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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-5 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
40-75 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Konstantin Seleznev
-
아티스트
Alexander Khromov
-
인원
게임 소개
글로벌 공모전 확장은 딥스테이트에 대한 경험을 확장시키며, 원하는 조합으로 게임에 추가할 수 있는 4가지 모듈로 구성됩니다.
일부 모듈에는 프로젝트 및 미니 확장이 포함되어 있으며 게임에 별도로 추가할 수 있습니다.
모든 모듈과 미니 확장은 몇 가지 제한 사항을 제외하고 서로 잘 작동합니다. 하지만 어떤 사람들은 다른 사람들보다 일을 더 잘합니다. 권장 사항은 규칙에 나와 있습니다.
1. 강력한 팔 전술 모듈
대테러 프로젝트 * 블랙 오퍼레이션으로 구성됩니다. XXI Century 미니 확장 - 7개 카드 * 3개 조약 카드
더 월드: 대테러 프로젝트는 대테러 조직의 손에 절대 권력을 집중시키기 위해 테러에 대한 국민의 두려움을 이용한다.
블랙 오퍼레이션: 그들은 혼돈과 파괴 말고는 다른 목적이 없는 것 같다. 사실, 그들은 규칙을 바꿉니다. 승자는 세상의 폐허를 얻게 되지만, 그것은 그들의 폐허일 것입니다.
게임플레이: 대테러 진보를 위한 카드를 버려라. 이를 통해 목표에 침투하거나 비밀 작전을 수행할 때 모집 풀의 에이전트를 사용할 수 있습니다. 또한 프로젝트를 진행하는 동안 상대방의 에이전트를 제거합니다.
블랙 작전은 비밀 작전의 또 다른 유형이다. 에이전트가 덜 필요하지만 카드를 폐기하여 에이전트를 수행할 수 있습니다. 사이버 위협, 에코 테러, 블랙아웃 순으로 블랙 작전을 수행합니다.
2. 네 번째 에스테이트 모듈
Global Media Project * Trends Mini-Expansion - 6개의 카드 * 3개의 조약 카드로 구성됩니다.
더 월드: 글로벌 미디어 프로젝트는 미디어를 사용하여 일반인을 적절한 뷰 지점으로 안내합니다.
사회-정치적 흐름은 보통 매우 영향력 있는 나라에서 비롯되고, 그리고 나서 전 세계로 퍼지는 바람과 같다. 동향을 예측하고 계획을 조정해야 하며, 필요 이상으로 빠르지도 늦지도 않게 해야 한다.
게임플레이: 글로벌 미디어 프로젝트는 당신이 이미 만든 조약을 희생해야 합니다. 하지만 이 높은 비용에는 큰 이점이 있습니다. Global Media를 진행할 때마다 목표 카드를 캡처합니다. 그리고 게임이 끝나면 Supreme Power 카드 중 하나가 선택한 목표 카드에 훨씬 더 많은 영향을 미칩니다.
각 트렌드는 게임 라운드 기간 동안 유용한 이점을 제공하며 영향력을 위해 캡처될 수 있습니다.
3. 파충류 모듈
구성 요소: 파충류 프로젝트 * 15 파충류 목표 카드 * 3개의 조약 카드 * 3개의 연락처 카드 * 1개의 UFO 히스테리 카드 (트렌드)
The World: Reptiloids Module과 함께, Deep State는 음모론의 허구적인 측면으로 한 걸음 내딛는다. &lsquo의 야망.니비루 행성에서 온 도마뱀 같은 외계인들이 지구의 권력을 장악하는데 어느 때보다 가까워졌기 때문에 비밀 세계 정부가 되는 것에 대한 위원회는 무의미해졌다.
게임플레이: 렙틸로이드 프로젝트는 딥 스테이트 프로젝트를 효과적으로 대체한다. 플레이어는 자신의 조건을 무시한 채 새로운 조약을 만들 수 있는 Reptiloid 목표 카드를 놓고 경쟁하며, 새로운 조약을 획득하고 마지막에 영향력을 모으기 위해 Reptiloid Project를 진행합니다. 단, 카드에 Special Interest 엠블렘이 충분할 경우만 가능합니다.
4. 우위 원칙 모듈
Nuclear Power, World Bank 및 World, Inc.로 구성되어 있습니다. 프로젝트
게임플레이: 각 프로젝트는 기본 게임 프로젝트 중 하나를 대체합니다. Nuclear Power는 각각의 세계 대전 카드마다 고스트 에이전트를 제공합니다. 월드 뱅크는 침투 지역 아래쪽으로 멀리 있는 카드에 접근할 수 있는 능력을 확장합니다. World, Inc.는 미션에서 에이전트를 반환하고 참여하는 모든 프로젝트에 영향력을 생성합니다.
플레이어스
모든 모듈은 1~5명의 플레이어에 적합합니다. 자세한 솔로 플레이 규칙은 각 모듈에 대한 규칙에 제공됩니다.
일부 모듈에는 프로젝트 및 미니 확장이 포함되어 있으며 게임에 별도로 추가할 수 있습니다.
모든 모듈과 미니 확장은 몇 가지 제한 사항을 제외하고 서로 잘 작동합니다. 하지만 어떤 사람들은 다른 사람들보다 일을 더 잘합니다. 권장 사항은 규칙에 나와 있습니다.
1. 강력한 팔 전술 모듈
대테러 프로젝트 * 블랙 오퍼레이션으로 구성됩니다. XXI Century 미니 확장 - 7개 카드 * 3개 조약 카드
더 월드: 대테러 프로젝트는 대테러 조직의 손에 절대 권력을 집중시키기 위해 테러에 대한 국민의 두려움을 이용한다.
블랙 오퍼레이션: 그들은 혼돈과 파괴 말고는 다른 목적이 없는 것 같다. 사실, 그들은 규칙을 바꿉니다. 승자는 세상의 폐허를 얻게 되지만, 그것은 그들의 폐허일 것입니다.
게임플레이: 대테러 진보를 위한 카드를 버려라. 이를 통해 목표에 침투하거나 비밀 작전을 수행할 때 모집 풀의 에이전트를 사용할 수 있습니다. 또한 프로젝트를 진행하는 동안 상대방의 에이전트를 제거합니다.
블랙 작전은 비밀 작전의 또 다른 유형이다. 에이전트가 덜 필요하지만 카드를 폐기하여 에이전트를 수행할 수 있습니다. 사이버 위협, 에코 테러, 블랙아웃 순으로 블랙 작전을 수행합니다.
2. 네 번째 에스테이트 모듈
Global Media Project * Trends Mini-Expansion - 6개의 카드 * 3개의 조약 카드로 구성됩니다.
더 월드: 글로벌 미디어 프로젝트는 미디어를 사용하여 일반인을 적절한 뷰 지점으로 안내합니다.
사회-정치적 흐름은 보통 매우 영향력 있는 나라에서 비롯되고, 그리고 나서 전 세계로 퍼지는 바람과 같다. 동향을 예측하고 계획을 조정해야 하며, 필요 이상으로 빠르지도 늦지도 않게 해야 한다.
게임플레이: 글로벌 미디어 프로젝트는 당신이 이미 만든 조약을 희생해야 합니다. 하지만 이 높은 비용에는 큰 이점이 있습니다. Global Media를 진행할 때마다 목표 카드를 캡처합니다. 그리고 게임이 끝나면 Supreme Power 카드 중 하나가 선택한 목표 카드에 훨씬 더 많은 영향을 미칩니다.
각 트렌드는 게임 라운드 기간 동안 유용한 이점을 제공하며 영향력을 위해 캡처될 수 있습니다.
3. 파충류 모듈
구성 요소: 파충류 프로젝트 * 15 파충류 목표 카드 * 3개의 조약 카드 * 3개의 연락처 카드 * 1개의 UFO 히스테리 카드 (트렌드)
The World: Reptiloids Module과 함께, Deep State는 음모론의 허구적인 측면으로 한 걸음 내딛는다. &lsquo의 야망.니비루 행성에서 온 도마뱀 같은 외계인들이 지구의 권력을 장악하는데 어느 때보다 가까워졌기 때문에 비밀 세계 정부가 되는 것에 대한 위원회는 무의미해졌다.
게임플레이: 렙틸로이드 프로젝트는 딥 스테이트 프로젝트를 효과적으로 대체한다. 플레이어는 자신의 조건을 무시한 채 새로운 조약을 만들 수 있는 Reptiloid 목표 카드를 놓고 경쟁하며, 새로운 조약을 획득하고 마지막에 영향력을 모으기 위해 Reptiloid Project를 진행합니다. 단, 카드에 Special Interest 엠블렘이 충분할 경우만 가능합니다.
4. 우위 원칙 모듈
Nuclear Power, World Bank 및 World, Inc.로 구성되어 있습니다. 프로젝트
게임플레이: 각 프로젝트는 기본 게임 프로젝트 중 하나를 대체합니다. Nuclear Power는 각각의 세계 대전 카드마다 고스트 에이전트를 제공합니다. 월드 뱅크는 침투 지역 아래쪽으로 멀리 있는 카드에 접근할 수 있는 능력을 확장합니다. World, Inc.는 미션에서 에이전트를 반환하고 참여하는 모든 프로젝트에 영향력을 생성합니다.
플레이어스
모든 모듈은 1~5명의 플레이어에 적합합니다. 자세한 솔로 플레이 규칙은 각 모듈에 대한 규칙에 제공됩니다.
The Global Conspiracy expansion extends your experience of Deep State and consists of 4 modules you may add into the game in any combination you like.
Some Modules contain Projects and mini-expansions which can be added to the game separately.
All Modules and mini-expansions, with a few restrictions, work great with each other. Yet some work better than others. Recommendations are provided in the rules.
1. STRONG-ARM TACTICS MODULE
Consists of: Counter-Terrorism Project * Black Operations. XXI Century mini-expansion - 7 cards * 3 Treaty cards
The World: The Counter-Terrorism Project exploits the people’s fear of terrorism in order to concentrate absolute power in the hands of counter-terrorism organizations.
Black Operations: it might seem they have no other purpose than chaos and destruction. In fact, they change the rules. The winner will earn the ruins of the world, but it will be their ruins.
Gameplay: You discard cards to Advance in Counter-Terrorism. As a benefit, you may use Agents from your Recruitment Pool when Infiltrating an Objective or Carrying out a Covert Operation. Additionally, you eliminate your opponent's Agents while Advancing in the Project.
Black Operations are another type of Covert Operations. They require less Agents, but you discard your cards to conduct them. You Carry out Black Operations in order - Cyber Threat first, then Eco Terrorism, and finally Blackout.
2. FOURTH ESTATE MODULE
Consists of: Global Media Project * Trends mini-expansion - 6 cards * 3 Treaty cards
The World: The Global Media Project uses the media to lead the average person to the appropriate points of a view.
Social-political currents (Trends) usually originate in a highly influential country, and then like wind spread around the world. Trends should be anticipated and plans adjusted — done neither earlier nor later than necessary.
Gameplay: The Global Media Project requires you to sacrifice Treaties you have already made. But with this high cost, comes big benefits. Each time you advance in Global Media, you capture an Objective card. AND at the end of the game one of your Supreme Power cards generates MUCH more Influence for select Objective cards you have made.
Each Trend provides useful advantages for the duration of a game round and may be captured for Influence.
3. REPTILOIDS MODULE
Consists of: Reptiloid Project * 15 Reptiloid Objective cards * 3 Treaty cards * 3 Contactee cards (Men of Action) * 1 UFO Hysteria card (Trend).
The World: With the Reptiloids Module, Deep State takes a step into a fictional aspect of conspiracy theories. The ambitions of the ‘Committee’ on becoming a secret world government have become meaningless since the lizard-like aliens from the planet Nibiru are closer than ever to seizing power on Earth.
Gameplay: Reptiloids Project effectively replaces the Deep State Project. Players compete for Reptiloid Objective cards that allow them to make new Treaties while ignoring their conditions, and they Advance in Reptiloids Project in order to obtain new Treaties and gather Influence at the end — but only if they have enough Special Interest emblems on their cards!
4. SUPERIORITY DOCTRINE MODULE
Consists of: Nuclear Power, Worldwide Bank, and World, Inc. Projects
Gameplay: Each of these Projects replaces one of the base game Projects. Nuclear Power provides you with Ghost Agents for each World War card played. Worldwide Bank extends your ability to reach distant cards further down the Infiltration Zone. World, Inc. returns your Agents back from missions and generates Influence for every Project you participate in.
PLAYERS
All Modules are suitable for 1 to 5 players. Detailed solo play rules are provided in the rules for each of the Modules.
Some Modules contain Projects and mini-expansions which can be added to the game separately.
All Modules and mini-expansions, with a few restrictions, work great with each other. Yet some work better than others. Recommendations are provided in the rules.
1. STRONG-ARM TACTICS MODULE
Consists of: Counter-Terrorism Project * Black Operations. XXI Century mini-expansion - 7 cards * 3 Treaty cards
The World: The Counter-Terrorism Project exploits the people’s fear of terrorism in order to concentrate absolute power in the hands of counter-terrorism organizations.
Black Operations: it might seem they have no other purpose than chaos and destruction. In fact, they change the rules. The winner will earn the ruins of the world, but it will be their ruins.
Gameplay: You discard cards to Advance in Counter-Terrorism. As a benefit, you may use Agents from your Recruitment Pool when Infiltrating an Objective or Carrying out a Covert Operation. Additionally, you eliminate your opponent's Agents while Advancing in the Project.
Black Operations are another type of Covert Operations. They require less Agents, but you discard your cards to conduct them. You Carry out Black Operations in order - Cyber Threat first, then Eco Terrorism, and finally Blackout.
2. FOURTH ESTATE MODULE
Consists of: Global Media Project * Trends mini-expansion - 6 cards * 3 Treaty cards
The World: The Global Media Project uses the media to lead the average person to the appropriate points of a view.
Social-political currents (Trends) usually originate in a highly influential country, and then like wind spread around the world. Trends should be anticipated and plans adjusted — done neither earlier nor later than necessary.
Gameplay: The Global Media Project requires you to sacrifice Treaties you have already made. But with this high cost, comes big benefits. Each time you advance in Global Media, you capture an Objective card. AND at the end of the game one of your Supreme Power cards generates MUCH more Influence for select Objective cards you have made.
Each Trend provides useful advantages for the duration of a game round and may be captured for Influence.
3. REPTILOIDS MODULE
Consists of: Reptiloid Project * 15 Reptiloid Objective cards * 3 Treaty cards * 3 Contactee cards (Men of Action) * 1 UFO Hysteria card (Trend).
The World: With the Reptiloids Module, Deep State takes a step into a fictional aspect of conspiracy theories. The ambitions of the ‘Committee’ on becoming a secret world government have become meaningless since the lizard-like aliens from the planet Nibiru are closer than ever to seizing power on Earth.
Gameplay: Reptiloids Project effectively replaces the Deep State Project. Players compete for Reptiloid Objective cards that allow them to make new Treaties while ignoring their conditions, and they Advance in Reptiloids Project in order to obtain new Treaties and gather Influence at the end — but only if they have enough Special Interest emblems on their cards!
4. SUPERIORITY DOCTRINE MODULE
Consists of: Nuclear Power, Worldwide Bank, and World, Inc. Projects
Gameplay: Each of these Projects replaces one of the base game Projects. Nuclear Power provides you with Ghost Agents for each World War card played. Worldwide Bank extends your ability to reach distant cards further down the Infiltration Zone. World, Inc. returns your Agents back from missions and generates Influence for every Project you participate in.
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All Modules are suitable for 1 to 5 players. Detailed solo play rules are provided in the rules for each of the Modules.
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