을 지휘하고, 다른 한 명은 영연방군을 지휘한다.
이 게임은 지휘와 통제, 장비와 훈련, 공중 우위 측면에서 왜군이 침략 기간 누린 장점을 반영하고 있다. 그러나 영국 군사 역사상 최악의 재난이 발생한 주된 이유는 일본 최고사령부가 내린 효과적이고 효율적인 전략 및 전술적 결정과 영국군 상대의 잘못된 선택 사이의 차이 때문일 것이다. 후자는 단순히 “현대”전쟁에 대한 준비가 되어 있지 않았다.
게임에서 그러한 결정은 더 잘 맞을 가능성이 있는 선수들의 보존이며 물론 역사적 지휘관들보다 훨씬 덜 강압적이다. 70일 만에 싱가포르를 점령한 역사적 업적을 재현하지 않더라도 일본인이 승리할 수 있도록 '승리 조건'이 마련된 것도 이 때문이다.
게임 구성 요소:
하나의 17” x 21” 육각형 게임 맵
영국 및 일본군 카운터 15개
두 개의 힘 상세 시트
127 힘 세부 표시기
9개의 활성화 마커
전술 상세 시트 두 개
전술 세부 표시기 12개
원게임 턴마커
강화된 육각 마커 4개
8개의 카드놀이 변형 제외 힘 카운터
확장된 재생 예제
게임 기능:
16 게임 턴
강제 이동 및 전투
8페이지 규칙집
선택적 규칙
176 카운터 및 마커
해상 이동
통과 가능 및 통과 불가 지형
영국의 요새화된 육각형
항공 지원
영국 및 일본 지원군
육군 보급품
카드놀이 옵션 변형
-게시자 웹 사이트의 설명
이 게임은 지휘와 통제, 장비와 훈련, 공중 우위 측면에서 왜군이 침략 기간 누린 장점을 반영하고 있다. 그러나 영국 군사 역사상 최악의 재난이 발생한 주된 이유는 일본 최고사령부가 내린 효과적이고 효율적인 전략 및 전술적 결정과 영국군 상대의 잘못된 선택 사이의 차이 때문일 것이다. 후자는 단순히 “현대”전쟁에 대한 준비가 되어 있지 않았다.
게임에서 그러한 결정은 더 잘 맞을 가능성이 있는 선수들의 보존이며 물론 역사적 지휘관들보다 훨씬 덜 강압적이다. 70일 만에 싱가포르를 점령한 역사적 업적을 재현하지 않더라도 일본인이 승리할 수 있도록 '승리 조건'이 마련된 것도 이 때문이다.
게임 구성 요소:
하나의 17” x 21” 육각형 게임 맵
영국 및 일본군 카운터 15개
두 개의 힘 상세 시트
127 힘 세부 표시기
9개의 활성화 마커
전술 상세 시트 두 개
전술 세부 표시기 12개
원게임 턴마커
강화된 육각 마커 4개
8개의 카드놀이 변형 제외 힘 카운터
확장된 재생 예제
게임 기능:
16 게임 턴
강제 이동 및 전투
8페이지 규칙집
선택적 규칙
176 카운터 및 마커
해상 이동
통과 가능 및 통과 불가 지형
영국의 요새화된 육각형
항공 지원
영국 및 일본 지원군
육군 보급품
카드놀이 옵션 변형
-게시자 웹 사이트의 설명
Claws of the Tiger: Malaya 1941-1942 is a two-player, beer-and-pretzels game based on the December 1941 Japanese invasion of Malaya. One player controls the forces of Imperial Japan; the other plays those of the British Commonwealth.
The game reflects the advantages enjoyed by the Japanese during the invasion in terms of command and control, equipment and training, and air superiority. Perhaps the primary reason for the so-called “worst disaster” in British military history, however, was the contrast between the effective and efficient strategic and tactical decisions taken by the Japanese high command and the ill-advised choices made by their British counterparts. The latter were simply unprepared for “modern” warfare.
In the game such decisions are the preserve of players who are likely to be better matched and, of course, under far less duress than the historical commanders. It is for this reason that the Victory Conditions are set so that the Japanese can win the game even if they do not replicate their historical achievement of capturing Singapore in 70 days.
Game Components:
One 17” x 21” Hexagonal Game Map
15 British and Japanese Force Counters
Two Force Detail Sheets
127 Force Detail Markers
Nine Activation Markers
Two Tactical Detail Sheets
12 Tactical Detail Markers
One Game Turn Marker
Four Fortified Hex Markers
Eight Solitaire Variant Excluded Force Counters
Extended Example of Play
Game Features:
16 Game Turns
Force Movement and Combat
8-Page Rules Book
Optional Rules
176 Counters and Markers
Movement by Sea
Passable and Unpassable Terrain
British Fortified Hexes
Air Support
British and Japanese Reinforcements
Army Supply
Solitaire Optional Variant
-description from publisher's website
The game reflects the advantages enjoyed by the Japanese during the invasion in terms of command and control, equipment and training, and air superiority. Perhaps the primary reason for the so-called “worst disaster” in British military history, however, was the contrast between the effective and efficient strategic and tactical decisions taken by the Japanese high command and the ill-advised choices made by their British counterparts. The latter were simply unprepared for “modern” warfare.
In the game such decisions are the preserve of players who are likely to be better matched and, of course, under far less duress than the historical commanders. It is for this reason that the Victory Conditions are set so that the Japanese can win the game even if they do not replicate their historical achievement of capturing Singapore in 70 days.
Game Components:
One 17” x 21” Hexagonal Game Map
15 British and Japanese Force Counters
Two Force Detail Sheets
127 Force Detail Markers
Nine Activation Markers
Two Tactical Detail Sheets
12 Tactical Detail Markers
One Game Turn Marker
Four Fortified Hex Markers
Eight Solitaire Variant Excluded Force Counters
Extended Example of Play
Game Features:
16 Game Turns
Force Movement and Combat
8-Page Rules Book
Optional Rules
176 Counters and Markers
Movement by Sea
Passable and Unpassable Terrain
British Fortified Hexes
Air Support
British and Japanese Reinforcements
Army Supply
Solitaire Optional Variant
-description from publisher's website
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