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BGG랭킹
BGG전체 : 4060
STRATEGY : 1668
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인원
2-5 명
BGG추천: 4-5 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.61 / 5
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디자이너
Alan R. Moon
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아티스트
Didier Florentz, Guillaume Rohmer
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인원
게임 소개
산타페를 리메이크하고 테마를 바꾸세요. 플레이어는 태평양의 섬들에 무역 정착지를 소유하고 있으며, 무역로를 개설하여 포인트를 획득해야 한다. 교역로는 다양한 색상의 클리퍼스로 대표되는 다양한 운송 회사를 연결하여 섬에 상륙할 수 있습니다. 섬에 상륙하는 클리퍼들이 많을수록 정착지의 가치는 높아진다.
플레이어들은 적절한 클리퍼를 전진시키는 나무 막대기를 놓음으로써 6개의 무역 회사에 의한 무역로의 생성을 통제한다. 각각의 섬들은 포인트 값뿐만 아니라 클리퍼들이 착륙할 수 있는 여러 항구들과 잠재적인 정착지들을 가지고 있다. 게임 단계에서 플레이어는 정착지 배치, 옵션 카드 청구, 트랙 세그먼트 배치, 새 클리퍼 추가 등을 관리해야 합니다. 운이 따르지 않는 상황에서 상대에게 계획을 알리지 않고 원하는 방식으로 클리퍼를 전진시키는 것은 어려운 일입니다. 성공적인 플레이는 상대가 열어둔 상황을 활용하고 가치 있는 항구를 이용하는 것을 수반한다.
게임의 마지막에, 섬은 그것의 가치를 그것에 상륙한 다른 회사들의 숫자에 곱한 가치가 있을 것이다. 같은 회사가 중복 착륙한다고 점수가 오르는 것은 아니다. 섬에 있는 모든 정착지에 대해 점수를 획득합니다. 예를 들어, 기본값이 5인 섬과 3개의 회사가 있는 섬은 15점의 가치가 있을 것입니다. 만약 당신이 그곳에 2개의 정착을 했다면, 그것은 당신에게 30포인트를 적립해 줄 것입니다. 항구를 너무 일찍 배치하면 아무도 그곳에 배를 보내지 않을 것이다. 너무 늦게 배치하면 자리가 나지 않을 것이다.
플레이어들은 적절한 클리퍼를 전진시키는 나무 막대기를 놓음으로써 6개의 무역 회사에 의한 무역로의 생성을 통제한다. 각각의 섬들은 포인트 값뿐만 아니라 클리퍼들이 착륙할 수 있는 여러 항구들과 잠재적인 정착지들을 가지고 있다. 게임 단계에서 플레이어는 정착지 배치, 옵션 카드 청구, 트랙 세그먼트 배치, 새 클리퍼 추가 등을 관리해야 합니다. 운이 따르지 않는 상황에서 상대에게 계획을 알리지 않고 원하는 방식으로 클리퍼를 전진시키는 것은 어려운 일입니다. 성공적인 플레이는 상대가 열어둔 상황을 활용하고 가치 있는 항구를 이용하는 것을 수반한다.
게임의 마지막에, 섬은 그것의 가치를 그것에 상륙한 다른 회사들의 숫자에 곱한 가치가 있을 것이다. 같은 회사가 중복 착륙한다고 점수가 오르는 것은 아니다. 섬에 있는 모든 정착지에 대해 점수를 획득합니다. 예를 들어, 기본값이 5인 섬과 3개의 회사가 있는 섬은 15점의 가치가 있을 것입니다. 만약 당신이 그곳에 2개의 정착을 했다면, 그것은 당신에게 30포인트를 적립해 줄 것입니다. 항구를 너무 일찍 배치하면 아무도 그곳에 배를 보내지 않을 것이다. 너무 늦게 배치하면 자리가 나지 않을 것이다.
Remade and re-themed Santa Fe. Players own trading settlements on islands in the Pacific and must attempt to get trade routes established in order to make those settlements score points. Trade routes are established by connecting various different shipping companies, represented by different colored Clippers, to land at your island. The more Clippers that land at an island, the more points a settlement there will be worth.
Players control creation of trade routes by six trading companies by laying down wooden sticks that advance the appropriate clipper. The different islands have point values, as well as a set amount of potential settlements and a number of ports that clippers can land at. Throughout the game phases, players will have to manage placing their settlements, claiming option cards, laying track segments, and adding new clippers. With no luck involved, it is a difficult task to both advance the clippers in the way you want without alerting your opponents to your plans. Successful play heavily involves taking advantage of situations your opponents leave open and capitalizing on ports that they make valuable.
At the end of the game, an island will be worth its value multiplied by the number of different companies that have landed at it. Duplicate landings by the same company do not increase the score. For every settlement you have on an island, you will score points. For instance, an island with a base value of 5 that has 3 different companies will be worth 15 points. If you have placed 2 settlements there, it will earn you 30 points. Place your ports too early and no one will send ships there; place them too late and you may not get a spot!
Players control creation of trade routes by six trading companies by laying down wooden sticks that advance the appropriate clipper. The different islands have point values, as well as a set amount of potential settlements and a number of ports that clippers can land at. Throughout the game phases, players will have to manage placing their settlements, claiming option cards, laying track segments, and adding new clippers. With no luck involved, it is a difficult task to both advance the clippers in the way you want without alerting your opponents to your plans. Successful play heavily involves taking advantage of situations your opponents leave open and capitalizing on ports that they make valuable.
At the end of the game, an island will be worth its value multiplied by the number of different companies that have landed at it. Duplicate landings by the same company do not increase the score. For every settlement you have on an island, you will score points. For instance, an island with a base value of 5 that has 3 different companies will be worth 15 points. If you have placed 2 settlements there, it will earn you 30 points. Place your ports too early and no one will send ships there; place them too late and you may not get a spot!
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