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BGG전체 : 0
7.2Merchant of Venus: The Variant Mini Expansion (1990) -
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인원
1-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
180-180 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Richard Hamblen
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아티스트
Charles Kibler, George I. Parrish, Jr., Regina De Simone
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인원
게임 소개
금성의 상인은 변형을 만들 수 있는 좋은 기반을 제공합니다. 속도와 내비게이션, 운반용량을 결합할 수 있는 간단한 이동 시스템을 제공하는 것은 물론, 플레이할 수 있는 균형 잡힌 경제 모델을 제공한다. 이 두 가지 측면은 전쟁, 정치, 문명과 같은 값비싼 취미생활을 모델링할 때 매우 유용합니다. 금성의 상인이 개발되는 동안 많은 대안적인 규칙들이 시도되고 폐기되었다. 여기서 변형은 이러한 대체 규칙 중 가장 좋은 몇 가지와 이를 구현하기 위한 카운터를 제공합니다.
이러한 규칙들은 게임에 다재다능함과 재미를 더하지만, 또한 복잡성을 더하고, 플레이의 균형을 약간 맞추지 못하며, 상업적 측면에서 플레이하는 선수들을 산만하게 하거나 플레이 시간을 늘립니다. 그래서 그들이 오리지널 게임에 포함되지 않은 것이다. 일반적으로, 각 변형 규칙은 단독으로 사용하거나 다른 규칙과 자유롭게 결합할 수 있다.
변형 규칙은 다음과 같다.
- 빠른 설정: 보너스 마커를 굿즈 마커와 혼합하여 컬처 검색에만 배치하여 설정 시간을 단축시켜 보너스 마커가 더 일찍 나타나도록 합니다.
- 로스트 & 인용?" 상자: 다세대 우주선의 소행성을 "로 만드나요?& 상자
가변 노바볼: 플레이어의 블라스트 공격 롤에 따라 노바볼의 화력을 변화시킵니다.
고유 종족 보너스: 플레이어 종과 일치하는 도시에서 여러 아이템을 거래할 수 있습니다.
사용자 지정된 우주선: 선박은 플레이어의 종류에 따라 다르게 작동합니다.
흥정: 아이템의 존재, 가용성 및 운에 따라 물물교환 시스템을 추가합니다.
추가 요새: 상인들을 위한 추가 요새 표시입니다.
에이전트, 기지 및 두 번째 선박: 새 에이전트, 기지 및 두 번째 선박 카운터에 대한 규칙
용병: 새로운 용병 표식에 대한 규칙입니다.
이러한 규칙들은 게임에 다재다능함과 재미를 더하지만, 또한 복잡성을 더하고, 플레이의 균형을 약간 맞추지 못하며, 상업적 측면에서 플레이하는 선수들을 산만하게 하거나 플레이 시간을 늘립니다. 그래서 그들이 오리지널 게임에 포함되지 않은 것이다. 일반적으로, 각 변형 규칙은 단독으로 사용하거나 다른 규칙과 자유롭게 결합할 수 있다.
변형 규칙은 다음과 같다.
- 빠른 설정: 보너스 마커를 굿즈 마커와 혼합하여 컬처 검색에만 배치하여 설정 시간을 단축시켜 보너스 마커가 더 일찍 나타나도록 합니다.
- 로스트 & 인용?" 상자: 다세대 우주선의 소행성을 "로 만드나요?& 상자
가변 노바볼: 플레이어의 블라스트 공격 롤에 따라 노바볼의 화력을 변화시킵니다.
고유 종족 보너스: 플레이어 종과 일치하는 도시에서 여러 아이템을 거래할 수 있습니다.
사용자 지정된 우주선: 선박은 플레이어의 종류에 따라 다르게 작동합니다.
흥정: 아이템의 존재, 가용성 및 운에 따라 물물교환 시스템을 추가합니다.
추가 요새: 상인들을 위한 추가 요새 표시입니다.
에이전트, 기지 및 두 번째 선박: 새 에이전트, 기지 및 두 번째 선박 카운터에 대한 규칙
용병: 새로운 용병 표식에 대한 규칙입니다.
Merchant of Venus provides a nice, solid base upon which to build variants. In addition to providing a simple movement system for combining speed, navigation and carrying capacity, it provides a balanced economic model with which to play. These two aspects combine to be very handy when you're modelling such expensive pastimes as war, politics or civilization. During the development of Merchant of Venus many alternative rules were tried and discarded. The variant here presents some of the best of these alternate rules, and the counters to implement them.
These rules add quite a bit of versimilitude and fun to the game, but they also add some complexity, unbalance the play a bit, distract the players from the commercial aspects, and/or increase the playing time. That's why they weren't included in the original game. Generally, each variant rule can be used by itself, or it can be freely combined with the other rules.
The variant rules are:
- Fast Set-up: Shortens setup time by mixing in the bonus markers with the goods markers and placing them only on culture discovery, makes bonus markers appear more early.
- The Lost "?" Box: Make the asteroid in the Multi-Generations Ship a "?" box.
Variable Nova Balls: Change the firepower of Nova Balls according to blast attack rolls of the players.
Own Species Bonus: Allow multiple items to be traded in a city matching the players species.
Customized Spaceships: Ships work differently depending on the player species.
Haggling: Adds a bartering system depending on presence, availability and luck to trading of items.
Extra Forts: Additional fort markers for the merchants.
Agents, Bases & 2nd Ships: Rules for the new agent, base and 2nd ship counters
Mercenaries: Rules for the new mercenary markers.
These rules add quite a bit of versimilitude and fun to the game, but they also add some complexity, unbalance the play a bit, distract the players from the commercial aspects, and/or increase the playing time. That's why they weren't included in the original game. Generally, each variant rule can be used by itself, or it can be freely combined with the other rules.
The variant rules are:
- Fast Set-up: Shortens setup time by mixing in the bonus markers with the goods markers and placing them only on culture discovery, makes bonus markers appear more early.
- The Lost "?" Box: Make the asteroid in the Multi-Generations Ship a "?" box.
Variable Nova Balls: Change the firepower of Nova Balls according to blast attack rolls of the players.
Own Species Bonus: Allow multiple items to be traded in a city matching the players species.
Customized Spaceships: Ships work differently depending on the player species.
Haggling: Adds a bartering system depending on presence, availability and luck to trading of items.
Extra Forts: Additional fort markers for the merchants.
Agents, Bases & 2nd Ships: Rules for the new agent, base and 2nd ship counters
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